/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
hvad sker der for lortet!!
Fra : korn100
Vist : 2841 gange
210 point
Dato : 28-04-04 18:30

jeg har en pgo hot 50! med kundo 47 cylinder på! (er kørt ordenligt til) der er ingen begrænsinger i! har startrafik udstødning på! det skal lige siges at der sidde et 47.6 topstykke på! men den kan ikke snige sig op over 60-62! har top racing vario i! orginal kobling hvor der er savet 8.99 mm af fjerderstyret! nogen der ved hvorfor den ikke køre hurtigere!!

V.H

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 28-04-04 18:32

Har du skiftet dyse eller karburator?

Kommentar
Fra : korn100

Dato : 28-04-04 18:46

har en 80 dyse i!

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 28-04-04 18:57

Tager den alle omdrejningerne? (de sidste)
Har du prøvet med andre dyser?

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 28-04-04 20:31

Hmmm ja det forstår jeg ikke ret meget af...Min gamle scooter som er en model Hot50 fra 2001 har jeg bare pillet begrænsningerne af og sat et topstykke fra en big max på og Gianelliudstødning på..Dvs ikke gjort så meget ved den og den kan godt komme op på 75kmt uden problemer..Og den har aligevel kørt over 16000km på samme motor..Så et eller andet sted kan det måske være dit tun du har på...Hvis din model er fra samme årgang eller byere skal du ikke rode med fjederstyret eller noget, da et længere fjederstyr kun sidder i de gamle hot50 modeller..Det troede jeg også selv og købte et til en big max, men fandt sku ud af, at de var lige lange og forhandleren sagde også at der ingen begrænsning var der længere..

Men du kan jo prøve udlukkelsesmetoden..Pil alt dit tun af pånær udstødningen og gøre ligesom jeg har gjort på min som skrevet stod...Den køre på 6,5gr ruller...Og så sætte det originale cylle på, big max cylinder og behold din udstødning på..Dvs det eneste tun du har på eller det eneste som du har på som ikke sad på da du købte den er topstykket, rullerne og udstødning..Hvis den kører fint ligesom min den gamle.......Jamen så er det dit tun som på en eller anden måde ikke passer...

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 28-04-04 20:33

sorry jeg mente big max topstykke...

Kommentar
Fra : korn100

Dato : 29-04-04 15:16

det vil jeg prøve! men tror ikke det er det der er i vejen! men kan godt prøve!

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 01-05-04 07:11

Ja for der sker intet ved og prøve det..Det er jo udlukkelsesmetoden for og se om det skulle være dit tun..

Kommentar
Fra : korn100

Dato : 01-05-04 14:01

har lige snakket med en ven! og han mener at det er fordi jeg har et 47.6 topstykke på og ikke et 47!

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 01-05-04 14:20

Når du har et større topstykke på end cylinderen er lavet til, så vil det selvfølgeligt sluge noget af kompressionen i cylinderen, og derved trækkraft, om det er skylden i dit problem kan jeg ikke svare dig på, men det hjælper 100% ikke på det..

Kommentar
Fra : II_SPAWN_II

Dato : 02-05-04 20:40

prøv at smid et lidt mindre topstykker på... og hvis der ik virker så lidt mindre cylinder med.... men 47 og 47 er finno

Kommentar
Fra : dark_minded

Dato : 03-05-04 17:53

Kan du lige forklare hvorfor du har savet noget af fjederstyret? Hvilken årgang er din PGO, og hvor tunge er de ruller du har i?

Kommentar
Fra : dark_minded

Dato : 03-05-04 17:55

Hov, der var blevet svaret på det med fjederstyret, den begrænsning sidder nemlig ikk på mere, men jeg ville umiddelbart tro at det var dine ruller.

Kommentar
Fra : korn100

Dato : 03-05-04 21:21

den er fra år 2000! har 7.5 grams i

Kommentar
Fra : dark_minded

Dato : 03-05-04 22:23

Har du mulighed for at sætte et andet fjederstyr på? Rullevægten lyder ikke til at skulle give så store problemer nemlig.

Kommentar
Fra : korn100

Dato : 04-05-04 15:36

ja men der er ingen forskel har prøvet at bytte dem op til et fra thansen men igen forskel! men prøver nok et 47 top stykke idag

Kommentar
Fra : hvidtiger

Dato : 04-05-04 21:06

Har du 7,5gr ruller i???..Det var dælme meget...prøv med 6,5gr og ned til 5,1...Men kunne ikke lige se at du havde en anden karburator på..Hvis ikke SKAL du have mindst en 17,5mm dellorto på da din cylle ikke får benzin nok..Benzinen køler jo bla din tunet cylle ned og det har den brug for da den bliver meget varm...Så f.eks i dag en der havde et tunkit på fra malossi og kørte med en original karburator..Stemplet havde sat sig i hans fordi cylinderen var blevet for varm pga for lille karburator...Større karburator mere bundtræk og topfart..Ved dog ikke hvor meget..Er det en alucylle??

Kommentar
Fra : korn100

Dato : 05-05-04 10:50

nej det er en støbejern cylle! kender altså mange der køre ned orginal kaburator! men kan da prøve at skifte den! og så vil jeg lige skifte ruller idag!!

Kommentar
Fra : korn100

Dato : 05-05-04 19:20

nu har jeg prøvet andre rulle og polini sport topstykke. det hjælp ikke noget!! kan det være min cdi tænding

Kommentar
Fra : david_dollas

Dato : 05-05-04 19:21

Jeg tvivler på at det er din CDI... Jeg er selv blevet rådet til at købe en anden, men hjalp heller ik.

Kommentar
Fra : korn100

Dato : 05-05-04 21:53

når man køre så køre den lige omkring 60 altid det virker som om at den ikke kan gear op! kan ikke dinde ud af hvad det er!! denkan godt gå på baghjul og den trækker fint det er bare som om at den ikke vil køre hurtigt!

Kommentar
Fra : david_dollas

Dato : 06-05-04 06:25

Jeps, ligesom min DR BIG.

Jeg har nu sendt min ned til scootercity (gjorde jeg i mandags), og de skulle gerne ringe idag.

Kommentar
Fra : korn100

Dato : 06-05-04 07:06

ja men kunne den heller ikke køre mere en de 60 lige meget hvad du prøvede?
tror i det vil hjælpe at smide en 21 mm kaborator på! for så vil jeg lige prøve det!!

Kommentar
Fra : david_dollas

Dato : 06-05-04 07:29

Det er det jeg har....

og det hjælper heller ik... Men jeg skriver lige et indlæg når jeg høre fra scootercity...

Jeg har størrere cullinder, karburator, anden vario, anden kobling, andet luftfilter, rigtige ruller og dyse, så jeg fatter MINUS af hvad der kan være galt.

Kommentar
Fra : korn100

Dato : 06-05-04 07:33

er der ikke nogen der kan få palle hansen til at se mit spørgsmål!!

Kommentar
Fra : david_dollas

Dato : 06-05-04 07:35

Han kan jo bare kigge selv :) Men du har ret... Han ved meget...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-05-04 16:45

Ok, jeg har fulgt spørgsmålet, men tænkte bare, at nu vil jeg prøve at lade være at blande mig i nogle knallertspørgsmål, men nu spørger i såå. For øvrig er jeg ikke altvidende, specielt er det svært når fabrikanterne laver forskellige løsninger med 30 og 45 knallerter og skifter i årgange. Det er et virvar at huske på.
Feks. skulle Hot 50 efter 2000-2001 i 45knallert have en længere bøsning/ring der når den fjernes kører 80km/t.
Her i dit tilfælde er jeg ikke særlig meget i tvivl, og du spørger selv: "tror i det vil hjælpe at smide en 21 mm kaborator på! for så vil jeg lige prøve det!!" SVAR: Ja. Det er en ret lille karburator der sidder på din model, og den kan slet ikke føde din cylinder.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : korn100

Dato : 08-05-04 12:31

okay det rpøver jeg så!! mange tak palle skriver lige når ejg har prøvet det! bliver nok lidt senere idag!!
ikke altvidende? nej men næsten!! (c:

Kommentar
Fra : korn100

Dato : 08-05-04 13:33

sorry mange slå fejl! men min tastatur var tør for strøm

Kommentar
Fra : korn100

Dato : 11-05-04 17:25

okay min 21 mm kaburator virker ikke! så nu venter jeg lige til på torsdag med at bestille en ny hjem!! men kan en ny og støre kaburator godt give omkring 20 kmt? for jeg kan sagtens køre med bundgas udenat der sker noget med cylinderen! altså den har aldrig gjort noget der minder om at sætte stempel!!

Kommentar
Fra : david_dollas

Dato : 11-05-04 19:04

Hvordan ved du at den ikke virker?

Kommentar
Fra : korn100

Dato : 11-05-04 20:57

min storebror sagde bare at den var gået i stykke der ville vidst ikke løbe benzin ordenligt igennem den!

Kommentar
Fra : korn100

Dato : 16-05-04 01:48

okay nu er der kommet liv i sagen igen! har bestilt en 17.5mm delorto kaburator! hvilken dysse tror i jeg skal bruge? er 90 nok? palle ved du hvad topfaten er med orginal udstødnig uden begrænsing? for tror jeg ville prøve med kundo knæk potten som fuldte med!
tror også jeg vil købe et polini sport cylinder kit! er den nogen der ved hvor man kan få sådan et uden topstykke da jeg har et i forvejen!!

Kommentar
Fra : korn100

Dato : 16-05-04 01:50

hvis man køre med pollini sport cylinder kit er det så nødvendigt at bruge oktan boost?

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 16-05-04 08:21

Nej det er aldrig "nødvendigt" at køre med oktan boost, men det skader heller aldrig!!!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-05-04 13:42

Topfarten med 17,5 delorto, kan jeg kun gætte mig til, men nok i omegnen af 75 med org. udst. u. begr. Og nok omkring 85 med Kundo.
Med Polini sport cylinder ville jeg nok vælge en 20 mm karburator, og så kan du nok komme op på 95.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : korn100

Dato : 16-05-04 20:30

forsent palle nu har jeg bestilt en 17.5 mm men det gør ikke noget hvis den bare køre 85 kmt og stadig er lidt økonomisk! synes du jeg skal bruge ortan boost? ringer til moterline imorgen!!

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 16-05-04 21:34

Det er ikke værd at bruge penge på oktan boost når vi snakker så "små" cylinderkit som du kører med, der er det bedre at spare de penge og spare sammen til lidt ordentligt rigtigt tun!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-05-04 00:18

Som Jon skriver, er boost ikke værd at tage med i tanken.
Boost er kun til de helt professionelle, der stille tænding mm, så fint, at de på rullefelt kan presse de sidste kræfter ud af maskinen, endvidere er det en slags højoktanbrændstof, der ved forkert brug flækker topstykket.
Det har den egenskab at det får brændstoffet til at explodere hurtigere, men det har kun en positiv effekt ved meget høje omdr., da en for hurtig explotion, slår på stempelet som med en hammer, og ikke "driver" stempelet ned, som en lidt langsommere forbrænding gør.
PS. I gl. dage brugte man æter, som kan have en tilsvarende effekt, og sikkert også er godt til motorer med kortere slaglængde, eller til traktortræk, hvor man er ligeglad med motorens levetid.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 17-05-04 06:49

Hehe jeg mindes en gang for lang tid siden hvor jeg havde en Fz50'er jeg ikke kunne få startet... Sidste udvej var at prøve lidt æter, havde ikke lige undersøgt hvor meget man skulle smide i... Skulle jeg måske have gjort.. Første jog på kickstarteren flåede den pindboltene ud af blokken og der kom en rimlig ond stikflamme ud dernede fra... Syntes ellers bare jeg havde givet den en lille snaps.... :-/

Kommentar
Fra : korn100

Dato : 17-05-04 08:21

okay så gider jeg ikke bruge penge på det! hvilken dyse tror i jeg skal bruge! skal det ikke være mellen 90 og 100?
men jon hvad mener du med lidt ordenligt rigtigt tun! er polini sport ikke et godt vælg når man køre omkring 8000 km om året! og man genre vil have en smule skub i maskinen uden at skulle skifte til racing moter udstyr?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-05-04 16:05

Jo Polini sport kan da vist nok give skub i din maskine, og hvis du skal køre så meget som 8000 om året, er der heller ikke en ide i at top top toptune, der er altid mere slid og belastning på de helt voldsomme tun, for ikke at forglemme krumtappen, som jo stadig er standard. Du må heller ikke glemme at få nyt racernåleleje på krydspinden, og at tilkøre
cylinderen.
Lidt svært at sige hvilken dyse, men det lyder rimeligt mellem 90 og 100.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : korn100

Dato : 17-05-04 20:23

jeg har bestil et polini nåle leje det er vidst godt nok! tror i ikke at min krumtap kan holde? får nok det hele hjem engang i næste uge! skal vente på at min vens far kommer hjem fra holland så han tage det med fra moterline! så spare man jo lidt penge!

palle min ven vil gerne købe det kundosæt jeg har på nu! han køre ikke så meget! tror du der sker noget ved at bruge den stempel jeg har kørt med? og skal han købe nye pakninger eller kan han også bruge mine de gamle?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-05-04 20:51

Du er pisse heldig, at få tingene hjem fra holland, det er et slaraffenland (Ja det kalder vi gamle et land der flyder med mælk og tun)ææ honning.
Joo mon ikke din krumtap kan holde, hvis du bruger god olie, og ikke "sætter" cyl/stempel, og ikke skal køre på baghjul hele tiden for at vise dig for kammeraterne, og ikke gasser vildt op med kold motor.(For den sags skyld heller ikke overvarm motor)
Han skal selvfølgelig køre med det stempel der er kørt til her sidst i cylinderen, altså hellere køre med et stempel der er kørt til i cylinderen end pludseligt smide et nyt i. Hvis man skal sætte et nyt stempel i en brugt cylinder, så skal man have et der kommer fra "samme tunsæt"(Fabrikat) og så skal det køres til igen, næsten som man fik et nyt tunsæt.
Man skal aldrig skifte et stempel undtagen det har kørt "20000", men så skal man overveje at skifte begge dele.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : korn100

Dato : 17-05-04 21:18

okay tak palle! en god olie! har næsten altid kørt med det billege fra jem og fex! hvor man får 3 liter for en hund! men så når jeg er kørt et stikke tid på det så gøber jeg lige en gang af det fyre fra moterline! ja det er fedt at have en ven hvis far er i holland engang imellen! hvad for noget olie synes du jeg skal bruge? og hvilket tændrør vil du bruge?

foresten! det er sku godt vi har dig palle! selv om der er noger andre der også er ret så dygtige!

Kommentar
Fra : korn100

Dato : 17-05-04 21:26

palla! du siger vi gamle! er du så gammel? synes bare at folk over 30 hader scooter og siger at de er noger plastik pis! og at man skal have noget med gear!!

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 17-05-04 22:01

Polini Sport er en glimrende cylinder, den holder godt og rykker forholdvis godt! Men det er stadigvæk ikke op i de klasser hvor oktan boost gør en reel forskel...! Polini Sport er en god allround cylinder, der kan holde til meget og som er ganske fin til folk der bare vil kører stærkt uden at vi snakker disideret racing...!

Kommentar
Fra : korn100

Dato : 17-05-04 22:03

okay takker jon! men hvor meget regner du med at topfarten vil være med 17.5 mm delorto kabu? og hvilken tændrør skal jeg bruge

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-05-04 00:36

Man skal altid ligge mærke til hvor langt tændrørsgevindet skal være når man sætter et nyt topstykke på, og du skal bruge et tændrør der har tallet 9, for at komme af med varmen på en så højtydende cyl.
Du skal "bare", bruge fuldsyntetisk scooter 2-taktsolie hvis du vil give de bedste betingelser. Oliemærket? tja, nogen kan lide moderen, jeg kan bedst lide datteren(Ha ha hun skal også bores), men hvis der står olien opfylder "fabriksbetingelserne", så må vi tro på det.
NB: Semisyntetisk er det næstbedste (Semi=halv)
Nu er det sådan at de allerfleste oliepumper er sat til at give en mængde der skulle være godt nok med en halvdårlig olie, men du vil jo op i lidt flere omdr. og belastning, så det bedste er at ofre lidt der, det er jo også underligt at ofre meget på et tun, og så ville spare 20 kr.
Citat: "du siger vi gamle! er du så gammel? synes bare at folk over 30 hader scooter og siger at de er noger plastik pis! og at man skal have noget med gear":
Tja, man er ikke ældre en man selv vil, men jeg kan da godt syntes at alt for mange kører som røven af 4. division, op på fortov osv. og det gør jo ikke de "mere" lovlydige særlig populære.
Nu har jeg drenge der også leger lidt med knallerter, så jeg går selv lidt i barndom, og husker den tid, hvor jeg måtte lave alt selv, så det var kun Kreidler der med deres "fabrikstun" der kunne jorde mig.
Jeg syntes også at meget er plastikpis, når de bare revner når man kigger på dem, og så koster de en bondegård at skifte (Altså skjoldene). At det så er sjovere at lege med gear er en anden sag, men jeg må jo indrømme at et milliongear (Variomatic) er super, da det jo kan give maxmoment ved de rigtige omdr. så det er umulig at køre fra "sådan en" med de samme hestekræfter.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : korn100

Dato : 23-05-04 13:44

okay sagen er lige gået i stå! fordi at min nye kilrem er sprunget og har slået min vario og min krumtap i stykke så skal lige have lavet det først! købt aldrig andet en polini remme! nå men skriver igen når jeg engag har fået lavet den! rengen med at jeg vil male den imens jeg venter på mine dele! noger der ved hvordan man får det pænt! og hvordan man kan dække nogen risser?

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 23-05-04 20:58

Surt at høre... Du spartler bare din ridser ud, og sliber skjoldene helt ned, maler dem, og lakere dem! Sværer er det ikke... Spørg bare løs hvis du vil vide mere

Kommentar
Fra : korn100

Dato : 02-06-04 23:07

okay jeg har lige fået mine nye dele hjem! en krumptap med lejer og det hele! det det hele kan holde op til 14000 rpm! min kaburator skulle dog byttes! det eneste jeg mangler er en ny cyllinder! ved ikke helt hvad jeg skal vælge! nogen gode ide´r? det skal være en slid stræk cylinder og skal også kunne hode til at køre med to på! og der må gerne være en fart på 80 og der over! det er en 17.5 mm kaburator jeg har! hvad vil i anbefalde? har forresten også købt polini vario!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-06-04 00:00

Polini, eller Athena Racing.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 03-06-04 09:51

en Polini Sport 70ccm cylinder, den passer fint sammen med en 17,5mm kabu, speedcontrol osv.

Kommentar
Fra : korn100

Dato : 04-06-04 18:09

palle athana laver de ikke kun 47.6 cylinder synes altid at jeg høre om folk der har problemer med deres 47.6! så vil kun have en der er 47.
hvad er bedst polini sport eller malossih sport?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-06-04 21:35

Det er 75cc Gilardoni ha ha: http://www.puchmaxi.nl/
Jeg ville vælge Polini.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 05-06-04 09:35

Portningen er så ens at jeg ihvertfald har svært ved at se/måle forskel, har hørt at malossien skulle holde en smule bedre og at Polinien skulle yde en smule mere, men efter et kig på lidt portmaps og selve cylinderne, vil jeg ikke mene der er nogen forskel, har dog aldrig prøvet at køre sådan en cylinder helt-ud (altså kørt den helt der ud hvor den går i stykker, for at se hvor langt den holder)...

Kommentar
Fra : korn100

Dato : 05-06-04 18:02

okay tror jeg vælger polini! har en ven der køre med en og hans køre næsten 80 altid med lovlig gearing! kan en polini sport køre en 14% gearing helt ud? og tror i det er en god ide at have gearing på?

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 05-06-04 18:15

Personligt syntes jeg ikke om gearinger, det forringer motorens effekt i HK, og det kan vi jo ikke li... Men til folk der kun køre rundt og ikke går efter HK kan det jo være meget godt...

Jeg tror godt at sport kittet kan trække den, men du får jo ikke ligefrem det kvikkeste træk...

Og 80kmt med polini sport er sgu ikke særligt dygtigt....! Jeg har en Jog stående der kørte 84,3 kmt efter GPS med en 40mm cylinder med 6 skyllekanaler, hvilket er en cylinder med 18ccm mindre end Sport kittet....! Det var godt nok før der kom Polini SpeedControl på den, og der fik den mellem 5-10 kmt på toppen og et dejligt træk! Såe...

Et Sport kit, skal man helst kunne hive op på mindst 100kmt, hvis man kan finde ud af at indstille!

Kommentar
Fra : korn100

Dato : 06-06-04 11:13

har aldrig hørt om nogen der har haft en sport der gik over 80 km. min ven har en polini corsa og for race udstødnig. og polini vario og hans køre 85 km og har et godt optræk

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 06-06-04 11:59

Ja så er han dælme et fjols til at indstille en scooter...! Andet er der ikke rigtigt at sige til det... Min køre da over 85kmt med den her opsætning:

Begrænsninger fjernet
40mm Cylinder med 6 skyllekanaler
Polini SpeedControl, 25grader rulleguide...
17,5mm Dellorto Kaburator #80 + studs
Prestigio Udstødning
Carbon Membranplader
?? Kg Koblingstrykfjeder, men forholdsvis hård.
Standart gearing

Hastigheden er som sagt målt med GPS til 84,3 kmt før der kom SpeedControl på, og den køre en sjat hurtigere med den på...

Kommentar
Fra : korn100

Dato : 06-06-04 18:04

Okay vildt! har sku aldrig hørt om nogen der har haft en der gik så hurtigt uden der var vold meget tun på! hvor er du fra Jon? kunne du ikke tænke dig at hjælpe mig en dag?

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 06-06-04 20:22

Jeg kommer fra Nordsjælland... Hmm nu har jeg ikke lige for meget tid i forvejen, men hvad er det du skal have hjælp til ???

Kommentar
Fra : korn100

Dato : 07-06-04 00:58

ja hvis du siger at du kan få din scooter til at køre så hurtigt ved at indstille den rigtigt så måtte du gerne indstille min! for den har aldrig kørt over 70 lige meget hvad der har været på!

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 07-06-04 10:36

Det er jo bare et spørgsmål om for det første at delene passer til hinanden (så man ikke smider en Yasuni C20 på en standart cylinder, fx.!), dernæst er det jo bare at få dem monteret rigtigt, og når man nu har det hele skildt ad, så kan man jo ligeså godt polere de steder hvor det hjælper at gøre dette... Og så er det jo bare at få den kaburator, variomatic og kobling indstillet ordentligt... Det tager tid, er efter manges mening kedeligt, og besværligt, men det gavner i den sidste ende...!

Irriterende de folk der bare smider ny cylinder på, starter motoren, finder ud af at den ikke lige køre perfekt, og så bare køre videre med den, fordi de "ikke gider lige at skille kaburatoren ad for lige at skifte dyse, og så indstille den ordentligt"... Eller dem der smider ny varioator i og den trækker underligt i fx. starten, der så siger "jamen det er jo bare ærgeligt, det må være en dårlig variomatic, selvom en hver der ved noget om det vil sige at han helt sikkert bare skulle indstille sin kobling ordentligt og få nogle andre ruller i (eller rulle-guides)...

Kommentar
Fra : korn100

Dato : 13-06-04 02:00

okay nu har jeg fået samlet skidtet! har fået top racing krumtap! malossi 47 cylinder og topstykke polini vario med 6 grams ruller og malossi rem og 17,5 kaburator med 90 dyse! og så min kundo knæk udstødnig! så nu skal den bare køres til! skriver lige når jeg engang har fyret den af! tror i min dyse er stor nok?? køre med orginalt luftfilter uden bøjning

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 210 point
Dato : 27-06-04 15:57

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede afgivet og mistet pointene, nu skal du bare vælge den der skal have dem, og du kan kun vælge en.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : david_dollas

Dato : 27-06-04 16:46

Meget smart med sådan en standard svar, hva palle`?

JEg har svaret i den anden.

Godkendelse af svar
Fra : korn100

Dato : 21-08-04 12:24

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-08-04 17:55

Om dysen er stor nok, kan testes, feks. ved at køre uden luftfilter. Hvis den så kører stærkere, er dysen for stor.
Se nederst i tippet.
http://www.kandu.dk/dk/tip/8692
VH Palle Hansen