/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke lukke Win XP
Fra : Kanduikke
Vist : 576 gange
170 point
Dato : 27-04-04 00:49

Hej.

Jeg har lige installeret win XP Pro, når jeg prøver at lukke XP/computeren, genstarter den bare.
Hvad er der galt....?

På forhånd tak.

Kanduikke

Kommentar
Fra : mikkelsmail

Dato : 27-04-04 01:15

Har du sikret dig at der er markeret i "Luk Computeren" og IKKE i genstart fordi, hvis du på et tidspunkt har markeret i genstart er det hvad pcén tror at den skal gøre igen ....

Hilsen Mikkel

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 27-04-04 01:22

XP pro spørger HVER gang om du vil lukke eller genstarte

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 27-04-04 01:34

Problemet sker når du bare trykker [enter] når "luk computeren" boxen kommer frem. Du bliver nødt til at vælge "luk" med musen hver gang (eller trykke L). Jeg fandt engang ud af, hvordan man fik den til automatisk at slukke når man trykker enter, men så SKAL man skrive en adgangskode når man logger på - og så har man jo ikke sparet nogen tid. Sov godt. Håber den slukker.

Kommentar
Fra : Kanduikke

Dato : 27-04-04 01:48

Jeg går ind "Start" "Luk computeren" og klikker på "Luk" ,der er ikke mulighed for markerer nogen steder i XP.

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 27-04-04 06:55

Start-Indstillinger-Avanceret-strømstyring-Når jeg trykker på afbryderknappen på PC-sluk Computer.

Accepteret svar
Fra : themighty

Modtaget 170 point
Dato : 29-04-04 10:36

nej nej nej.. du skal ind i strømstyring ->avanceret ->afbryderknapper hvis denne står på genstart skal du bare ændre den til at lukke computeren hver gang du trykker på lukknappen. dette skulle gerne løse dit problem ellers vend tilbagew
mvh
themighty

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 29-04-04 16:57

Har du fået den slukket????

Kommentar
Fra : Kanduikke

Dato : 30-04-04 22:32

Undskyld jeg ikke har svarret før nu (har ikke været hjemme)
Har prøvet ovenstående, men det er kun on/off knappen på selve computeren.

Det er når jeg afslutter/lukker på korrekt vis (Start - Luk Computeren - Luk)

Håber stadig I kan hjælpe.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-04-04 23:46

Har du været inde under Kontrolpanel > System >> Hardware >> Enhedshåndtering og se om der er nogle gule advarsels trekanter?

Kommentar
Fra : Kanduikke

Dato : 01-05-04 02:00

Nej, det er desværre/heldigvis ikke min egen computer, så jeg har ikke mulighed for at se det lige nu.

Kommentar
Fra : Kanduikke

Dato : 04-05-04 06:49

Der er ingen gule advarsels trekanter.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 04-05-04 10:53

mådke
kontrol panel-system-avenceret-start og genoprettelse
fravælg [ ] genstart automatisk ved system fejl
logitect mus/tastatur kan osse være et problem.
vil den heller ikke lukke normalt fra fejlsikker tilstand. - tryk f8 under start af pc
vælg der fejlsikker tilstand. ???

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 04-05-04 19:58
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-05-04 16:36

Blev dit spørgsmål besvaret? I så fald accepter venligst et svar

Godkendelse af svar
Fra : Kanduikke

Dato : 27-02-05 20:02

Tak for svaret themighty.