/ Forside/ Interesser / Dyr / Gnavere / Spørgsmål
10  sofus.dk 275
Underlag til Kanin
Fra : Helvig
Vist : 1473 gange
50 point
Dato : 28-04-04 10:34

Vores kanin har et udendørs bur, hvor den kan gå ud i haven eller ind vores skur. I det udendørs bur, er der jord, men den har efterhånden gravet meget af jorden ud af buret. Hvad er det bedste underlag/jord jeg kan komme i bunden.

Jan

Kommentar
Fra : Bjerner

Dato : 28-04-04 10:47

Det er bedst med et fast underlag, med et godt lag halm oven på (og evt. høvlspåner under halmen).

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-04-04 10:55

Du kan evt grave et stykke ned i jorden ligge et pladestykke evt spånplade eller vandfast finer eller en stålplade og så lidt jord ovenpå og derefter spåner hø eller halm
Hav en god dag
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Bjerner

Dato : 28-04-04 10:58

Har du buret til at stå direkte på jorden ??

Kommentar
Fra : Helvig

Dato : 28-04-04 11:01

Det invendige bur, altså det der ståer inde i vores skur, står en halv meter fra jorden, og er et købt, udendørs bur. Der er naturligvis spåner og hø.
Det er det udendørs jeg taler om. Kaninen kan selv løbe ud og ind gennem et hul i skuret.

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 29-04-04 21:31

Kaniner ELSKER at grave gange i jord...og det er fint nok...når de har mulighed for at komme ind...men det er bare ikke altid de er så "kvikke" at de selv kan finde ud af ikke at sidde ude i regn og blæst...men man kan jo lukke dem ind..i buret...
Hvis du er bange for at de graver sig ud....kan du grave ½ - 1 meter ned og lægge minktråd eller lign...eller lægge fliser???
Men lad dem endelig grave i jorden ....det er et eldorado for en kanin....(og kaniner lever jo i jordhuler når de lever vildt)

Kommentar
Fra : Helvig

Dato : 29-04-04 21:44

Vi "jager" den ind i hver aften, og lukker lågen, så den sidder aldrig ude, når det er nat. Og der er Decra tag på det udvendige bur, så hun bliver kun våd, hvis det regner sidelæns.
Der er tråd under jorden, så den kan ikke komme ud.

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 30-04-04 07:36

jamen så er ALT jo helt IDEELT for din kanin...så jeg ville da bestemt ikke lave om på net....At grave i jord giver jo lidt slid på neglene så du slipper måske også for at klippe dem....

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 30-04-04 22:55

Nå ok så er det bedre til at forstå dit spørgsmål
Du tager da bare noget nyt jord og fylder ind hvor den har fjernet det og så sku du måske lave nogle sidefjælde i eks.vis plexiglas hvis det er et problem at holde jorden inde i buret
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-05-04 23:31

Har du fået styr på det ????
Mvh Sune

Kommentar
Fra : pjevsm

Dato : 21-05-04 14:05

jeg fatter ikke dit spørgesmål helt... måske er det derfor du ike har fået det besvaret helt... hallo...