/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Jeg er en "Bamsedræber"
Fra : Better_Performance
Vist : 415 gange
50 point
Dato : 27-04-04 05:18

Prøv at gætte hvem der først læste nedenstående for sent
Nu ligger min bamse så på viruskirkegården, og hvordan får jeg ham hjem??

Kædebrev der opfordrer til at slette filen/programmet "Jdbgmgr"

Vi har fået flere henvendelser fra læsere, der har modtaget et kædebrev / virusadvarsel, som i øjeblikket rundsendes af mange hjælpsomme mennesker.

I kædebrevet/virusadvarslen opfordres man til at slette filen/programmet "Jdbgmgr" - Filen/programmet med den lille bjørn som ikon.

Programmet "Jdbgmgr" er en Windows system fil, der bruges i forbindelse med javascripts - Blandt andet af Internet Explorer - SÅ SLET IKKE DENNE FIL.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 27-04-04 06:12

du geninstalere explorer, eller finder den i en af dine windows cap-filer
Mvh natmaden.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 27-04-04 06:21

Microsoft® Debugger Registrar for Java ver 5.0.3810.0
jeg køre winme men, tror ikke at den er afhænig af styresystemet
den skal ligge i windows/system.
den ligger her til dig.
http://net2620.dk/4u/bamse.zip fedt navn syntes du ikke

Accepteret svar
Fra : konkurrencesvar.dk

Modtaget 50 point
Dato : 27-04-04 07:54

Kopi af mail jeg har sendt tilbage når jeg har modtaget disse mails:

Du/I må under ingen omstændigheder slette jdbgm.exe .. Ellers for den sags skyld sende mailen med advarslen videre ...Den mail du/I har modtaget er en såkaldt HOAX , altså en falsk virusalarm !!
Jdbgm.exe er Java Debug Manager i Windows og er en systemfil som skal være til stede i Windows ..:

Er du så uheldig at du er kommet til at slette den alligevel, skal du gå ind og hente opdateringer her :
http://www.freefiles.dk/modules/mydownloads/viewcat.php?cid=14

Og Downloade og geninstallere JAVA VM Manager (den sidste på listen)

Så skulle din pc være klar igen :)

LAD MED AT TRO PÅ SÅDANNE MAILS.....
VIGTIGST AF ALT....SEND DENNE MAIL VIDERE TIL ALLE DU MÅTTE HAVE SENDT DEN FOREGÅENDE MAIL TIL INDEN DU ER MEDVIRKENDE TIL AT LAVE "LORT" I ANDRES COMPUTER.
SAMTIDIG BØR DU SENDE DENNE MAIL TIL DEN SOM DU MÅTTE HAVE MODTAGET MAIL'EN FRA DA DENNE PERSON SIKKERT HAR SENDT TIL ANDRE END DIG

Se eventuelt her: http://www.symantec.com/avcenter/venc/data/jdbgmgr.exe.file.hoax.html

Med venlig hilsen

Webmaster Eric Pedersen - http://www.konkurrencesvar.dk

Godkendelse af svar
Fra : Better_Performance

Dato : 27-04-04 08:57

Tak for svaret konkurrencesvar.dk.

Men for en ande ngangs skyld behøver du ikke at råbe, og lad være med at tale ned til folk du ikke kender.

Jeg har ikke for vane at tro på den slags mails, men jeg fik den fra en der normalt ved hvad dhan taler om.

Kommentar
Fra : konkurrencesvar.dk

Dato : 27-04-04 09:40

hmm... det er fordi det er direkte kopieret fra mail sendt til 2 som kender mig (og ved jeg ikke råber)

Samt for at understrege vigtigheden af at advarslen bliver sendt tilbage og forgrenet ud og dræbe denne hoax.

Det var ikke for at "råbe"

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 27-04-04 09:42

Advarslen blev skam sendt hele vejen i det øjeblik jeg modtog den.

Og dernæst er dit link sendt samme vej.

Så dem der har fundet på den "sjove" lille advarsel får da valuta for pengene

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-04-04 09:55

Ja, det er jo altid problemet med falske virus. Når den første storm har lagt sig, skal alle advare alle om denne falske virus og så går det for alvor løs. Folk burde tænke sig om (..let nok sagt, jeg ved det !) ved f.eks. at sætte sig lidt ind i det de laver og læse sider som bl.a. http://1984.dk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 27-04-04 10:37

klokken 10:36 og så måtte jeg betale for at læse det

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-04-04 11:37

natmaden -> Skal du ikke snart i seng

</MOLOKYLE>