/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
NAVIAGENT.EXE
Fra : Smukke_Ole
Vist : 500 gange
50 point
Dato : 26-04-04 14:18

Hej

Jeg kører XP PRO fuldt opdateret samt fuldt opdateret Norton samt ZoneAlarm
Nogle gange kommer ZoneAlarm og spørger om ovennævnte program må gå på nettet.
Jeg ved ikke, hvad det er for et program: er der nogle der gør ?. Når jeg søger efter det med søgefunktionen, finder jeg det i mappen Windows\Prefetch sammen med en bunke andre programmer, og der hedder det udover NAVIAGENT.EXE-36267E17.pf
Jeg plejer at nægte tilladelse,og det sker der åbenbart ikke noget ved, men det ville være rart at vide, hvad det er for et program, og hvad det gør, idet jeg kan genkende (næsten) alle andre programmer, som ZoneAlarm melder vil på nettet.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : zomp

Dato : 26-04-04 14:20

det er et underprogram i Norton Antivirus (ret mig hvis jeg tager fejl?)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-04-04 14:26

Det er en del af VERISIGN

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 60 point
Dato : 26-04-04 14:26

http://idn.verisign-grs.com/plug-in/support/index.jsp

i-Nav Plug-in and Components Help
... about it. Note that users with personal firewalls may see a request
being made from "naviagent.exe" or just "NAVIAgent". This is>

http://idn.verisign-grs.com/plug-in/support/index.jsp

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-04-04 14:30

i-Nav plug-in har en funktion, der én gang i døgnet automatisk tjekker, om der findes en nyere version. Hvis der er udkommet en nyere version, bliver programmet automatisk opdateret, uden du behøver at gøre noget. Bemærk, at brugere med private firewalls måske ser en forespørgsel fra "naviagent.exe" eller blot "NAVIAgent". Det er i-Navs automatiske opdateringsprogram, og hvis du vil sikre, at softwaren bliver opdateret, må du lade denne forespørgsel komme igennem.

citat fra http://idn.verisign-grs.com/plug-in/support/index.jsp

Jeg vil anbefale at du tillader den at gå på nettet, da du ellers ikke får opdaterede virusdefinitioner til Norton antivirus!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-04-04 14:31

Så er det vist sat på plads!

Godkendelse af svar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 26-04-04 14:32

Tak for svaret Manse9933.

Kommentar
Fra : Gøjse1948

Dato : 19-09-06 16:21

Jeg får fejlmelding på Naviagent.exe når jeg starter min computer. Er der nogen der kan sige mig hvordan det kan være og hvor jeg kan finde progammet på nettet.

Gøjse1948