/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Computer gider ikke starte op!
Fra : ras65
Vist : 629 gange
3 point
Dato : 25-05-02 11:09

En af mine venners computer kan ikke starte op! Den bibber bare indtil han bliver nød til at slukke for den!
Han mener selv det er noget med bateriet, er det det ??

Det havde self aldrig sket med min SUPER com:
Pentium 4 - 1700 mhz - 512 DDr - 60 Gb - Geforce 3 128mb TI

Accepteret svar
Fra : Poe

Modtaget 13 point
Dato : 25-05-02 11:19

Har I tjekket at det ikke er bundkortet der er røget?
Hvis ikke prøv at starte med en bios diskette.

Kommentar
Fra : Dysmorf

Dato : 25-05-02 11:36

nej, det har heller ikke noget med bateriet at gøre...

tjek at rammen et presset ordentlig på plads... jeg har ofte været ude for samme problem hvor netop dette løste sagen... ddr ram er en anelse sværer at presse på plads end almindelige sdram-blokke...
pres ekstra hårdt på alle kort, for at sikre de er presset ordentligt på plads. ellers tjek med et andet skærmkort, det er også tit årsag til problemer.
kan du evt. oplyse hvordan bippene kommer? altså hvordan længden af dem varer f.eks. to lange og et kort, eller lign. det ville hjælpe en hel del..
generelt kan man vist sige at kontinuerlige lange bip er lig fejlbehæftet ram
to korte bip er vist lig med fejlbehæftet skærmkort
men det hele afhænger i sidste ende af biostypen (Award, Phoenix osv.)...

det svar Poe kommer med er intet værd i jeres tilfælde...!
det svarer lidt til:
køber: bilen vil ikke starte!
sælger: har du tjekket om motoren er brændt sammen?
køber: øhh... nej!
sælger: nå, men så prøv at give den en omlakering...

seriøst Poe, det er sku' da ikke noget svar!

/Dysmorf

Kommentar
Fra : Dysmorf

Dato : 25-05-02 11:39

iøvrigt har jeg aldrig hørt om noget det hedder en "bios diskette"!?

svar bør være til for én årsag - at besvare et spørgsmål, ikke blot stille flere!

/Dysmorf

Kommentar
Fra : hschak

Dato : 25-05-02 12:32

Dysmorf har ganske ret det. vær sikker på at alle kort incl ram er sat rigtig i, hvis ikke det hjælper kunne i evt prøve at reasette bios.... ( Nu har i vel ikke været ved at prøve at clocke den op (-: )

Kommentar
Fra : croaks

Dato : 25-05-02 12:40

Hej

Det er din ram der skal trykke på plads!
Har selv prøve det.

Mvh
Croaks

Kommentar
Fra : Kingboy...

Dato : 12-07-02 18:15

Der er nogle bestemte betydninger for de "BIB" en pc giver når den starter op!
Hvis den ingenting siger er det CPU'en
1 Rammene
2 bib er det HD'en
Der er flere "koder" men ka dem ik!

MVH KingboY

Kommentar
Fra : Kingboy...

Dato : 12-07-02 18:17

Der er nogle bestemte betydninger for de "BIB" en pc giver når den starter op!
Hvis den ingenting siger er det CPU'en
1 Rammene
2 bib er det HD'en
Der er flere "koder" men ka dem ik!

MVH KingboY