/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
nogle links på internettet er gennemsi~
Fra : jyttejoe
Vist : 618 gange
250 point
Dato : 25-05-02 18:29

hej er der nogle som kan hjælpe mig, jeg kan ikke få nogle links frem, der er kun en ramme og ellers er den gennemsigtig???? hvad kan det være
hilsen jytte

Kommentar
Fra : als

Dato : 25-05-02 20:00

Givetvis et spørgsmål om sikkerhed. Det kan skyldes din opsætning af IE. Det kan også skyldes at din virusscanner identificerer hjemmesiden som befængt med f.eks. haptime og ikke lader dig besøge siden, men kunne du måske give mig adressen til en af de sider du ikke kan komme ind på, for så prøver jeg lige.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-05-02 19:46

In article <NUOH8.26164$4f4.835655@news000.worldonline.dk>, "jyttejoe"
<jyttejoe.news@kandu.dk> wrote:

> hej er der nogle som kan hjælpe mig, jeg kan ikke få nogle links frem,
> der er kun en ramme og ellers er den gennemsigtig???? hvad kan det være

Jeg tror der er behov for yderligere forklaring, for at vi kan hjælpe dig.

Giv os evt. den URL (altså adresse) hvor problemet opstår.

Desuden undre jeg mig over hvor det sikkerhedsmæssige i denne post
befinder sig.

--
Med venlig hilsen
Bo Simonsen

Join the GNU Generation

Kommentar
Fra : als

Dato : 26-05-02 20:05

Hej jyttejoe! Har du fået løst problemet eller får vi det link? Du har jo lige afvist et svar fra carma.

Kommentar
Fra : jyttejoe

Dato : 27-05-02 07:54

Hej igen allesammen og tak for jeres svar, ja jeg har stadig problemet, f.eks til http://www.sol.spil.dk og når jeg er inde på siden skal jeg på et spil link og da kommer den tomme rude ind men oppe i højre hjørne kører internet ikonet, nede i venstre hjørne kommer der en gul trekant med opstod fejl på siden, jeg dobbelt klikkede på trekanten og der stod det var en syntaksfejl ???????
venlig hilsen jytte

Kommentar
Fra : als

Dato : 27-05-02 08:07

Kunne tyde på at du måske ikke har flash installeret. Hvis du mangler den kan du hente den hos
http://www.macromedia.com/software/

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 28-06-02 16:21

Hej Jytte,

Har du fået løst dit problem? Eller har du det stadigvæk?

skrev den eventuelt hvad det var for en syntaksfejl? evt. et nummer og en linje?

Mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : jyttejoe

Dato : 29-06-02 11:12

hej Strarup
nej det er ikke blevet bedre,men den viser f,eks dette
Microsoft VB Script runtime error 800aoood Type mismatch /adm/date/date.asp,line 24

venlig hilsen jyttejoe
min mand vil slette alt nu og indstallere windows fra begyndelsen og se om det hjælper

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 29-06-02 12:19

Hej Jytte,

er det stadigvæk http://www.sol.spil.dk der er problemet? ka' du evt. komme med et par andre links hvor du har problemet, umiddelbart behøver det ikke være jeres computer det er galt med, det ser nærmere ud til at der er nogen der har lavet en fejl i deres ASP kode, mht til enten deres kode eller Database....

Så det vil være noget meget at gøre ud af det... hvis det slet ikke er jeres computer det er galt med og skal til at starte forfra med geninstallering og hele pivtøjet... med mindre i har noget lignende f.eks. Norton Ghost, hvor det er muligt at geninstallere det noget hurtigere.

Men umiddelbart er der altså meget der tyder på at dem der har lavet "date.asp" i linje 24 har lavet en fejl, i relation til noget i deres database... Var det 800aoood eller 800adodb? Generelt kører ASP-sider på den server hovr de ligger og udfører alle funktioner på server, og viser resultatet på klientens browser... i dette tilfælde din computer...

Er det når du kommer ind på siden at denne fejl meddelse kommer eller først når du har trykket på noget?

Men igen, jeg er ret sikker på at i ikke behøver at geninstallere Windows... Hvilken version af Internet Explore bruger I?
hvis det er jeres computer det sku' vise sig at være galt med, er det nok nærmere en opdatering den har brug for, hvis i ikke har opdateret den... end den har brug for en geninstallation, med mindre der er en masse bøvl ud over det du har skrevet oppeover, med jeres windows...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : jyttejoe

Dato : 29-06-02 15:20

hej igen, jeg prøver igen f.eks da jeg skal ind på I-form siden og vil have en link frem viser den dettehttp://www.iform.dk/Crosslink.jsp?d=330
og andre kan jeg trykke på stop og opdater hvor den så kommer frem
er det ikke noget med jsp? den link www.sol.dk kan jeg gøre dette
hilsen jyttejoe og tak for dine svar

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 250 point
Dato : 29-06-02 17:26

Hej Jytte,

jo det er jsp (Java server pages) hvor f.eks den side linket høre til ligger i en database eller noget som 330, og når du så trykker på den, kommer den side frem. Crosslink.jsp kan f.eks. indholde noget kode og nogle kommandoer der udføre de opgaver og samler den information sammen der skal bruges til at vise siden når du klikker på linket, hvorefter den så viser element 330, det bliver også alt sammen udført på serveren.
Der lidt info omkring JSP her -->
http://java.sun.com/products/jsp/

www.sol.dk ser ud til at bruge CGI, disse dokumenter/scripts/programmer ligger i en mappe der hedder CGI-Bin (som regel), CGI står for Common Gateway Interface, det er en slags grænseflade der er imellem en web-server og nogle programmer der dynamisk kan generere Web-dokumenter, som regel HTML men også andre formater.
Jeg vil anbefale dig denne side hvis du vil vide mere om CGI…
http://hoohoo.ncsa.uiuc.edu/cgi/
Cgi er en del ældre end både ASP og JSP.

Oftest gør både ASP og JSP brug af databaser, hvor f.eks. nr. 2 kunne pege på Info.html i databasen, Hvis vi ta’r crosslink eksemplet fra før, kunne det så betyde at der på siden stod ved linktet ”Information om Iform” og linket til det så således ud ~”~/Crosslink.jsp?d=2, hvor ~”~/ symbolisere http://www.iform.dk/, og når du så trykker på linket bliver du bragt hen til Info.html, Selvom der står noget andet i Adresselinjen, det er ikke altid at adresselinjen skifter selvom du faktisk skifter til andre sider, det kommer an på hvordan de har lavet det.

Iform f.eks. ser ud til at bruge frames, så det kun er inde på midten at indholdet ændres og menu’erne ude til venstre forbliver de samme.
der er lidt info omkring Frames på disse to links -->
http://wp.netscape.com/assist/net_sites/frames.html
http://www.htmlhelp.com/design/frames/

Der ka’ også gøres brug af komponenter der ka’ udføre forskellige slags tjenester. Men generelt udføres alle funktioner og processer på serveren, og du ser resultatet af det i din browser. Så der kan udføres mange ting med server pages og scripts, der ser ud som om det sker usynligt.

Når du trykker på stop sætter du funktionerne i stå, og når du trykker på opdatere afhænger det hvor langt du nåede i processen for hvilken side du får frem. Hvis den ikke har noget at få fat i den nye side du skal ha’ frem, eller fået kontakt med vil den opdatere den side du sidst har været inde på.

en af de ting der godt ka' gi' problemer med ASP, er f.eks. databasen, med at få den sat rigtigt op, og huske på det hele så man ikke f.eks. for sådan en fejlkode som du har fået før...

Håber det ka’ bruges… hvis du har flere spørgsmål… ska’ jeg også nok prøve at svare på dem…

Mvh.

Strarup

Godkendelse af svar
Fra : jyttejoe

Dato : 29-06-02 18:35

Tak for svaret strarup.

Kommentar
Fra : jyttejoe

Dato : 29-06-02 18:37

hej igen og tusind tak for alle de tips, men det med at det kun er rammen på linket jeg får frem det kan jeg ikke rigtig forstå, ?? er det ikke en systemfejl her på browseren????
venlig hilsen jyttejoe