/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hademotto
Fra : Hexia
Vist : 420 gange
20 point
Dato : 26-04-04 16:31

Har du et hademotto? Jeg tænker på et eller andet "klogt" som folk siger til dig og du derefter ser rødt?

Jeg får kuldegysninger når jeg - efter at have brokket mig - får at vide at "jaaa, der er ingen der har sagt, det skal være nemt".

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-04-04 16:33

Ikke rigtigt! Men jeg er temmeligt træt af når folk begynder en sætning med Jamen altså!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-04-04 16:36

Tja denne

"Det burde sådan en som dig vide"

Ergo er du dum

Kommentar
Fra : barneyboy

Dato : 26-04-04 16:38

En der kan irretere er nok : "Hva sagde jeg"...
AARRHHH...Så ved man godt man har taget fejl og der behøver ikke køres i det...he he

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-04-04 16:38

Hvad med "Det kunne jeg godt have fortalt dig"

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 26-04-04 16:39

Hexia:

Hvis jeg har brokket mig eller klaget min nød over et eller andet, er det aller værste jeg kan høre: "Jamen, lad dog være med at bruge din energi på at tænke på det!!"

// Toupie

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-04-04 16:41

Hvordan går det med oversættelsen Toupie?

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 26-04-04 16:43

Tedd

Jeg har besluttet ikke at bruge min energi på den

Kommentar
Fra : Hexia

Dato : 26-04-04 16:46

Jeg er i perioder ekstrem B-menneske. Falder i søvn ved 4-5 tiden og er derfor ikke så frisk før middag. Hvis jeg overnatter hos mine forældre kan min mor finde på at vække mig ved 9-tiden med ordene om "at jeg jo ikke kan ligge der og snue hele formiddagen". Kan jeg klare det? NEJ!!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-04-04 16:46

"Tænkte jeg det ikke nok" Toupie

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 26-04-04 16:49

Tedd:

Endnu et "hademotto"

Kommentar
Fra : Hexia

Dato : 26-04-04 16:54

Eller hvad med den her:

"Nååhh, der er nok én der har ondt i håret, hva´" HØ HØ HØ

(Efter man har været i byen og ser lidt bombet ud dagen efter, fordi man har haft en hård uge, og IKKE fordi man har tømmermænd)

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 26-04-04 17:09

Kender i det, at man står sammen med nogle kolleger og fortæller om noget man er utilfreds med, i en ganske afslappet tone, og så er der en der siger: "Rooolig nu"

Kommentar
Fra : binky

Dato : 26-04-04 17:18

Efter 3 dødsfald i den nærmeste familie sidste år, kom jeg til at hade den her:
Tiden læger alle sår. Gu' gør den ej.
mvh
binky

Accepteret svar
Fra : wibbi

Modtaget 30 point
Dato : 26-04-04 17:22

Jeg kan ikke holde ud når folk siger: "Ha´en fortsat god dag!" Folk kan jo ikke vide om jeg lige er blevet smidt ud af kæresten, fået konstateret en alvorlig sygdom eller blevet fyret fra mit arbejde.

Kommentar
Fra : binky

Dato : 26-04-04 17:31

Der er også den her "kør klatten" ADRR.
mvh
binky

Kommentar
Fra : calista

Dato : 26-04-04 17:41

En ting jeg HADER er når folk siger WHATEVER eller så deeet.. i hver anden sætning!
Grrrrr

Kommentar
Fra : Hexia

Dato : 26-04-04 17:44

Binky,

Den var ond. Det der ofte er ment som en trøst ender tit som ren kynisme..desværre.

Jeg startede på et studium, hvor jeg efter kort tid blev syndebuk. Til sidst ville mine studiekammerater end ikke sige godmorgen til mig. Jeg fortalte en af mine forældres naboer, hvordan jeg følte mig chikaneret, udenfor, isoleret og hvor ked af det jeg var. Hendes kommentar var: "hvis det er ens drømmestudium, fortsætter man uanset hvad". Selvom det er over 4 år siden husker jeg det tydeligt. Meget af det hun siger i dag er noget der får mine nakkehår til at stritte

Kommentar
Fra : binky

Dato : 26-04-04 17:58

Hej Hexia.
Jamen, der er da mange, der bare slynger en eller anden floskel ud, for bagefter at vende ryggen til og mene, at nu har de gjort deres. Det er en rigtig god tråd, du har åbnet, for alle de udtryk, der kommer frem her, er jo nogen, man er tilbøjelig til at sige. For mit vedkommende vil jeg da prøve at undgå mange af dem fremover, for de er da irriterende.

m,vh
binky

Du fik forhåbentlig gennemført dit studium?

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 26-04-04 18:13

Den med whatever kan jeg heller ikke klare...grrrr i det hele taget har vi taget alt for mange amerikansk/engelske udtryk ind i vores sprog, og sådan en dansk/engelsk blanding kan virkelig få mennesker til at lyde dumme, og det værste er, at jeg selv falder i den ene gang efter den anden.
En anden der pisser mig meget af er den her..."få dig et liv". Det er en meget uforskammet måde at ytre sig på, og får mig til at tænke på om ikke det er personen der bruger dette udtryk der reelt har et problem med sit eget liv.

Sjovt spørgsmål

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-04-04 18:16

Hade-motto ?

Man kan, hvad man vil... Enhver er sin egen lykkes smed... Hvis man vil, så kan man... Når bare man prøver, så kan man... Banen er ens for alle... Vi er alle ens skabt for gud...

..og mere af samme skuffe !

Nix... Usandt...Gu' ka' man ej... Tro på det... nope... og gu' er man ej...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Hexia

Dato : 26-04-04 18:29

-Binky-

Nej, jeg gennemførte ikke og har siden hen haft store problemer ang. uddannelse. Det har også fået et familiemedlem til spontant at udbryde: "gad vide om du nogensinde bliver til noget". I tiden efter kunne jeg mærke to små horn vokse i panden på mig, men i dag kan jeg godt grine af det. Det var jo i virkeligheden hende der havde et problem og ikke mig...

Jeg læste en artikel i går i Politiken om en pige, der var ramt af depresssion. Hendes omgivelser kunne ikke forstå at hun ikke bare "kunne tage sig sammen og stå ud af sengen". Sådan en kommentar gør mig irriteret! Det er vel ikke lige dét en depressionsramt har behov for at høre.

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 26-04-04 19:31

prøv lige og vent!!

ok! jeg prøver... nej, det går altså ikke!!

Kommentar
Fra : Hexia

Dato : 26-04-04 20:44

Måske skulle man bare holde mund i stedet for at fyre et eller andet lort af. Rart at vide jeg ikke er den eneste, der lader mig gå på af folks "gode råd" og diverse fyldord.
Jeg vender sikkert tilbage næste gang jeg bliver mopset over et irriterende udtryk, der ikke giver mening.

VH Hexia

Godkendelse af svar
Fra : Hexia

Dato : 26-04-04 20:45

Tak for svaret wibbi.

Kommentar
Fra : wibbi

Dato : 26-04-04 21:17

Selv tak hexia