/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Cpi Popcorn(ruller)
Fra : ThomasWedel
Vist : 694 gange
200 point
Dato : 27-04-04 09:20

På en cpi popcorn hvor alle begrænsingerne er taget af har jeg et problem.
Den køre omkring 50-60km/t, men den tager bare alt for mange omdrejninger! Her for en uge brændte nålelejet ved stemplet sammen og knækkede stemplet! Det er bare fordi den ikke kan nå at køle ordentligt med alle de omdrejninger og så ville jeg for det første sætte en større dyse i karburatoren, men jeg har ikke så meget forstand på scootere og jeg ville gerne geare den op så den fik udnyttet alle de omdrejninger... Men hvordan gør jeg...? Skal der skiftes ruller? Eller hvad???

PÅ forhånd tak...

Thomas Kristensen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-04-04 17:30

Du kan få den til at geare op med en anden variator fra feks. http://www.west-import.dk/ se her:
http://shopbasic.dk/mall/shop.asp?shop_id=2831&vare_id=196355
Hvis du ikke syntes den så gearer nok op, må du sætte andet gearhjul i, feks. det:
http://shopbasic.dk/mall/shop.asp?shop_id=2831&vare_id=291776
Ja sørg får at få en dyse, så køler den bedre og får mere trækkraft til den højrere gearing.
Hvis du ikke har så meget forstand på det så overvej at få en knallertmekaniker til at skifte delene.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : trytter

Dato : 01-05-04 22:29

du ska bare købe nogle tungere ruller....har selv haft sammen problem på en hot

Accepteret svar
Fra : m.strande

Modtaget 200 point
Dato : 19-05-04 21:32

jeg kører med 5,0 g. ruller nu,. men os med tun potte. og der tager den en del omdrigninger i starten. men jeg har kørt med 6,2 g ruller engang og der tog den ik lige så mange omdrigninger i starten der var mere jævnt

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-05-04 00:20

Rullerne har da ikke noget at sige på topfarten, og det er jo i topfart den tager for mange omdr. og skal geares op.
Så glem alt med ruller, de bestemmer kun hvor du vil have mest acceleration, i lav, eller højere fart. Og se så at få en ordentlig variator.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : m.strande

Dato : 20-05-04 10:25

ja men man kan sku da ik ændre på selve gearingen . hvis man har std. cylinder. det kan den ik trække.

Godkendelse af svar
Fra : ThomasWedel

Dato : 21-05-04 13:09

Tak for svaret m.strande.