/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fejl i Counter-strike plz. hjælp.
Fra : audi
Vist : 445 gange
220 point
Dato : 24-05-02 19:44

Hvad betyder denne fejl: " Der skete en programundtagelse:
Program: d:\sierra\half-life\hl.exe (pid=1352)
Tidspunkt: 12-05-2002 kl. 22:43:00.499
Undtagelsesnummer: c0000005 (adgangsovertrædelse) "
Når mit counter-strike fryser får jeg denne fejl . Jeg køre med XP pro og har den sidste nye driver til mit grafikkort .
Spillet frøs også i ME . Mit grafikkort er GeForce 2mx/400mx 32mb. Nogen gange fryser den efter 10 min. andre gange
efter en time .

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 25-05-02 02:19

Hej

Det er som Parkenss beskriver at ved brug xp skal man hente en ny driver... jeg havde selv et lignende problem bare at
"open gl" ikke virkede... efter en ny driver funger det..
med det kan også være at du køre i for stor opløsning ... fx "Open GL 1024x768" det er efter min mening det bedste
skærmbillede...

held og lykke ;-}

Kommentar
Fra : audi

Dato : 25-05-02 11:10

Parkenss det er den driver jeg bruger og den køre godt på alle andre områder . Caine det er den opløsning jeg køre med i
spillet .

Mvh
audi

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 25-05-02 11:55

Hej

Prøv at skrive hvad din PC ellers består af ?? Hvilken ver. Counter kører du med ??? Har fejlen altid været der i den tid du har spillet counter ???

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : audi

Dato : 25-05-02 14:17

Jeg har prøvet at installer både retail ver. og mod. ver. fler gange . Problemet er først kommet med den nye CS 1.4.
PC : pentium3 900mhz. 256mb. 17" skærm.

Kommentar
Fra : audi

Dato : 27-05-02 18:39

Hej igen Parkenss.

Tak for din udholdenhed, jeg har Half-life 1.1.0.9 i fuld ver. men ikke CS mod 1.4 . Så den vil jeg hente og se om det hjælper. Renegade har jeg også haft lidt problemer med men den lukke bare ned. Ja det er mest banerne de_dust og
de_aztec jeg spiller og det sker på dem begge to. Jeg har også en mistanke om at hvis jeg bare starter PC'en og spiller,
så fryser den ikke . Men vi er 4 personer om to PC'er så det er ikke så tit at den er kold.

Mvh.
audi.

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 29-05-02 00:04

Hejsa

Er meget spændt på om du har fået løst dit problem ???

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : audi

Dato : 29-05-02 19:53

Hej Parkenss

Ja så har jeg prøvet den fulde ver. Igår aftes spillede jeg ca 3½ time på forskellige baner (pc'en var kold) og det gik kanon . Så nu her kl.19.00 prøved jeg igen efter 15 min. frøs den fast igen (pc'en var varm) og det var på de_dust banen . Så jeg vil lige prøve igen når den er kold for at se om det er det der er problemet. Vender tilbage når jeg har
testet den igen . Men det se ikke for godt ud :=( .

Mvh.
audi.

Kommentar
Fra : audi

Dato : 03-06-02 22:52

Den fryser stadig væk. Men mest når den er varm. Men jeg har hørt at win98 er best til CS. Hvis det er sandt
ja så må jeg leve med at den fryser i spillet. For win98 vil jeg ikke ha.....

Mvh.
audi

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 03-06-02 23:42

Hej igen

Har du husket at hente de sidste nye opgraderinger til dit Bundkort/Cpu ???

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : audi

Dato : 04-06-02 19:03

Hej
Nej det har jeg ikke men det er nok noget jeg ikke er så stiv til.
Men hvis jeg skulle så skal jeg vide hvad mit bundkort/cpu hedder og hvordan se man det???
Mvh.
audi

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 04-06-02 20:12

Det kan du se ved at gå ind i >Star>Tilbehør>Systemværktøjer>Systemoplysninger. Der skal du se på hvad der står ved Systenproducent samt Systemmodel,--det fortæller hviket Bundkort du har.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : audi

Dato : 05-06-02 09:21

Hej Parkenss
Det er en MEDION PC jeg har på deres hjemmeside fandt jeg en bios opdagtering og en agp/via chipset opdagtering.
Agp kunne jeg fint køre ind, men bios'en kunne jeg ikke finde ud af at køre ind.
Award software, Inc. asus MED 2001 ACPI Rvesion 1004, 20-09-2000. Den jeg har fundet er 1008. De skriver man skal
lægge den over på en floppy disk og genstarte puteren men det dur ikke.

Mvh.
audi.

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 05-06-02 12:11

Hvad er det der ikke dur ??? Kan du ikke kopiere over på disketten ???

Faldt forøvrigt lige over dette Link,--der kan du se hvordan du indstillet din Bios rigtigt så CS kører optimalt:
http://www.fedespil.dk/artikler/tweak-guide/bios.asp

Kommentar
Fra : audi

Dato : 05-06-02 19:45

Jeg kan godt kopier over på en diskette. Men når man så genstarter puteren, skriver den at det ikke er en bootdiskette der er i .

Kommentar
Fra : bentusas

Dato : 05-06-02 21:06

Download asusupdate. findes overalt på nettet. Den finder selv ud af hvilken bios du har
og foreslår hvilken du bør ha. Glimrende program. Flasher direkte fra windows.

Kommentar
Fra : audi

Dato : 06-06-02 00:34

Hvor finder jeg den??????
Mvh.
audi.

Kommentar
Fra : audi

Dato : 06-06-02 07:54

Jeg fundet asusopdate. Men den skriver at den ikke understøtter en MEDION PC. Så der virkede ikke, det er garanteret
et godt program for et noobs som mig. Så det var en skam at det ikke understøtter en MED. .

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 06-06-02 08:17

Hej Igen

Kender du ikke en der kan hjælpe dig med at opgradere din Bios ?? Når du aldrig har prøvet det før kan det godt være lidt bøvlet, samt ikke uden risiko for at din maskine går død.

Grunden til at du ikke kan starte din Maskine op på den opdatering du har hentet er fordi du først skal boote op på din systemdisk i Dos. Desuden skal du på din opdateringsdiskette ha` lagt både din nye opdatering til Bios samt en Flash Bios fil ind.

Jeg kom egentlig til at tænke på, at der kunne være noget helt tredie galt med din PC. Nemlig det, at dit Grafikkort brænder varm. Det kan løses ved at købe en ekstra blæser.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : audi

Dato : 06-06-02 11:27

Ja jeg har tænkt på det samme den anden pc'er jeg er der blæser på grafikkortet . Men jeg troede ikke at man kunne
eftermontere en blæser på et grafikkort.

Mvh.
audi.

Kommentar
Fra : clemmedk

Dato : 06-06-02 11:46

den XP du har er du sikker på at det er en pro ??? hvilken processor har ???

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 06-06-02 12:34

Ja, det er XPPro jeg kører med. Min processorer er en Athlon 1700Xp+

Du behøver ikke montere Blæseren på Grafikkortet, du kan montere en ekstra blæser/køler over grafik- og PCI-kortene.
Det kan nok komme til at larmr lidt, men hvis det skulle være alternativet til at få en mere stabil maskine --så kan du vel leve med det ??

Kunne du ikke prøve at lave et eksperiment med at bytte Grafikkortet med det med blæser på, for at se om det skulle være der problemet ligger ???

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : audi

Dato : 06-06-02 14:54

Det med at den bliver varm ved jeg ikke rigtigt om det er det. Idag frøs den efter ½time og da den bliv genstartet kørte den i 3½ time før at den selv genstartede ,ja det er den også begyndt på hmmm. Jeg vil lige snakke med en om det med at opdate bios'en men han kan nok ikke gøre det lige med det samme.

Mvh.
audi.

P.S. 3½ time var skønt.

P.P.S. Ja spiller meget CS.

Kommentar
Fra : audi

Dato : 06-06-02 14:56

Det er en Xp pro.

Kommentar
Fra : audi

Dato : 06-06-02 19:37

Hej Parkenss.

Hvad mener du om denne artikel jeg har fundet kan det være det???:Skærmen "fryser" hele tiden (med Nvidia driver).
Dette fænomen er observeret på nogle computere med uofficielle (ikke Microsoft signerede) Detonator drivere fra Nvidia.

Løsningen er at deaktivere CPU understøttelse i Nvidia indstillingerne. Det gøres under Avancerede skærmindstillinger i Geforce (eller TNT) fanen. Klik på knappen Additional Proberties. I den forreste fane OpenGL settings (Performance and Compatibility) sætter du flueben i Disable support for enhanced CPU instuction sets.

Jeg kommer lige i tanke om at jeg vis selv har aktiveret denne. Prøver lige at deaktivere den.

Mvh.
audi.

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 07-06-02 00:09

Det lyder spændende,---virker det ???

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : audi

Dato : 07-06-02 16:42

Jeg kan ikke finde den med cpu understøttelse. Men da jeg havde ME var der sådan en. Artiklen går på XP så det forstå jeg ikke rigtigt, øv. Det med bios overvejer jeg lige lidt (ved ikke om jeg tør).Men jeg synes at jeg har lært lidt og fået nogle nye input så vis der ikke dukker andet op hvordan kan jeg så give dig point for alle dine svar.

Mvh.
audi.

P.S. Du ved vel ikke hvorfor at den nu genstarter pludsligt midt i CS uden at fryse først, det er den lige begyndt med.
Igår skete det to gange.

Accepteret svar
Fra : PARKENSS

Modtaget 220 point
Dato : 08-06-02 08:08

Hej igen igen

Lige et sidste spørgsmål,---da du installerede WinXp,--var det en Opgradering eller en Fuld installation ????

Fordi -hvis du "kun" har opgraderet fra Win98, hvor du jo også havde fejl i CS, så følger fejlen jo bare med i WinXp.
Hvis du har brugt ovenstående metode,--så er der kun èn rigtig løsning tilbage, det er at Formatere dit C:/ drev og køre alt ind igen.

Hvis du mener du vil give mig Point, så Accepterer du bare en af mine kommentarer som Svar.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : audi

Dato : 08-06-02 09:32

Ja jeg har opgraderet fra ME. Men har ikke lyst til at formatere C: /s på nuværende tidspunkt. Og det er jo en mulighed mere. Vil lige prøve at montere en blæser mere på puteren. Men tak for alle indlægene.

Mvh.
audi.

Godkendelse af svar
Fra : audi

Dato : 08-06-02 09:33

Tak for svaret PARKENSS.