/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Kontrakt ved køb af brugt bil?
Fra : Bolino
Vist : 2080 gange
100 point
Dato : 26-04-04 13:12

Jeg skal evt. købe en brugt bil i eftermiddag!

Er der et sted på nettet jeg kan downloade en standardkontrakt ved køb af brugt bil?

Banken skal nok undersøge om der er gæld i bilen, så det er jeg ikke nervøs for, men evt. således at jeg er en smule sikret når jeg kører derfra.

Bolino

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 26-04-04 13:15
Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-04-04 13:15

Boghandleren har standardkontrakter, men jeg tvivler da på du får sælger til at underskrive noget du kommer med.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 26-04-04 13:17

Hvis sælger har erfaring med salg af brugte biler, så har han sikkert også en købsaftale liggende klar.

Du skriver at banken vil undersøge om der er gæld i bilen... Hvornår vil de gøre det ?

Hvis de først undersøger det når du har købt den er det jo ligemeget, så det eneste du skal sørge for at få på skrift er at bilen sælges som beset (det er det mest almindelige) og at bilen er fri og ubehæftet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-04-04 13:25

Er bilen 1 år eller 20 år gammel.
Du kan jo ikke forlange meget garanti på en 20 år gammel bil.
Ligeledes vil du være dækket ind af købeloven da bilen skal være i lovlig stand ved købet.
Hvad er prisen?

Accepteret svar
Fra : sirkakke

Modtaget 100 point
Dato : 27-04-04 18:52

FDM HAR EN GOD KONTRAKT---

Godkendelse af svar
Fra : Bolino

Dato : 27-04-04 22:51

Tak for svaret sirkakke.

Jeg havde selv fundet den på deres hjemmeside, og den kan man også udfylde med navn adresse osv.