/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
justering af bremser på campingvogn
Fra : neccc
Vist : 8729 gange
100 point
Dato : 27-04-04 22:05

Hejsa

Jeg har en gammel camping vogn, og jeg er ved at gøre den i stand, men jeg er gået igang med bremserne, det hele ser fint ud, men jeg kan se at den bremser mere på det højre hjul end det venstre, nu vil jeg høre hvordan man justere sådan nogle bremser ind???

på forhånd tak

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-04-04 22:09

Der er et stangtræk til hvert hjul som kan justeres på nogle skruer
Mvh Sune

Kommentar
Fra : neccc

Dato : 27-04-04 22:18

Ja det er rigtigt, men hvor meget skal det spændes op?? jeg kan jo godt justere til det ser ens ud, men hvordan ved jeg om det er rigtigt??

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-04-04 22:40

Du lyfter campingvognen op på et par bukke og hvis det er en påløbsbremse skal du bruge en træktalje og sætte på trækstangen på campingvognen og omkring bagakslen på bilen og så trække til at et af hjulene begynder at bremse og så mærke om det andet også gør eller justerer til de gør det ens og er det håndbremsen er fremgangsmåden næsten den samme
Mvh Sune

Kommentar
Fra : neccc

Dato : 27-04-04 22:45

Hejsa

Mange tak for din hjælp, det er en påløbsbremse, nu vil jeg så høre når jeg har gjort det, så kan det jo godt være at den bremser for meget når jeg kører med den på bilen, hvordan skal det passe samme, eller hvordan kan jeg tjekke om den bremser som den skal, det kan jo godt være vognen bremser men bremser den nok, eller bremser den for meget, at der en trick til at tjekke det??

Mange tak

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-04-04 22:53

Ja når du trækker taljen helt til skal den blokerer hjulene totalt og som du slækker den af skal den jo også slippe bremsen efterfølgende Det er sådan de også kontrollerer bremseevnen når man er til syn med vognenOg den vil ikke bremse for meget det er jo meningen at den skal trække vogntoget ud så snart der trykkes på knoppen
Mvh Sune

Kommentar
Fra : neccc

Dato : 01-05-04 11:17

Hejsa nu er jeg lige gået i gang med vognen, og prøver det du skriver, men jeg har et problem, det er den venste bremser ikke lige så meget som den højre, så har jeg været ind og spænden den venstre lidt op, men så kører traktøjet bare mere til højre, også sker der ikke noget med den venstre den er stadig løs, har du noget bud på det???

Mange takfor hjælpen

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 01-05-04 17:23

Forstår ikke er det ikke stang eller kabel træk???? du må lige forklare hvad du mener med ( så kører træktøjet bare mere til Højre )
Mvh Sune

Kommentar
Fra : neccc

Dato : 01-05-04 17:59

Hejsa

Det virker på den måde at der går en lang stang fra foran til bagi, bagi sidder den stang så fast i nogle led, hvor de led går til højre hjul, og til venstre hjul, ved hjælp af nogle nogle kabler man kan justere på, men når jeg så spænder den side op som ikke bremser så meget, så trækker det der led sig bare over i den anden side, hvor den godt kan bremse, men kan se så at den ikke bremser lige.. jeg håber du forstå lidt af det her..

tak

PEter

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 02-05-04 22:15

Jamen prøver du så samtidig med træktaljen mellem trækket på campingvognen og bagakslen på bilen så campingvognens hun knop presses mod knoppen på bilen og derved bremser som beskrevet tidligere????
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-05-04 23:35

Hva så har du fået det til at virke????
Mvh Sune

Kommentar
Fra : neccc

Dato : 20-05-04 23:12

Hejsa

Undskyld jeg har været så længe om at svare har bare haft meget at se til, ja jeg tror det lykkes for mig... så mange tak for din hjælp..

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 100 point
Dato : 25-05-04 22:22

Ok det er jo godt Husk at lukke spørgsmålet ved at trykke på accepter over navnet på den der kom med et brugbart svar
Mvh Sune

Godkendelse af svar
Fra : neccc

Dato : 25-05-04 22:34

Tak for svaret Sunowich.