/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
ledninger gem af
Fra : lykkebo4
Vist : 1754 gange
20 point
Dato : 27-04-04 12:30

har brug for et godt råd ang. at skjule sine ledninger- som er under radiatoren, der er jo en del da man har både til lys og computere. Og andre ting. som iøjeblikket ligger under min flade radiator,hvordan kan jeg gemme det.

Kommentar
Fra : legind

Dato : 27-04-04 12:33

kabel skjuler man kan købe dem billigt i haraldnyborg

Kommentar
Fra : lally

Dato : 27-04-04 12:34

mont kabelkanaler, der findes forskellige størrelser.

Kommentar
Fra : lykkebo4

Dato : 27-04-04 12:48

men jeg vil se om andre har løst dette- kan man ikke skjule dem bagved en af træ da det er et ældre hus jeg bor i

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 27-04-04 13:11

Kabel skjuleren er en hurtig og forholdsvis pæn løsning, men jeg kan godt forstå at du ikke er helt tilfreds med en sådan løsning.

En løsning som jeg selv gør og leger lidt med er at tage listerne af og fræse en rille med en overfræser. Ledningerne sættes så ned i rillen, hvor den får en lille klat limpistol, for at holde ledningen på plads. Derefter monteres listerne. Dine ledninger er nu fuldstændig skjult. Jeg ved godt at det er en større omgang for at gemme sine ledninger. Alternativet er kabelkasser.

Der findes også plastlister, med indbygget kabelholderer. Sikkert JO-EL som producerer dem ?

Accepteret svar
Fra : 1133

Modtaget 20 point
Dato : 27-04-04 14:45

hej
der findes fodlister der er hule og derfor beregnet til ledninger og kabler

Kommentar
Fra : lykkebo4

Dato : 27-04-04 14:55

til 1133- hvor kan man få dem henne da jeg så kan få en til at hjælpe mig,

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 27-04-04 16:56

hej
har set dem i reklamer fra byggecentre el artikler
mener også at set dem ved elfirmaer
mvh
ole

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 27-04-04 17:08
Kommentar
Fra : rotw

Dato : 27-04-04 20:37

kabelkanal kan købes hos alle byggemakeder eller elinstallatøre

Godkendelse af svar
Fra : lykkebo4

Dato : 28-04-04 11:44

Tak for svaret 1133.
      du gav mig nogle virkelige gode svar-