/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
usb-drive
Fra : xtx
Vist : 342 gange
200 point
Dato : 26-04-04 16:56

hej!
jeg kan ikke køre min usb-driverpå min computer (jeg har xp) jeg kan simpelthen ikke forstå hvad der er galt. Den har virket før på denne computer, jeg skimmet brugervejledningen igennem, men der er intet om hvis man ikke kan få lortetb til at virke. Hvad gør jeg forkert.
MvH xtx

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 210 point
Dato : 26-04-04 17:00

Den er nok defekt.
USB-drive kører uden installation på XP.
På Win 98 skal der normalt installeres en driver, men det må stå i brugsanvisningen til dit USB-drive.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-04-04 17:32

Der findes en usb patch til XP på windows update! Tror nu ikke det løser problemet, men det skader jo ikke at tage den hjem!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-04-04 17:41

Når du sætter dit USB-grej i stikket hvad sker der så.
Hvis den be'r om en driver så find den på din CD-rom som fulgte med dit grej.
Hvad er det for noget USB udstyr du vil sætte til.
Emesen.

Kommentar
Fra : xtx

Dato : 26-04-04 17:52

det er sådan en smart drive (tror jeg det hedder) (som en diskette).. men nu, efter at have hentet en opdatering siger den først at der er en ukendt usb-enhed. og så bagefter at den er genkendt og installeret.. jeg kan bare ikke finde den.

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 26-04-04 18:01

den burde jo ligge som et ekstra drev i "denne computer"...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-04-04 18:03

Så lad os da lige få at vide hvad dyret hedder.

Normalt kører disse USB-drive helt automatisk på XP - det er kun 98 der vil have en driver.

"emesen"

Det er et hukommelsesstik der virker som en miniharddisk.

Kommentar
Fra : xtx

Dato : 26-04-04 18:06

tjo her endnu et problem. Jeg ved ikke hvad den hedder. Der står bare hi-speed certified usb bar 2.0 udenpå..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-04-04 18:12

Næste spørgsmål

Hvor har du fået det fra?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-04-04 18:14

Det er sådan en svend vi snakker om.... ikke?
http://www.stratek.dk/shop/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-04-04 18:15

Hov det link duede ikke.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-04-04 18:26
Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-04-04 18:59

start>indstillinger>kontrolpanel>administration>computeradministration>
diskhåndtering>i rullepanel nede til højre>står dit "drev" der.
Er den der>h-klik>egenskaber> hvad viser den.

Kommentar
Fra : xtx

Dato : 26-04-04 19:11

den er der overhoved ikke.. nu sker der heller intet når jeg sætter den til

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-04-04 19:16

Har du USB-forlængerledning på.
Prøv det andet USB-stik
Er det foran den ikke virker så prøv bagpå
Har du andet USB grej.............virker det.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-04-04 19:30

Prøv at sætte den i en anden comp. og se om den virker der - ellers er den jo defekt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-04-04 19:32

Husk på det er jo kun en memorychip der ligger i den.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-04-04 19:36

Jeg går ud fra at den har samme egenskaber som CF-kort som vises i diskhåndtering.
Har lige testet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-04-04 19:38

Den fremtræder normalt som en extra harddisk når man sætter den i USB.
Så stifinder burde også vise den.

Kommentar
Fra : xtx

Dato : 26-04-04 19:41

jeg tror sgu lortet er defekt (så rakte min tålmodighed vist ikke længere) mange tak for hjælpen.. kan man ikke dele mine point

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-04-04 19:44

Stifinder ser den vist kun når den er formateret.
Diskhåndtering ser også uformaterede drev

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-04-04 19:46

Desværre kan man ikke dele point - det kan være det kommer i den nye udgave af Kandu - når den kommer

Godkendelse af svar
Fra : xtx

Dato : 26-04-04 19:51

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : xtx

Dato : 26-04-04 19:51

og emesen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-04-04 19:54

Selv tak - men det var synd at den ikke virkede.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-04-04 19:55

Selv tak -

"Emesen" jeg deler gerne - bare læg et ord her så opretter jeg et nyt sp.