/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Anarki i trafikken....
Fra : Hexia
Vist : 424 gange
25 point
Dato : 27-04-04 01:30

Jeg har lige været inde på BTs hjemmeside og læse om Christian der har fået dom nr. 13 for spirituskørsel. Han kan iflg. artiklen ikke få hjælp til at bekæmpe sit alkoholmisbrug og mener derfor, han er i sin gode ret til at føre bil uden kørekort og med en pæn portion alkohol i blodet.
"Det er samfundets skyld...ja det er samfundets skyld" (TV-2)

PS: Jeg har ingen spørgsmål. Blev bare så fandens harm over sådan et tågehorn

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 27-04-04 01:35

Kan kun tilslutte mig dit synspunkt.....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-04-04 01:44

Privatbilisme skulle i det hele taget forbydes ved lov !!!

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : creamygirl

Modtaget 35 point
Dato : 27-04-04 01:46

Jeg håber samfundet har brede skuldre - for Gud, hvor det skyld for meget.
Det er til at græde snot over sådanne fjolser. Ja undskyld, men jeg er af den overbevisning, at vi hver især efter bedste evne må tage vare på os selv og vore til tider "uheldige" handlinger.

Køre bil uden kørekort og med alkohol i blodet. Næh, han skulle i stedet tvinges til at være passagerer i en bil med en af sin egen slags...dog skal han være ædru til en forandring.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 27-04-04 01:47

Hvorfor dog det Molokyle?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-04-04 02:00

Resourcespild. Det er ikke noget at sige til den fattigdom og ulige fordeling af verdens resourcer , når folk skal eje deres egen dyt for at køre f.eks. 10-20 km til og fra arbejde (alene selvfølgelig!) istedet for at tage cyklen.

En bil repræsenterer, hvis man gør det op, dog alligevel en ca. 25 års arbejdsresourcer i form af råstoffer.

Lavede man energi/resource rigtige biler kunne vi måske snakke om det, men næeh nej.... det skal være et dyr der kan køre mindst 150 km/t og selvfølge fremdrives af fossile brændstoffer.

Fremstil dog nogle biler der drives af f.eks en stirling motor : http://www.bekkoame.ne.jp/~khirata/indexe.htm

Et andet aspekt er at antallet af trafikdræbte ville falde dramatisk, hvis man kun havde kollektiv trafik

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 27-04-04 02:04

Okay Molokyle*LÅÅÅÅL* Væk med de dyre og hurtige biler og ind med den kollektive trafik.

Skide sød smilie

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-04-04 02:13

Sinilluarit creamygirl

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 27-04-04 06:51

Super, Molokyle. Jeg går også ind for kollektiv trafik foran min dør, - men om de vil !!!!!!!! Næ du, det er alt for dyrt for samfundet. Tænk over i hvilket omfang hver billet er subsidieret. Vi bilister må desværre være med til at betale til den uøkonomiske kollektive trafik i hovedstadsområdet.

Ellers går jeg bestemt ind for, hver mand sin bus.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-04-04 09:24

Qfha -> Ja, ..og alle vi cyklister må betale for for kilometervis af 3 sporet motervej til flere hundrede tusinde kroner pr. METER, hvor pengene var givet meget bedre ud til togskinner !

Det hedder cyklen hen til toget, toget ind til byen og rundt i byen med skinnebus/sporvogn, hvis det stod til mig

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-04-04 09:25

Citat
PS: Jeg har ingen spørgsmål. Blev bare så fandens harm over sådan et tågehorn

Det er Christian som har et problem. Mit humør påvirkes ikke.
For øvrigt er den slags aviser gode til at overdrive, så træk mindst halvdelen fra.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-04-04 09:26

Ps. For slet ikke at snakke om kæmpebroer, vi cyklister ikke må benytte !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-04-04 09:28

Teil -> Det er ikke kun Christian der har et problem. Det har vi, vores børn og ældre også, når en pladderstiv bilist kommer farende.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-04-04 09:31

Christian skal nok komme til skade en dag, vent bare.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-04-04 09:33

Nu kommer der vel også snart en kæmpe ekstra regning, fordi bilisterne vil køre endnu hurtigere

http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=316506

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-04-04 09:34

Teil -> Ja, når Christian torbederer en skolebus på motervejen med 130 km/t !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-04-04 09:38

Hvis alle de penge der bruges til privatbiler, benzin, veje og broer blev brugt på kollektiv trafik, kunne vi alle køre gratis, når vi skulle langt

Pengene der derudover spares på hospitalsophold, kunne så passende gå til en prisgaranti på en cykel. Vi ville alle kunne få en god cykel til et par hundrede kroner.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-04-04 09:41

..eller gratis øl ... selv Christian ville være glad for den løsning

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-04-04 10:05

Sad lige og tænkte og regnede på, hvor megen parkeringsplads der skulle bruges, hvis alle i København mellem 18 og 80 år skulle have en bil.

Vi måtte rive hele centrum ned og tage lidt af broerne med. Så kunne vi selvfølgelig sidde i vores biler : Arbejde, sove og spise.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-04-04 10:08

http://www.dcf.dk/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-04-04 10:10

Undskyld, hvis jeg 'spammer'

..men : Blev bare så fandens harm over alle de bilhorn

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-04-04 10:25

Jeg er enig med dig molokyle, privatbilismen er for omfattende.
De penge kunne bruges på en fornuftigere måde.
Kørselsfradraget skulle reduceres ved brug af egen bil.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 27-04-04 13:22

Jeg synes også man skulle afskaffe bilismen på sjælland. Sikre arbejde til alle indenfor en radius af 20 km. Krav om tog indenfor cykelafstand fra ens bopæl. Samt cykelstier på storebæltsbroen.
IH, hvor hyggeligt, jeg føler næsten hensat til min universitetstid i sidst 70'erne, hvor små var gååt, og utopier var fremtiden. Fed karse og bred ymer.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-04-04 13:28

Jeg vil ha en Porsche!!!

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 27-04-04 13:29

Teil> jeg kan godt lide din sætning...
Citat
Kørselsfradraget skulle reduceres ved brug af egen bil.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 27-04-04 14:52

Og jeg vil have en rød cykel med automatgear

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-04-04 16:06

Bianchi : http://www.bianchi.it/ til mig tak

qfha -> Køb en scooter, hvis du har svage ben. De forurener dog mere end en lille bil, så jeg foreslår dig en : http://www.kawasaki.com/index2.asp

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Hexia

Dato : 27-04-04 18:28

Jeg er godt klar over at BT er gode til at pålægge læseren en bestemt synsvinkel, men faktum er at manden har 13 spritdomme bag sig. Den opførsel er da at pisse på sine medmenneskers sikkerhed. Den dag han torpederer en børnehave på udflugt er problemet ikke længere kun hans. Den form for egoisme og selvretfærdighed er ækel!!
At man er ignorant kan man måske ikke gøre for, men behøver man reklamere med det? Jeg er bange for, at hans type ikke er i stand til at modtage hjælp.

Jeg har intet i mod privatbilisme. Er selv opvokset på landet, hvor en bil er en nødvendighed hvis man vil passe sit arbejde og besøge familie/venner. Kender dog også nogle stykker der starter bilen for at køre 1½ km fordi de er for dovne til at gå/cykle, fordi det regner eller fordi det er tirsdag bla bla blaaaa... De er ikke engang flove over at indrømme det...

I byområder kunne det være lækkert med lidt færre biler så vi cyklister kunne komme mere sikkert frem.

Oven på dette halvsure opstød vil jeg gå ud og knappe en øl op og drikke mig stanghamrende Christian!! SKÅL!!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-04-04 18:35

Hexia -> Dét lder som en go' ide, det dér med øllen. Jeg vil følge dit eksempel, muligvis med en pølsemad til

Kasutt, som det hedder på Grønlandsk

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Hexia

Dato : 28-04-04 20:13

Tak for svaret creamygirl.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 28-04-04 20:58

Selv tak