/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Durum pandekager "fyldte"
Fra : import
Vist : 5380 gange
50 point
Dato : 28-04-04 14:09

På de fleste pizzariaer kan man også få disse sammenrullede Durum´s, de er utrolig lækre men jeg savner en opskrift på dem !!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 28-04-04 14:21

Kig engang på http://mp.sol.dk/madogvin/searchRecipes.cgi?

eller

Godt lyst madbrød, med Durummelets karakteristiske og lækre smag.

3,5 dl lunkent vand
50 g gær
1 spsk olivenolie
2 tsk salt
225 g durumhvedemel
400-425 g hvedemel

Vand og gær røres sammen. Derefter tilsættes durumhvedemelet og saltet. Tilsæt derefter olien og rør godt. Tilsæt tilsidst Hvedemel. Dejen kan udmærket røres på røremaskine eller med håndmixer. Dejen Hæver 45 minutter og slås ned. Form 2 lange flute og rids spalter med en kniv. Pensel med vand og drys med rigeligt durumhvedemel. Brødene skal ikke efterhæve, men kommes direkte i ovnen. Bages 30minutter ved 200 grader. Brødet må gerne være meget sprødt.

Du laver dem bare som meget tynde pizzabunde, eller "bager" dem på en pande.

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 60 point
Dato : 28-04-04 14:24

NB: Som "pandekager" skal de IKKE være sprøde, så kan du jo ikke rulle dem sammen omkring dit fyld

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 28-04-04 14:30

NNBB: En anden FANTASTISK side med opskrifter http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visalle.php?alfa=p
her opslået P for pandekager

Kommentar
Fra : import

Dato : 28-04-04 14:41

jEG KIGGER PÅ DET, OG VENDET TILBAGE MED SVAR !, PÅ FORHÅND TAK

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 28-04-04 15:33
Godkendelse af svar
Fra : import

Dato : 29-04-04 10:44

Tak for svaret CLAN. dog er det ikke helt som dem man får på pizza-bar

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-04-04 10:57

Nej det kan du ha' ret i (smagen)... den er ikke så "papagtig", men på den anden side, så er det jo også fyldet, som skal smage igennem - takker for points.
Søren