/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
computer genstarter hele tiden
Fra : kasper006
Vist : 409 gange
200 point
Dato : 27-04-04 22:32

hej

min computer bliver ved med at genstarte og den når slet ikke at starte helt op. I starten kunne den godt starte op, men efter lidt tid genstartede den, og nu kan jeg slet ikke starte helt op. Er der en der kan hjælpe jeg tror det er en virus

på forhånd tak

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-04-04 22:34

Prøv at starte den op i fejlsikret tilstand ved at trykke f8 medens den er i opstart og prøv at virusscanne derfra
Mvh Sune

Accepteret svar
Fra : arlet

Modtaget 210 point
Dato : 27-04-04 22:34

Det er ikke virus...

Prøv en repair:

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP cd husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.

2:Og nu skal du trykke på I Agree/Godkende Licens' (F8)

3:spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt din indstalation (nyindstalation)

4:Nu kan du så vælge hvilket drev din nye indstalation skal ligge på og her er det gerne dit C drev med mindre du kører dualboot.

5:Og nu fortæller den dig der er et syresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) og nu skal du trykke på R.

6:Og du vil nu se at den laver en helt ny indstallation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler

7:PS husk at have din CD-Key klar da denne skal bruges da det jo er en "nyindstalation"

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 27-04-04 22:46

hej kasper

Det problem har jeg lige haft i går og i dag

jeg løste det ved at starte i "feljsikret med net..." og så lavet jeg en virus scan online og derefter en update hos windows..

Efter det tog jeg en virus scan igen bare for en sikkerheds skyld..

Prøv det..... hvis du ikke allerede har gjordt det...

godnat og held og lykke

olefahnoe

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-04-04 00:12

Det kan ligesåvel være at multistikket (hvor alle strømledninger kommer ud af bundkortet) eller din ramblok ikke har god nok kontakt.
Så slå strømmen fra, tryk stikket og alle kort godt ned mod bundkortet, tryk også godt til ovenpå din ramblok, og tryk dit idekabel (det til cd og harddisk) godt på plads, og prøv så at starte.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : bigdane_dk

Dato : 02-05-04 12:27

hello,

Genstarter den, eller crasher den?

Mvh
Bent

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-05-04 23:34

Har du fået styr på problemet ???
Mvh Sune

Kommentar
Fra : kasper006

Dato : 30-05-04 14:10

jeg har fået styr på det jeg lavede nogle boot disketter

Kommentar
Fra : bigdane_dk

Dato : 30-05-04 16:21

så kommer den evige anke.. så luk venligst spørgsmålet.. *SS*

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-06-04 15:43

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede afgivet og mistet pointene, nu skal du bare vælge den der skal have dem, og du kan kun vælge en.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-08-04 08:55

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles.
Og du har jo allerrede afgivet og mistet pointene, nu skal du bare vælge den der skal have dem, og du kan kun vælge en.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-05-05 23:33

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 16-05-05 21:33

Halooooo Kasper er du der ??????

Godkendelse af svar
Fra : kasper006

Dato : 16-01-06 15:14

Tak for svaret arlet.