/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Jpeg billede fra 1 MB til 100 KB
Fra : 2100
Vist : 710 gange
100 point
Dato : 27-04-04 10:45

Jpeg billeder som er taget med en høj opløsning, hvor hvert billede fylder ca. 1 mb.
Kan man på nogen måde lave det om, så det kun fylder ca. 100 kb pr. billede.
Kan jeg bruge nogle af disse programmer som jeg har i forvejen.
1. Microsoft PhotoDraw
2. Microsoft Publisher
3. Imaging

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-04-04 10:49

Du kan bruge dit fotoprogram til at nedskalere billedet (ændre størrelsen).
Ellers kan man ændre pixels per tomme, men det forringer kvaliteten.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-04-04 10:53

Du kan også downloade IrfanView et billedvisningsprogram, der også kan bruges til skalering (resizing) og farveforbedring, samt mange andre sjove ting. Det er gratis og fylder ikke ret meget.
http://www.irfanview.com

Hvis dine billeder er taget med digitalkamera vil de ofte være meget store i pixels og vil dermed også fylde mange kb., og de kan derfor sagtens skaleres ned til et meget mindre format.

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 27-04-04 10:55

Æv så kom BjarneD først

jeg bruger selv irfan det virker ta det

og gi bjarneD points

Ole

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-04-04 11:05

Godt program, Ole

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-04-04 11:06

Du kan for øvrigt downloade en dansk sprogfil som gør IrfanView lidt lettere, at bruge.

Kommentar
Fra : stanley

Dato : 27-04-04 11:13

Gå ind i Photo Draw og hent billedet ind. Gem det derefter med 'Gem som' og vælg 'Til brug for internet.....'

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 27-04-04 11:15

Hej BjarneD: Kan du ikke sætte et direkte link ind for download til win 2000 + den dansk sprofil.

Kommentar
Fra : pepsimax

Dato : 27-04-04 11:21

Hej
du kan med fordel bruge
Xnview og Irfanview til dette
du kan også køre batch kørsel (gemme din opsætning og køre flere billeder af gangen)

mvh

Pepsimax

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-04-04 11:39

Download af W2K version: http://tdconline.tucows.com/adnload/194967_75076.html
Det er en helst ny version hvor der endnu ikke er nogen der har haft tid eller lyst til at lave dansk oversættelse.
Hvis du meget gerne vil have den tidligere version med dansk skal du bare lægge en e-mail adresse så sender jeg den, men du uden tvivl nemt bruge den engelske.

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 27-04-04 11:57

Hej BjarneD: Du må godt sende mig den, samt dansk sprogprofil. Har lige prøvet den nye, men kender slet ikke programmet, så derfor den gamle.
shh(at)mail1.stofanet.dk

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-04-04 12:09

Den er sendt, men jeg kan godt forestille mig, at du kunne få problemer med den vedhæftede exe fil på grund af sikkerhed..
Jeg kan sende en ny som zip hvis det er bedre.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 100 point
Dato : 27-04-04 12:30

Jeg håber, at du kan bruge det jeg har sendt (også zip) ellers må du vente på svar til i aften.
VH
Bjarne

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 27-04-04 12:33

BjarneD. Tusind tak for din store hjælp, har fået det lagt ind nu, også med dansk tekst, så nu skal jeg til at prøve programmet.

Godkendelse af svar
Fra : 2100

Dato : 27-04-04 12:34

Tak for svaret BjarneD.
Flot arbejde