/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
lukning af xp, uden håndkræft??
Fra : pentatoniq
Vist : 484 gange
20 point
Dato : 25-05-02 21:08

For noget tid siden lagde jeg en xp pro ovenpå min 98se og det virkede fortrinligt.
MEN min maskine ville pludselig ikke længere lukke helt ned af sig selv. Jeg var nød til at slukke den omme bag på. Træls.
Heldigvis guidede en ven mig igennem noget opsætning af strøm osv. og pludselig kunne den lukke helt ned uden at skrive" du kan nu slukke computeren".
Nu har jeg formateret og geninstalleret xp pro, uden 98'eren først og nu har jeg balladen igen. Min gode gamle hjælper er flyttet udenlands og jeg har glemt hvad vi lavede. Kan nogen hjælpe mig, så maskine vil lukke helt ned selv?

Kommentar
Fra : hschak

Dato : 25-05-02 23:09

Du er ikke den eneste med netop det broblem . prøv at kikke forbi : http://www.webkurs.dk/lukxpned.asp
Her kan du hels sikkert finde et svar, der kan være forskellige problemer tidet. jeg havde samme problem. men gjorde følgende :
gå i start ---> indstillinger ----> kontrolpanel ---> hvis ikke du har sat den til klassisk visning så står der Ydelse og vedligeholdelse ----> tryk på den ---> i venstre side kommer der et menu-punkt der hedder fejlfinding - start og lukning prøv den

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-05-02 23:17

jeg har haft samme problem på mine forældres computer. Jeg prøvede ALT for
at få den til at lukke som en ATX psu skal. Men intet hjalp. Men da jeg
skulle geninstallere winxp ville den pludselig gerne lukke. Så min teori er
at det er noget man skal lave i biosen (ACPI?) også installere OS'et. Hvis
man først laver indstillingerne efter man har installert OS'et. Så hjælper
det ikke.. Det er kun min teori, og den kan sikkert ikke hjælpe dig :)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-05-02 11:01

"peet_dk" <nope> wrote in message
news:3cf00d3a$0$85918$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> det ikke.. Det er kun min teori, og den kan sikkert ikke hjælpe dig :)

Det skal aktiveres i APM (Strømstyring) under instillinger i Windows.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Kommentar
Fra : croaks

Dato : 26-05-02 19:51

Hej

Gå ind i kontrol panelet

- Strømstyring

- Fanebladet APM

og X i aktiver avanceret strømstyring

Mvh
Croaks

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 20 point
Dato : 26-05-02 20:47

hent de nyeste opdateringer fra windows update, de løser problemet med nedlukningen. Der skal simpelthen en rettelse til fra Microsoft før det fungerer ordentligt.

OG ellers burde du slå ACPI, shadow ram m.m. fra i din BIOS, så er du kørende.