/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
A-symmetrisk poncho
Fra : cv1
Vist : 796 gange
80 point
Dato : 26-04-04 16:03

Hej alle hæklere
Jeg leder efter en opskrift på en a-symmetrisk poncho med flot hul-, blomster eller andet hulmønster som dem der kan ses på E-bay; her koster mønstrene en formue, så hvis der er nogen der ved hvor jeg kan få fat på et sådan mønster vile jeg blive meget glad og smart
hej fra Lotusblomst

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 26-04-04 16:18

Prøv på biblioteket.

http://www.fng.dk/?records_page=10&sort=Type&p=narrow&zbrowse=368&start=1

Skal en poncho ikke væves ?

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : cv1

Dato : 26-04-04 16:23

Den kan både striikes, sys, væves eller hækles. Bibilioteket melder udlånt om alt om hækling og desuden er dette en ny trend som endnu ikke er nået de danske folkebiblioteker - meget Hollywood

Kommentar
Fra : lykkebo4

Dato : 26-04-04 16:25

prøv at snakke med en i en strikkeforretning. det har jeg gjort da jeg skulle igang igen.

Kommentar
Fra : Nullemus

Dato : 26-04-04 16:27

Prøv denne side.... Der skulle være flere mønstre på ponchoer

http://www.loehmann.dk/haekling/

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 26-04-04 16:30

Hej Lotusblomst

Hvad med at prøve at søge på amerikanske sider?

MVH
Camillasmoster

Kommentar
Fra : cv1

Dato : 26-04-04 16:36

Har prøvet den side, der er vist noget i vejem med den, kan ikke komme ind, meget mærkeligt! Men atk for indputtet

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 26-04-04 16:38

Der måske noget at hente her:
http://dkby.net/emneindeks/World/Dansk/Fritid/Husflid/

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : cv1

Dato : 26-04-04 16:38

Hej Camillemonster
Har været alle de amerikanske sider igennem jeg kunne finde, kun "gammeldags" 70'er-ponchoer er tilgængelige og jeg vil være lækker-smart. Så jeg leder efter det der kaldes en peekaboo poncho.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 26-04-04 17:02

Det kunne jo være at det var

http://www.alh-shop.dk/Product-promo.asp?id=3

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : cv1

Dato : 26-04-04 17:07

nix, hellere ikke der, but keep it coming Tror efterhånden jeg skal en tur til Rodeo Drive for at finde den opskrift, eller nærmere bestemt ponchoen og så betaler 10.000 for den. øv!

Kommentar
Fra : cv1

Dato : 26-04-04 17:23

Hvis der er nogen, der kan komme ind på Betinas Hækleside og sende mig de opskrifter på ponchoer, der skulle være derinde ville jeg blive meget meget glad? Og selvfølgelig acceptere svar, hvis der er noget jeg kan bruge.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-04-04 17:48

cv1

Kan du slet ikke komme ind på Betinas Hækleside?

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 26-04-04 18:16

Virker ok .

Prøv her.
http://www.loehmann.dk/haekling/

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 26-04-04 18:19

Undskyld, men husker du at klikke til højre på siden ?
mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : strikkeline

Dato : 26-04-04 18:29

hej
ved ikke om det er denne her du leder efter
Størrelse: Onesize
Hæklefasthed; 5 ½ m = 5 cm
Materialer:
Strikkegarn i 3 farver
Hæklenål str. 6,5 mm.

Bemærk: Husk på at denne poncho har 4 spidser. Der hækles oppefra og ned.
Instruktioner:
Hækl 56 lm. Saml med en km til en ring.

1. række: 3 lm, * 3 stm i næste m, 1 stm i hver af de næste 13 m, gentag fra * 2 gange. 3 stm i næste m, 1 stm i hver af de næste 12 m. Saml med km til øverste af de 3 lm.

2. række: Km over 1. m, 3 lm, 5 stm i næste m (Dette bliver midtermaske på bagspidsen, og alle udtagninger vil fremover blive gjort i midterste m af disse 5 m).
1 stm i hver af de næste 15 m, 3 stm i næste m (midten af skulderspids), 1 stm i hver af de næste 15 m, 5 stm i næste m (midten af frontspids), 1 stm i hver af de næste 15 m, 3 stm i næste m (midten af skulderspids), 1 stm i hver af de næste 14 m. Saml med en km i øverste af de første 3 lm. (Saml altid i slutningen af rækken med en km til den øverste af de 3 lm.

3. række: Km over 2 m, 3 lm; forstæst i mønster, hækl 3 stm i midtermasken af hver spids

4. række: Km over 1. m, 3 lm; fortsæt i mønster, hækl 5 stm i midtermasken på front- og bagspids, og 3 stm i skulderspidserne. (dette gør front og bag lidt længere.

Gentag 3. og 4. række indtil ponchoen er 22 rækker ialt.

Sæt frynser på omkring ponchoen.
Hækl en fm-kant omkring halsåbningen.

mvh strikkeline

Kommentar
Fra : strikkeline

Dato : 26-04-04 18:32

hej

eller hvad med denne
Voksenstørrelse
Materialer:
Garn: 4 nøgler (uld-)strikkegarn
Hæklenål: 6,0 mm, eller hvad der giver hæklefasthed.
Hæklefasthed: 1 motiv = 5 cm

Instruktioner:
1. motiv: 4 lm, saml til en ring, * 3 lm, 2 stm i ring, 3 lm, km i toppen af sidste stm til picotspids, stm i ring, 3 lm, km i ring (kronblad), 3 lm, 3 stm i ring, 3 lm, km i ring, gentag fra * én gang, bryd garnet.

2. motiv: 4 lm, saml til en ring, 3 lm, 2 stm i ring, 1 lm, saml til midtermasken fra en af picot'erne i 1. motiv (samling: drop løkke fra hæklenålen, sæt den i m for at samle, træk løkke igennem), 1 lm, km i toppen af sidste stm af 2. motiv, stm, 3 lm, km i ring, hækl 3 kronblad mere i ringen af 2. motiv som til 1. motiv.

* næste motiv: 4 lm, saml til en ring, 3 lm, 2 stm i ring, 1 lm, saml til fri picot fra tidligere motiv (der vil være 1 kronblad frit i øverste og nederste af alle motiver), 1 lm, km i stm af det motiv, der hækles, stm i ring, 3 lm, km i ring, hækl 3 kronblade mere i ringen, som til tidligere motiv, bryd garnet. Gentag fra * 6 gange, saml sidste motiv i 1. motiv så det passer, bryd garnet.

1. runde: Sæt garnet til i midterste stm af et frit kronblad, 1 lm, fm i samme mlmrum, * 5 lm, fm mellem 3 lm og stm af næste kronblad i samme motiv, 5 lm, behold sidste løkke af hver m på hæklenålen, 1 stm i samme mlmrum med sidste fm, og 1 stm mellem stm og 3 lm af kronblad i næste motiv, slå garnet om hæklenålen og træk igennem alle løkker på én gang (stm-klynge), 5 lm, fm i samme mlmrum med sidste stm, 5 lm, fm i midterste stm af næste frie kronblad i samme motiv, gentag fra * hele runden ud, slut af med 2 lm, stm i 1. fm (dette gør, at garnet er klar til næste runde), 36 løkker.

2. runde: 5 lm, fm i næste løkke, 5 lm, fm i næste fm, 5 lm, fm i næste løkke, 5 lm, fm i stm-klynge, 5 lm, fm i næste løkke, 5 lm, fm i næste løkke, 5 lm, fm i næste fm, gentag fra beg én gang, * 5 lm, fm i næste løkke, 5 lm, fm i næste fm, 5 lm, fm i næste løkke, 5 lm, fm i stm-klynge, 5 lm, fm i næste løkke, 5 lm, fm i næste fm, 5 lm, fm i næste løkke, 5 lm, fm i næste fm, gentag fra * 5 gange, 5 lm, fm i næste løkke, 5 lm, fm i næste fm, 5 lm, fm i næste løkke, 5 lm, fm i stm-klynge, 5 lm, fm i næste løkke, 5 lm, fm i næste fm, 5 lm, fm i næste løkke, 2 lm, stm i stm, (70 løkker).

næste 6 runder: * 5 lm, fm i næste løkke, gentag fra * hele runden ud, slut af med 2 lm, stm i stm.

næste 4 runder: * 6 lm, fm i næste løkke, gentag fra * hele runden ud, slut af med 3 lm, stm i stm.

13. runde: * 7 lm, fm i næste løkke, gentag fra * hele runden ud, slut af med 7 lm, km i stm, bryd garnet. Hækl i alt 35 motiver og saml dem på samme måde som tidligere motiver.

14. runde: Sæt garnet til i midten af et frit kronblad, * 3 lm, saml til midtermasken af løkken fra 13, runde, 3 lm, behold sidste løkke af hver m på hæklenålen, 1 stm mellem 3 lm og stm af næste kronblad i samme motiv, 1 stm mellem stm og 3 lm af kronblad i næste motiv, slå garnet om og træk igennem all løkker på én gang, 3 lm, saml til midtermasken af næste løkke af 13. runde, 3 lm, km i midterste stm af frit kronblad af samme motiv, gentag fra * hele runden ud, slut af så det passer sammen, saml, bryd garnet.

næste runde: Hækl på modsatte side af motiverne, sæt garnet til i midterste stm af et frit kronblad, 1 lm, fm i samme mlmrum, * 7 lm, behold sidste løkke af hver m på hæklenålen, 1 stm mellem 3 lm og stm af næste kronblad i samme motiv, stm mellem stm og 3 lm af kronblad i næste motiv, slå garnet om og træk igennem alle løkker på én gang, 7 lm, fm i midterste stm af næste kronblad i samme motiv, gentag fra * hele runden ud, slut af med 4 lm, stm i 1. fm (70 løkker).

næste 12 runder: * 7 lm, fm i næste løkke, gentag fra * hele runden ud, slut af med 4 lm, stm i stm, slut sidste runde af med 7 lm, km i stm, bryd garnet i slutningen af sidste runde. Hækl ialt 35 motiver og saml dem på samme måde som tidligere motiver. Saml to sidste runde af løkker som på 14. runde, bryd garnet.

Halskant:

Sæt garnet til i midterste stm af et frit kronblad fra 1. runde af motiver, * 5 lm, hækl en stm-klynge mellem 3 lm og stm af næste kronblad i samme motiv og stm og 3 lm af kronblad i næste motiv, 5 lm, km i midterste stm af frit kronblad i næste motiv, gentag fra * hele runden ud, slut af så det passer sammen, saml, bryd garnet. 10 lm, saml med km til første lm, til en ring.

mvh strikkeline

Kommentar
Fra : cv1

Dato : 26-04-04 20:18

hm, svært at sige når jeg ikke kan se billeder af ponchoerne. Jeg kan virkelig ikke få siden til at åben (får kun forsiden), måske er det fordi jeg ikke kan installere java, fordi jeg kører XP?

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 26-04-04 20:33

Brug mit LINK.

Til venstre trykker du OPSKRIFTER,BEKLÆDNING,Til kvinden.

På højre side får du så alle de valgmuligheder som Bettina har.

Ja, sådan virker det hos mig

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : cv1

Dato : 26-04-04 20:50

jamen jeg får ikke de valgmuligheder fordi jeg ikke kan installere jave p.g.a. xp

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 26-04-04 20:52

Hmmm ...det kræver en ekspert !!
Er der slet ikke noget tekst til højre ?
Hvis ikke,,,så kan jeg godt se problemet.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 26-04-04 20:57

1. Hvid Poncho med lange frynser rundt forneden.
2. 3-farvet Poncho i brede stiver som store Vér ovenpå hinanden.
3. Kropsnær (det står der) rød Poncho med store kvaste/bommer i samme farve.
4. Let hvid Poncho med store huller.

En mands beskrivelse af det der tilbydes

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 26-04-04 20:58

stiver=striber

Kommentar
Fra : cv1

Dato : 26-04-04 21:10

nej,ingen tekst til højre,desværre. Du er godt ihærdig,det sætter jeg stor pris på, fine beskrivelser Måske du har en lille designer i maven?

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 26-04-04 21:18

Nej nej...det vil jeg holde mig langt fra.

Det er mere hjælpen jeg kan yde, der driver værket

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-04-04 21:29

Fra Betinas Hækleside er der ingen a-symmetriske. Jeg har set på e-bay for at danne mig et indtryk af det du ville have.

mvh ans

Kommentar
Fra : cv1

Dato : 26-04-04 22:12

Hvis I klikker her kan I se hvad det er jeg ønsker, eller noget lignede.

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=4142544687&category=314

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 26-04-04 22:48

Hellow cv1

Den er ikke asymmetrisk.
Du skal bare sætte den sådan!

Jeg mener, at du kan slå java til - jeg vender lige tilbage, når jeg har "opskriften" på det.
Camillasmoster

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 26-04-04 22:58

Hej igen cv1/Lotusblomst

Jeg mener, du skal ind i Funktioner oppe på Menulinien på det skærmbillede, du ser lige nu. Klik på Internetindstillinger, derefter på Avanceret. Så ruller du ned til, hvor der står noget med java.

Du sætter et flueben i Java-jIT compiler aktiveret (kræver genstart af computeren).

Sådan ser det ihvertfald ud på min - og jeg har XP.

God fornøjelse!

Camillasmoster

Kommentar
Fra : cv1

Dato : 26-04-04 23:20

Det er hæklingen på tværs jeg kalder a-symmetrisk. Jeg har xp-pro ofg jeg har ikke den mulighed i avanceret, men tak for hjælpen

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 26-04-04 23:53
Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 26-04-04 23:55
Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-04-04 00:13
Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-04-04 00:46
Kommentar
Fra : cv1

Dato : 27-04-04 09:51

Tak til jer begge, men kender godt disse sider og det er ikke lige det jeg søger

Kommentar
Fra : strikkeline

Dato : 27-04-04 10:02

Hej

du skriver at du ikke kan se javaapplets ...har du opdateret din xp med service pack 1 ?...hvis ikke så gå til microsofts homepage og scan for opdateringer ... sp 1 indeholder jvm som er nødvendig for at køre java i xp

strikkeline

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-04-04 10:14

cv1

Jeg tror at du må en tur på biblioteket eller til en garnforretning for at finde den opskrift, som du søger.
På nettet er der ikke noget, tror jeg.

mvh ans

Kommentar
Fra : cv1

Dato : 27-04-04 22:40

Hej strikkeline

Du er bare en darling Nu fungerer min java - skønt. Mange mange tak

Hej fra cv1

Kan bare ikke finde den poncho, men kan se på de amerikanske sider at jeg ikke er den eneste der leder med lys og lygte. Lægger den klart ind her, hvis jeg finder noget interssant

Kommentar
Fra : strikkeline

Dato : 28-04-04 13:55

Hej

det var så lidt ...har nemlig selv haft det samme problem engang :)
held og lykke med din søgning

strikkeline

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-05-04 10:54

Hej cv1

Hva' med at hækle en stola/et sjal og så sy den/t sammen til en poncho?

MVH
Camillasmoster

Kommentar
Fra : cv1

Dato : 06-05-04 15:31

Hej Camillasmoster

Er kommet frem til at den må være lavet at to retangulære stykker der er syet sammen, så det er lidt i samme retning

Accepteret svar
Fra : Camillasmoster

Modtaget 80 point
Dato : 06-05-04 21:24

Hej cv1

Jeg tror ikke det er to stykker, men ét.

Du syr enden af det rektangulære stykke sammen med yderste ende af oversiden.

Jeg tror, du nok har kigget på det billede, der er på den side, du henviser til.

Det samme gjorde jeg.

God arbejdslyst!

MVH
Camillasmoster

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-05-04 21:25

Husk at acceptere et af dine modtagede svar.

MVH

Godkendelse af svar
Fra : cv1

Dato : 07-05-04 12:22

Tak for svaret Camillasmoster.

Kommentar
Fra : millef

Dato : 28-03-05 01:45

Hej cv1.

Fandt du nogensinde en opskrift ?
Nu er jeg nemlig også på jagt efter en opskrift på den type poncho...

Mange hilsner
millef