/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Køb Af Jagtriffel
Fra : LHC123456
Vist : 3162 gange
20 point
Dato : 27-04-04 19:14

Jeg har haft kik på en Midland riffel brugt, som jeg skal give 4000,- for med en husquarna kikkert. Er det pengene værd ? og er Midland et anerkendt/godt mærke?. Da kikkerten ikke er særlig god overvejer jeg samtidig at købe en anden kikkert. hvad kan bedst anbefales Leupold eller Bushnell. Jeg har også haft kik på en CZ 550 er det en god riffel ? - Er det nødvendigt/pengene værd at bruge flere penge og så få en Tikka T3 ?

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 27-04-04 21:32

Hej LHC.
Det hele afhængier af hvor meget du bruger din riffel. Skyder du ca. 30 skud på skydebanen og 10 på jagt om året. Så er dit valg ok. En tacco kikker er god til prisen.

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 27-04-04 21:59

hvis Midland riffelen er i rimelig god stand er det et udemærket køb til prisen.er det din første riffel er den ganske fin.
Midland er et ganske udemærket mærke.
hvad angår kikkerten..jeg vil vælge Bushnell.den har en noget bedre skumringsværdi.bedste skumringsværdi har Smidt og Bender!!
CZ 550 er også en solid riffel, men taler vi om køb af fabriksny riffel, er der næppe den store diskution...smid lidt flere penge og køb Tikkaen......

Accepteret svar
Fra : dabj

Modtaget 20 point
Dato : 27-04-04 22:08

Hej LHC
Tjaa--om den er pengene værd er jo svært at udtale sig om, det afhænger af hvilken stand den er i, hvor gammel den er, hvilken kaliber, samt ikke mindst hvad størrelse kikkert.
Generelt vil jeg sige, at hvis det ikke er en rigtig god kikkert, er prisen nok lige i overkanten, men han er måske til at prutte lidt med.
Hvad mærket angår kan jeg sige at Parker Hale er et meget anerkendt mærke og model Midland er helt ok.
Af de 2 kikkerter du nævner ville jeg foretrække Bushnell, men det er en smagssag.
CZ 550 kender jeg ikke.
Om det er nødvendigt/pengene værd at ofre mere for at få en Tikka??
Det afgørende må vel være at få en riffel i den rigtige kaliber til fornuftige penge og en kikkert der opfylder dit behov.
Mere kan jeg ikke hjælpe med, ud fra de få oplysninger du har givet, men det besvarer vel også nogenlunde dine spørgsmål.
Knæk og bræk
dabj

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 27-04-04 22:11

Ups--skriver ikke så hurtigt
Men det er ikke første gang jeg kommer for sent

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 27-04-04 23:28

Jamen...uha,uha!!!
jeg ser sku lige at LHC123456 har fået et TOP 3 svar!!!

det er vel ikke så ringe endda!!!

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 28-04-04 06:21

Vi ka' bare det gylle

Kommentar
Fra : Dennisq

Dato : 28-04-04 16:55

Webgun, Hvilken kikkert type fra S&B snakker vi om når vi snakker om skumrings værdi ? Det er ret vigtigt !!

Godkendelse af svar
Fra : LHC123456

Dato : 28-04-04 20:24

Tak for svaret dabj.
Det er en fin riffel, faktisk ingen ridser overhovedet, cal 30.06 og en 4*32 husquarna kikkert

Kommentar
Fra : Dennisq

Dato : 30-04-04 22:07

Nåh, det skulle vi åbenbart ikke have at vide, Webgun. Det var nok noget der blev slynget ud i luften - uden fornuft !!!

Kommentar
Fra : Dennisq

Dato : 05-05-04 21:30

Næh, Webgun. US Optics laver de bedste skumrings sigtekikkerter. Det er bare så klart som det kan blive.

Kommentar
Fra : Dennisq

Dato : 03-06-04 10:13

Webgun - hvad er skumringsværdi ? kan vi så få det at vide eller ved du det ikke ?