/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Grill opbygget af mursten
Fra : jesperyk
Vist : 1880 gange
20 point
Dato : 27-04-04 19:38

Hej derude

Skal til en større grill-fest den 8. maj og har tænk på om vi ikke kan bygge en midlertidig grill af mursten.

Laver en base på 2 lag musten. Herefter sølpapir ovenpå. Bygger så en frikant af mursten i 3-5 lag forskudt, så risten kan hæves/sænkes. Endeligt har jeg tænkt på at ligge en ovnrist øverst og anvende briketter.

Er så i tvivl om mursten afgiver dampe eller andre sundhedsfarlige stoffer. Så hvis du er murer er jeg specielt interesseret i din vurdering!

Accepteret svar
Fra : Melander

Modtaget 30 point
Dato : 27-04-04 20:46

Vi har selv en sådan grill, og du kan roligt grille løs, alt det du lyster..

mvh. Melander

Kommentar
Fra : jesperyk

Dato : 27-04-04 21:15

Blæret nok. Var bl.a. bange for at murstene udover at afgive dampe, ville flække (eller endda eksplodere), hvis de ikke var beregnet til formålet!

Godkendelse af svar
Fra : jesperyk

Dato : 27-04-04 21:15

Tak for svaret Melander.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 27-04-04 21:34

det tror jeg ikke de gør, vores gør ihvertfald ikke, men jeg mener også at mursten bliver lavet ved en meget højere temperatur, end du kan lave med gløder, skal dog lige at jeg starter først op i en grillstarter og hælder så kullene over i grillen..

mvh. Melander

Kommentar
Fra : klummer

Dato : 27-04-04 21:57

Hej grill i lystigt.
Murstenene er jo brændt ved ret høje temperature. kan ikke den eksakte temperatur, men ved at de under brændingen er rødglødende.