/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Stempel
Fra : hvidtiger
Vist : 422 gange
40 point
Dato : 28-04-04 20:18

Hvor langt kan man typisk køre på et stempel før det "brænder" af og skal skiftes når man scooteren køre uden droslinger??..Jeg har kørt ca 1700km og syntes at mit stempel er meget brændt...

Mvh
Hvidtiger

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 28-04-04 20:21

Et stempel er normalt sort på toppen.
Hvis det er en alm. cylinder (ikke tun) så holder stemplet i meget langt tid.
Hvis du ikke har pillet ved scooteren (andet end fjernet begrænsningerne) vil jeg ikke men der er noget galt.

Mordex.

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 28-04-04 20:22

Hvad mener du med at dit stempel brænder af ? Hvis du mener dine stempel ringe, så kan du jo mærke når der begynder at være mindre kompression, og den kører dårligere osv...

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 28-04-04 20:37

Jeg har aldrig set et stempel der er så brændt at der ligefrem sidder små klumper på toppen af stemplet..Men jeg kan selvfølgelig også tage fejl...Den køre fint, men det ser nu MEGET brændt ud...

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 28-04-04 20:45

Jamen hvad mener du med brændt ??? Er det bare fordi det er sodet til i enden eller hvad ?

Accepteret svar
Fra : pallenoc

Modtaget 50 point
Dato : 28-04-04 20:48

Det er normalt at især totakts-motorer "kokser" til på toppen af stemplet....det skal du ikke være så nervøs for. Så længe der ikke er brændt stempelmateriale på toppen eller ligefrem hul i stemplet så er "der ikke ingen ko på isen". Hvis du tager en træspartel/malerpind og "kradser" på stempeltoppen kan du givetvis skrabe disse koksaflejringer (delvist) af.

Keep up the spirit!!!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 28-04-04 20:56

Nej det så også ud som om at det var brændt i kanten...Men det er sku nok bare mig der er lidt pulret med min scooter..*Gg*..Men i skal dog have mange tak for jeres svar..........Men som sagt så køre den dog fint...

Godkendelse af svar
Fra : hvidtiger

Dato : 28-04-04 20:57

Tak for svaret pallenoc.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 28-04-04 21:31

Selv tak!!! Håber du får mange gode km. på din scooter!!! Det glæder mig at du er glad for den og passer på den...bliv ved med det!!!

Rigtig GOD SOMMER!!!

Mvh
Palle Jensen