/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Bülow i Slagelse/Hellerup
Fra : Finn_Kyhn
Vist : 1546 gange
50 point
Dato : 26-04-04 18:47

Overretssagfører Carl Adolph Bülow og Ingeborg Marie Kyhn fik 2 børn:

Datteren Sigrid Bülow, født 17 marts 1890 på Fisketorvet i Skt. Mikkels sogn, Slagelse blev violinpædagog og levede i 1963. Boede på et tidspunkt i Hellerup.
Hvor og hvornår døde hun?

Sønnen Carl Adolph von Bülow, født 18. oktober 1891 på Nytorv i Skt. Mikkels sogn, Slagelse. Han var grosserer og døde efter 1958. Han blev gift med Margrethe Sophie Wissmann, født 14. marts 1889, død 7. april 1958.
Hvor og hvornår døde han?
Hvor er hun født og død? Hvem er hendes forældre?

Alle oplysninger modtages med tak!

mvh
Finn

Kommentar
Fra : senta

Dato : 26-04-04 19:01

Fra denne side lidt om Carl Adolph Bülow
senta
http://www.one-tree.dk/onetree17.html

Kommentar
Fra : senta

Dato : 26-04-04 19:25

Senta

Husband
Carl Adolph von BÜLOWPedigree

Birth: 07 AUG 1858 Hjortsvang, , Vejle, Denmark
Christening:
Marriage: 02 MAY 1889 Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark
Death: 01 JUN 1927 Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark
Burial:

Wife
Ingeborg KYHNPedigree

Birth: 18 SEP 1859 Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark
Christening:
Marriage: 02 MAY 1889 Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark
Death: 06 MAR 1937 Hellerup, Svendborg, Denmark
Burial:

Children

1. Sigrid von BÜLOWPedigree
Female

Birth: 17 MAR 1890 Slagelse, Soro, Denmark
Christening:
Death:
Burial:

2. Carl Adolph von BÜLOWPedigree
Male

Birth: 18 OCT 1891 Slagelse, Soro, Denmark
Christening:
Death:
Burial:

Kommentar
Fra : senta

Dato : 26-04-04 19:28

--------------------------------------------------------------------------------
Er det din?
Senta

Carl Adolph von BÜLOW
Male Family

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth: 29 MAY 1885 Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

Christening:
Death: 04 JUL 1942 Guaraja, , , Brazil

Burial:

--------------------------------------------------------------------------------
Marriages:
Spouse: Sigismunda Countess of SCHULIN Family
Marriage: 17 MAY 1919 Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

--------------------------------------------------------------------------------
Messages:
Record submitted after 1991 by a member of the LDS Church. No additional information is available. Ancestral File may list the same family and the submitter.

--------------------------------------------------------------------------------
Source Information:
No source information is available.

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 26 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Kommentar
Fra : senta

Dato : 26-04-04 19:30

Denne fra FS
Senta
International Genealogical Index - Denmark
1. Carl Adolph von BÜLOW - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Marriage: 02 NOV 1911 Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

Kommentar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 26-04-04 19:40

Hej Senta
Tak for dine indlæg.
Indlæg 1: På one-tree er "min" Carl Adopph Bülow desværre ikke med.
Indlæg 2: Det er hans forældre.
Indlæg 3: "Min" Bülow er født i 1891 ikke 1885.
Indlæg 4: Jeg vil tjekke om det muligvis er ham der er gift i 1911.

mvh
Finn

Kommentar
Fra : senta

Dato : 27-04-04 09:40

Kan dette evt. være forældre til Margrethe Sophie Wissmann,
Senta
Samtlige personer i husstanden

frederiksborg, Lynge-Frederiksborg, Hillerød Købstad, Hillerød 5 Kreds, , Helsingørsgade Bagbygning, No. 117, FT-1890
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Christian Ludvig Weitzmann, 45, Gift, Husfader, Instrumentmager, Frerslev Herlev Sogn
Ida Cathrine Weitzmann, 40, Gift, Husmoder, , Hillerød
Johanne Marie Jensen, 20, Ugift, Barn, , Nyborg
Carl Johan Weitzmann, 14, Ugift, Barn, , Hillerød
Jakob Ludvig Weitzmann, 13, Ugift, Barn, , Hillerød
Ellen Emilie Weitzmann, 9, Ugift, Barn, , København
Kristiane Wilhelmine Weitzmann, 6, Ugift, Barn, , København
Knud Erik Weitzmann, 5, Ugift, Barn, , Hillerød
Ingeborg Weitzmann, 2, Ugift, Barn, , Hillerød
Anna Petronelle Kristine Petersen, 16, Ugift, Tyende, , Græsted
Anna Jensine Marie Jensen, 19, Ugift, Tyende, , Næstved

Kommentar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 28-04-04 18:24

Hej Senta.
Det er ikke umuligt at Christian Ludvig Weitzmann er far til Margrethe Sophie Weissmann (Weitzmann) (1889-1954) men burde hun så ikke være med i folketællingen??

mvh
Finn

Kommentar
Fra : senta

Dato : 28-04-04 19:20

Er dette , kan det være din Margrethe RASMUSSEN "Weissmann " og Carl Adolph von BÜLOW, data stemmer ikke helt men med FS ved man aldrig
mvh
senta
Husband
Carl Adolph von BÜLOWPedigree

Birth: 13 OCT 1881 Varde, Ribe, Denmark
Christening:
Marriage: 02 NOV 1911 Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark
Death: 02 OCT 1955 Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark
Burial:

Wife
Margrethe RASMUSSEN Pedigree

Birth: 13 NOV 1890 Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark
Christening:
Marriage: 02 NOV 1911 Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark
Death:
Burial:

Children

1. Frederik Ludvig von BÜLOWPedigree
Male

Birth: 06 AUG 1914 Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark
Christening:
Death: 01 JUN 1970 , , Denmark
Burial:

Kommentar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 28-04-04 20:27

Nej desværre. Carl Adolp er født i Skt. Mikkels sogn i Slagelse.

mvh
Finn

Kommentar
Fra : senta

Dato : 28-04-04 20:56

ved du om Carl Adolph von BÜLOW evt. har en søn med navnet Frederik Ludvig von BÜLOW? hvis vil jeg
tjekket ovenstående data i kirkebøgerne, med FS. er data , steder osv. mange x forkerte.
Senta
Event(s):
Birth: 18 OCT 1891 Slagelse, Soro, Denmark

Christening:
Death:
Burial:
Parents:
Father: Carl Adolph von BÜLOW Family
Mother: Ingeborg KYHN

Kommentar
Fra : senta

Dato : 28-04-04 20:59

Fra FS. men ingen Margrethe S. Wissmann, men evt. aner til Margrethe S. Wissmann
Senta
You searched for: Vismann [refine search]
Exact Spelling: Off
Matches:All Sources - 12
International Genealogical Index - Denmark
1. CHRISTIAN VALDEMAR VISMANN - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Christening: 27 JUL 1840 Domsogn, Roskilde, Kobenhavn, Denmark

2. EMILIE ELEONORE VISMANN - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Marriage: 13 DEC 1863 Trinitatis, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

3. HELENE KIRSTINE VISMANN - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Christening: 08 MAY 1843 Domsogn, Roskilde, Kobenhavn, Denmark

4. KAREN JACOBINE VISMANN - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Christening: 10 JUN 1838 Domsogn, Roskilde, Kobenhavn, Denmark

5. KAREN JACOBINE VISMANN - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Christening: 10 JUN 1838 Domsogn, Roskilde, Kobenhavn, Denmark

6. OSCAR THORVALD VISMANN - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Christening: 16 JUL 1854 Trinitatis, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

Matches: International Genealogical Index/Denmark - 6

Kommentar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 29-04-04 00:54

Hej igen Senta.
Carl Adopph er født 18-10-1891 i Slagelse, så vidt jeg ved har han ingen børn - men man kan jo aldrig vide.
Vedr. hans kone har jeg som tidligere skrevet hendes navn, Margrethe Sophie Wissmann (stave måde ikke sikker) samt datoer for fødsel og død. Om det er hendes aner du har fundet er usikkert.

mvh
Finn

Kommentar
Fra : senta

Dato : 29-04-04 17:32

har du tjekket folketællingerne fra Slagelse,København eller hvor du mener de har boet, ligeså for at finde Sigrid Bülow efter 1900, der finder du sikkert Margrethe Sophie Wissmann, Carl Adopph BÜLOW,Sigrid Bülow .
Der er mange med navnet Carl Adopph BÜLOW, er de alle i familie.?

Held og lykke
mvh.

senta

Kommentar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 29-04-04 19:30

Hej Senta.
Ja, næsten alle hankøn i Bülow slægten hedder Carl Adolph - så der er noget at holde styr på.

Da jeg bor på fyn har jeg svært ved at komme i nærheden af de nyere folketælleinger, derfor håbede jeg at der var en der kendte noget til personerne.

mvh
Finn

Kommentar
Fra : senta

Dato : 29-04-04 19:39

Send en efterlyning på Dis-Danmark og deres Markedsplads, jeg tror der er hjælp at finde der.
mvh
Senta

Kommentar
Fra : dorteqvist

Dato : 06-03-05 19:24

Hej Finn!
Dette hjælper dig nok ikke ret meget, da det formentlig er samme kilde du hur dine oplysninger fra; men det fremgår af Dansk Adelsårbog 1963/64, at Carl Adolf og Margrethe(Grete) Sophie Wissman ingen børn fik. Bogen kan lånes på biblioteket.Carl Adolf og jeg har samme forfader........Adam v. Bülow.
Desværre står der ikke noget om hendes aner.
M.v.h Dorte

Kommentar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 06-03-05 23:20

Hej Dorte
Nej det hjælper desværre ikke ret meget.
Jeg er interesseret i hvor og hvornår Carl Adolf Bülow og Margrethe Sophie Wissman døde.
mvh
Finn Kyhn

Kommentar
Fra : dorteqvist

Dato : 20-04-05 22:29

Hej Finn!
Sigrid von Bülow boede i 1972 Rygårdsallé 3. 2900 Hellerup og døde 1973.
Carl Adolf von Bülow boede i 1953 Harsdorffsvej 3 A 1874 Frederiksberg/København. Han døde d.3.sept. 1974.
Hilsen, Dorte.

Kommentar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 20-04-05 23:17

Hej Dorte
Tak for dit svar. Jeg forstår det sådan at Sigrid er død i Hellerup i 1973, og at Carl Adolf muligvis er død på Frederiksberg i 1974. Har du nogle oplysninger om hans kone?
Og af ren nysgerrighed - hvor har du fundet oplysningerne?
mvh
Finn Kyhn

Accepteret svar
Fra : dorteqvist

Modtaget 50 point
Dato : 09-05-05 17:59

Hej Finn,
Så er jeg tilbage.
Oplysningen om Carl Adolfs død har jeg fra den tyske adelskal. Hans adr.i 1953 fremkom fordi han på det tidspunkt modtog et legat.(engangsbeløb)
Sigrid modtog et årligt livslangt legat, som blev udbetalt sidste gang i dec. 1972. Jeg har deraf tilladt mig at tolke, at hun døde 1973. Om hun boede samme sted,da hun døde,eller evt. på plejehjem, ved jeg ikke.
Hilsen, Dorte.

Godkendelse af svar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 10-05-05 18:23

Hej Dorte
Tak for svaret. Jeg vil forsøge på biblioteket om jeg kan låne bogen. Det lyder spændende med det legat og som så mange gange før, så gir et svar gerne flere spørgsmål.

Kommentar
Fra : dorteqvist

Dato : 27-10-05 11:09

Hej Finn,
Oplysningen fra den tyske adelskalender har jeg kun fra en kopieret side fra bogen, hvorfra jeg har nedskrevet oplysningen; hvornår bogen er fra er jeg usikker på. Den anden bog med von Bülow-slægten er dansk årbog/årskalender fra 1963 el. 1963/64. Den findes på biblioteket.
Måske skal man til tyskland for at få fat i den tyske adelskalender.
Hilsen, Dorte.

Kommentar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 27-10-05 16:21

Hej Dorte
Dansk årbog 1963 og 1964 har jeg tjekket.
Jeg forsøger at låne den tyske adelskalender og ser om der er nye oplysninger.

Tak for hjælpen - igen, igen.

Kommentar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 27-10-05 16:21

Hej Dorte
Dansk årbog 1963 og 1964 har jeg tjekket.
Jeg forsøger at låne den tyske adelskalender og ser om der er nye oplysninger.

Tak for hjælpen - igen, igen.