/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Maskine-stemme
Fra : Olle_hansen
Vist : 763 gange
100 point
Dato : 27-04-04 21:24

Jeg leder efter et program, hvor man indtaster en Engelsk sætning, hvorefter den bliver læst op af en maskin-stemme af en art.

En stemme lidt som fx "headshot" fra CS, ville være optimalt.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 27-04-04 21:30

Har du prøvet denne, den er ganske vist ikke den du beskriver, men stemmen er ret god:

http://www.teledanmark.dk/menu/sm2329.htm.dk

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 27-04-04 21:31

www.teledanmark.dk TaleRobert

eller er det denne

Kommentar
Fra : Olle_hansen

Dato : 27-04-04 21:34

Ah, ret unøjagtig.. Men noget lign.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 27-04-04 21:34

mangler underline under TaleRobot

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 110 point
Dato : 27-04-04 22:40

Hejsa Olle_hansen

Se her

http://www.adgangforalle.dk/index.asp

Mvh
Brian -

Godkendelse af svar
Fra : Olle_hansen

Dato : 01-05-04 21:24

Tak for svaret briani.

Kommentar
Fra : c_hjulmand

Dato : 05-05-04 11:47

Hej Olle_hansen

Skal du have en tekst læst op på engelsk, kan du også prøve med den amerikanske talesyntese (Microsoft Sam) som følger med Win2000 og XP. Den finder du under 'Kontrolpanel -> Lyd, tale og lydenheder -> Tale'

Er du interesseret i andre, og måske lidt bedre fremmesprogede talesyntser, kan du se på http://www.scansoft.com/realspeak/demo/ hvor du kan eksperimenterer med forskellige sprogversioner af talesyntese. Oplæsningen af tekst er dog begrænset maks. 100 tegn.

/Christian Hjulmand/ - projektleder adgangforalle.dk