/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Utilfredse TDC og Sonofon-kunder??
Fra : stanley
Vist : 637 gange
70 point
Dato : 27-04-04 11:21

Jeg forstår ikke hvorfor f.eks. CBB kan have en minut-takst på 0,69 når almindelige kunder hos Sonofon (hvor CBB jo køber sendenet) skal betale langt mere....? Det samme gælder for smarttalk, der bruger TDC's net...

Os, der bruger Sonofon og TDC skal da ikke finde os i, at Sonofon og TDC opkræver en langt højere pris hos os 'faste kunder'...??

Skal vi finde os i det?

Kommentar
Fra : Vestjyden

Dato : 27-04-04 11:24

Du ka jo bare skifte til en anden og billigere udbyder..

Accepteret svar
Fra : Nikolaj_Zethner

Modtaget 80 point
Dato : 27-04-04 11:27

Hej Stanley,

Den bedst måde til at få TDC og SONOFON til at sætte deres takster ned
er at de mærker at der er konkurrence, og det mærker de kun hvis du og
alle andre der er utilfredse med dem skifter til et billigere selskab.
Så det er mit råd, skift selskab - det gjorde jeg.

Nikolaj

Kommentar
Fra : stanley

Dato : 27-04-04 11:28

Jeg synes bare der skulle lægges et pres på TDC og Sonofon for at få dem til at sætte taksterne ned, så CBB og andre kan udbyde til endnu lavere pris...

Det bør ikke koster mere end 40 øre pr. minut og 10 øre pr. sms... De tjener rigtig mange penge på de høje takster..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-04-04 11:30

Du må ikke kun se på minutprisen - Du skal se det samlede billede for dit abo.
Det er der forskellen liggen.
Nogle har større abo og mindre minutpriser andre omvendt.
Nogle har flere tjenester andre mindre.
Nogle kan bruges i udland andre ikke.
Og sådan kunne vi blive ved.

Det er den samlede pris på dit månedsforbrug du skal gå efter og der finde det billigste.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 27-04-04 11:30

stanley>
Ved du også om kvaliteten er lige så god hos CBB ?
Jeg tænker både på kundeservice, fremkommelighed i nettet og lydkvalitet !

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : halli

Dato : 27-04-04 12:00

jeg har cbb og betaler 0.59 minut-takst og 0.20 per sms.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 27-04-04 12:14

stanley>

Nu får du måske snart et valg, der kan gøre det billigere, og med mindre kundeservice.

http://www.itavisen.dk/index.php/news/show/id=6951

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-04-04 12:19

Bare vent til TELE-ALDI, TELE-NETTO og TELE-FAKTA kommer på banen - så tager det kun 5 min at få forbindelse

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-04-04 12:38

Teleselskaberne bestemmer selv prisen og du vælger selv teleselskab.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-04-04 12:41

Jeg har TDC taletidskort og er villig til at betale hvad det koster.
Forleden dag fik jeg et simkort af L´EASY, det ligger på hylden.

Kommentar
Fra : stanley

Dato : 04-05-04 19:48

Jeg synes vi skal lave en 'indkøbsforening' og så bagefter få et tilbud fra en af operatørerne.. Er vi f.eks. 10000 der melder os ind må vi ku få et tilbud der si'r spar to...

Kommentar
Fra : SoMoney

Dato : 21-05-04 01:41

Prisen på enhver vare er altid et resultat af de omkostninger der er forbundet med at levere varen samt den profit sælgeren ønsker at opnå ved at sælge den. Udover at TDC, Sonofon, Orange og Telia alle har deres eget netværk som selvfølgelig koster kassen at servicere har de jo også investeret en masse penge i at opsætte det. Den investering skal jo naturligvis forrentes. At alle andre udbydere så køber sig til ydelsen hos de førnævnte selskaber og bare lever på at kunne lægge sig tæt på den pris de giver netværksudbyderne fordi de ikke har har andre omkostninger end en oprettelsesafdeling og en kundeservice er selvfølgelig en ting. Men der hvor hunden ligger begravet er mobiltelefonerne. De førnævnte firmaer subsidierer selve håndsættene voldsomt og er selvfølgelig nødt til at tjene pengene ind igen. Derfor kan CBB og Telmore etc. slå sig op på at de kan levere billig telefoni fordi de ikke sælger billige telefoner. Det er jo også fint nok indtil de store selskaber bliver trætte nok af at folk køber en telefon hos dem, får den unlocket ude i byen og derefter lægger pengene hos en af dem med lave priser, så vil de holde op med det og så er det slut med at kunne købe telefoner til 1 krone. Hvis folk var villige til at betale den reelle pris for en mobiltelefon så kunne vi alle ringe til 50 øre i minuttet, men indtil da lad venligst vær at lade TDC betale det meste af din telefon og derefter pive over hvor dyre de er.

Kommentar
Fra : stanley

Dato : 21-05-04 12:43

Jeg har købt min telefon på 'normal' vis.. Er bare 'sur over' at jeg skal betale mere for minutterne hos TDC end f.eks. smarttalk skal når de køber minutterne.... SÅ meget koster administrationen ikke for TDC. TDC-mixit, der er det billigste produkt, er 95 øre pr. minut. CBB mobil, der godt nok benytter Sonofons net, tager 69 øre pr. minut. TDC's pris er 38% højere!! Hvad er så taksten for 'almindelige' TDC-kunder?? Og noget helt andet: Hvorfor skal fastnetkunder hos TDC betale en højere pris for at ringe end mobilkunderne????? Det er der ingen som helst logik i. Et opkald fra mobil-mobil kræver 2 forbindelser til en antenne. Et opkald fra fastnet-mobil kræver kun 1 forbindelse til en antenne. Og sådan kan man blive ved....

Kommentar
Fra : cce_hjl

Dato : 22-07-04 18:40

Man kunne også vende det sådan at man betaler for sin kunderservice som har 24 timer åben hos TDC det har de andre jo ikke...så der er da KUN et plus hos TDC

Godkendelse af svar
Fra : stanley

Dato : 01-08-04 13:40

Tak for svaret Nikolaj_Zethner.