/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Ang. flyt til sverige - Skolegang mm.
Fra : WitnessThePower
Vist : 1174 gange
50 point
Dato : 27-04-04 22:20

Hejsa.

Vi overvejer at flytte til sverige - Skåne. Vi har dog en lille søn på snart 1 år, hvor vi nu kommer til at spekulere over skole osv.
Jeg har lige læst mig til at reglerne siger at barnet skal gå i skole i det land det bor i.
Men nu ligger landet sådan at jeg ikke gider have min søn render rundt og snakker svensk og yderligere er blevet lært tingene på en "svensk" måde.
Er der nogen som DIREKTE kan henvise til danske skoler i sverige eller lign? eller ved med sikkerhed at man GODT må lade sit barn gå i skole selvom det er bosat i sverige? hvis ja, så gerne en henvisning til hvor det står skrevet.

Eller måske nogen som har noget helt 3dje at sige om netop det her?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 27-04-04 22:24

Du slipper nok ikke for at han begynder at tale svensk hvis i flytter derover, medmindre du selvfølgelig vil iolere ham fra alle andre mennesker

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 27-04-04 22:27

Ved ikke hvorfor, men ordet integrationspolitik springer frem forrest i hjernen lige pludselig

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 27-04-04 22:27

det du siger nu er det samme om hvis nogle perkere flyttede her op til danmark og de ikke ville snakke dansk! det syntes jeg nok lige du skulle tænke igennem engang til..

Kommentar
Fra : WitnessThePower

Dato : 27-04-04 22:49

mikkel:

Sikke en omgang pis at lukke ud, og hvis du ikke har noget fornuftigt at sige, så hold dig dog ude af det her indlæg? der er ingen der tvinger dig til at skulle give noget svar? derudover ses det jo også tydeligt at du ikke har en skid at sige vedr. dette emne men at du istedet for slynger en værre omgang baljepis ud.
Så se du at komme videre i teksten :) kan du hygge dig.

Better performance:

Tja, men nu vil vi gerne leve som danskere, men bare nyde godt af de svenske huspriser og andet. derfor vi vil bo så tæt på dk som muligt da vi også skal arbejde her.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-04-04 22:49

Hvorfor vil i flytte, hvis den svenske kultur er så skadelig for jeres søn ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-04-04 22:51

Du opnår intet ved at sende han i en dansk skole i sverige - han bliver pæresvensk alligevel - men tosproget.

Hvad vil I i Sverige hvis I ikke vil integreres der.

Du kan da sagtens få ham i en dansk privatskole - men har du tænkt over hvad det kommer til at koste.
Du kan jo ikke bruge det danske system gratis når du bor i Sverige.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 27-04-04 22:52

Min personlige mening er at i bør lade jeres søn gå i svensk skole, hvis i seriøst tænker på at etablere jer der vil det jo være synd for drengen hvis hele hans netværk er i DK, medmindre i selvfølgelig vil fragte ham frem og tilbage til legeaftner med skolekammeraterne.

Det vil måske også være en fordel for jer på sigt, hvis han har svenske venner som han kan blive passet hos, og i det hele taget leve et liv der passer sig for børn

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-04-04 22:56

Det er åbenbart kun økonomiske overvejelser.
Tænk på de menneskelige omkostninger.
Så i bliver ikke gamle i sverige.

Accepteret svar
Fra : Better_Performance

Modtaget 60 point
Dato : 27-04-04 22:58

Et af dine kritikpunkter er at du ikke vil have han lærer tingene på en svensk måde..?

Hvad er forskellen på dansk og svensk indlæring?

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 28-04-04 06:05

WittnessThePower - tag jer sammen! Der er hverken "baljepis" eller lignende over mikkels udtalelse.

Som indvandrere skal I naturligvis integreres i det svenske samfund. Så kan I blot glæde Jer over, at danskere og svenskere trods alt minder en del om hinanden hvad sprog og kultur angår.

- og så er det jo ikke kun lavere hus- og bilpriser i skal tænke over. Hvad med Jer selv? Hvad med sportsaktiviteter, aftenskoleundervisning, dagpasningstilbud indtil skolealderen osv....Vil I tage turen over broen hver onsdag aften for at gå til fitness eller badminton?

Hvis I flytter, så regn med en "pære svensk søn" der tilmed mestrer den danske kultur og sprogarv.

Det er vanvid hvis I vil forsøge at undgå integration af både Jer selv og Jeres søn - så få lige det på det rene før I tænker videre i flyttetankerne....

Just my 2 cents...

mvh Berpox

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 28-04-04 08:29

Det var dog en skrækkelig perkerindstilling at have!

Kommentar
Fra : WitnessThePower

Dato : 28-04-04 09:43

Vi har fundet ud af hvad vi skulle finde ud af, men jeg bliver jo nødt til at lukke spørgsmålet selvom det egentlig ikke blev besvaret herfra.
Så jeg godkender bare den jeg finder er kommet med det mest konstruktive.

Godkendelse af svar
Fra : WitnessThePower

Dato : 28-04-04 09:44

Tak for svaret Better_Performance.

Kommentar
Fra : sm7sgb

Dato : 28-04-04 09:57

Whitness >> Jeg har sgu en tredje ting at sige > BLIV I DANMARK

/sgb

Kommentar
Fra : sm7sgb

Dato : 28-04-04 09:58

Ps. Sverige er et stort land, men jeg tror ikke det er plads til dig!!!!