/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Isla Margarita
Fra : scully
Vist : 875 gange
50 point
Dato : 28-04-04 10:58

Er der nogen, der har nogle fif, om Isla Margarita, skal man vaccineres, og har I nogle oplevelser I vil dele med andre

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 28-04-04 11:04

Vi har været på Isla Margarita flere gange. Jeg er blevet vaccineret for leverbetændelse, hvilket er det man bliver rådet til. Min kæreste er dog rejst uden. Skal i derned, så vil jeg anbefale en dag med Michael, der er en dansker der er gift og bosat på øen. I november kostede det 100 $ for en hel dag. Falk Lauritsen kan sætte jer i forbindelse med ham. Man kommer da til steder turister ikke kommer.
Torben

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 28-04-04 11:11

Jeg kom i tanke om i ligeså godt kan få Michaels mail. michael59ve@yahoo.dk Noget i skal opleve er mangroven, og marcipankirken.
Torben

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 28-04-04 12:56
Accepteret svar
Fra : McOle

Modtaget 50 point
Dato : 28-04-04 13:43

Jeg har været på Margarite flere gange, senest i februar.
Jeg kan varmt anbefale at leje en taxa for en dag. Det koster kun 20 $ og I får set det meste af øen. Mangroven er en rigtig fin og god oplevelse.

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 28-04-04 14:33

Det med at leje en taxa er ganske rigtigt billigt. Det kræver dog, at man helst skal kunne spansk. Ganske få chauffører kan engelsk. Ligeledes skal man nogenlunde vide hvor man vil hen. I november, var der nogen der gjorde det på denne måde, men de syntes det var spild af penge.
Torben

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 28-04-04 17:05

Har ik selv været der men for et par år siden var min da værende svigermor der og de havde bestemt ikke meget positivt og sige... der hvor de boede var der en frygtelig larm og tilmed blev der begået et mord lige uden for deres hotel mens de var der. Så jeg er ik så sikker på at det er der min næste rejse skal gå hen.....

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 28-04-04 18:00

Vi har været der 4 gange, og vil dertil igen. Der er også kriminalitet der, som der er herhjemme. Man skal ikke friste nogen, ved at gå med dyre smykker, eller gå i slumkvartererne. Altså ligesom i resten af verden. Kender i fjeren der blev til 7 høns?
Torben

Godkendelse af svar
Fra : scully

Dato : 29-04-04 04:13

Tak for svaret McOle.

Kommentar
Fra : McOle

Dato : 29-04-04 09:14

Jeg kan tilføje, at det er en god ide at hyre en taxa dagen i forvejen og sludre lidt med chaufføren. Det er rigtigt, at de ikke alle er lige gode til engelsk.
Jeg kan i øvrigt varmt anbefale Playa El Aqua bugten.
Et andet tip: Hav $ med hjemmefra. Veksel ikke i bankerne.
Du får dobbelt kurs hvis du veksler hos lokale.
Hvis du anvender dit Visa er kursen bankrenten.
Ligeledes udrejse skat. Betal med Bolivar, så sparer du over 100 kr.

Kommentar
Fra : scully

Dato : 29-04-04 10:52

Tak for rådene, Mc Ole, dem vil jeg benytte mig af, vi skal derned d. 21/5-04, det bliver forhåbentligt rigtigt godt

Kommentar
Fra : scully

Dato : 30-04-04 05:54

Til Bauchmann, tak for michael´s e-mail, jeg har skrevet til ham, og håber snart at få svar fra ham