/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
anoreksi
Fra : karla17
Vist : 409 gange
20 point
Dato : 26-04-04 12:40

Hejsa..

er der andre der ikke kan finde nogle sider med gode slanke råd, når man har en spiseforstyrrelse... hjælp... jeg er desperat.

Kommentar
Fra : calista

Dato : 26-04-04 12:42

Du må lige fortælle lidt mere, før vi kan hjælpe dig.
Lider du af anoreksi eller er du bange for, at udvikle det?
Hvad vejer du og hvad vil du tabe?

Cali

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 26-04-04 12:42

????

Du taler om slankeråd til mennesker med spiseforstyrrelser, plejer det ikke at være det modsatte der er problemet?

Kommentar
Fra : karla17

Dato : 26-04-04 12:45

jeg har anoreksi, men jeg kan ikke holde ud at min mor vil have mig til at spise... er der ikke nogle sidder hvor mankan få råd til hvordan man kan undgå det... måske blive i sygdommen lidt endnu.. er bange for at give slip. Jeg har taget en del på og vejer 51 kg og er 168 høj

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 26-04-04 12:48

Det bedste råd du kan få er at komme i gang med at spise så du ikke ender med at blive ALVORLIGT syg.

Der er jo ingen normale mennesker som opretter hjemmesider der kan hjælpe mennesker med at fastholde en sygelig tilstand

Kommentar
Fra : karla17

Dato : 26-04-04 12:49

det er lige netop det der er.. jeg kan bare ikke finde dem. Der er faktisk en del der gør det. Jeg er bare så bange for at give slip, overvejer slankepiller

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 26-04-04 12:52

Hvad er det der gør dig bange?

Kommentar
Fra : calista

Dato : 26-04-04 12:54

Jeg håber så sandeligt, at du får en eller anden form for hjælp!
Du ødelægger din krop på længere (og kortere) sigt, søde! Hvad du sikkert allerede ved!
Under alle omstændigheder BØR du spise et minimum af kalorier osv, for at opretholde din vægt (som er i underkanten)
Din mor vil have dig til at spise, af omsorg. Hun er ikke ude på, at ødelægge dig, men hun vil hjælpe dig. Og det kan virke som tvang.

Jeg ved det er svært, bare at spise normalt, når man har en spiseforstyrrelse. Lige meget om man så spiser lidt eller meget...
Har selv lidt af overspisning, og det var meget meget meget!! svært at bryde det.

Jeg håber alt godt for dig

Cali

Kommentar
Fra : karla17

Dato : 26-04-04 12:54

det at jeg ikke ed hvad der venter på mig, det ikke at have krontrol omkring det jeg laver.. det er jo ikke mig selv der bestemmer hvad der sker inde i mit hoved... det er den onde trold. og alligevel er jeg bange for at miste den.. den fortæller mig jo hvad jeg skal og ikke skal. :'(

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 26-04-04 12:57

Du skal stille dig selv nogle spørgsmål (OG BESVARE DEM)

Hvad er det værste der kan vente dig?
Hvis det værste du kan forestille dig sker, hvilke konsekvenser vil det så have?

Hvis du mister kontrollen, hvilke konsekvenser får det så?

Den onde trold du taler om.. hvordan ser den ud, og hvad har den at sige til dig?
Hvilke gode ting har den at fortælle dig?

Hvis den ikke fortalte dig noget, hvad ville du så foretage dig?

Kommentar
Fra : karla17

Dato : 26-04-04 12:59

græder og græder, kan slet ikke finde ud af mig selv.. je burde slet ikke leve, jeg er bare for dum

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 26-04-04 13:01

Hvem siger du er for dum?
Og hvad skulle begrundelsen være?

Kommentar
Fra : karla17

Dato : 26-04-04 13:02

jeg er for dum fordi jeg ´gør mig selv til grin. kan ikke finde ud af mine egne tanker. osv. nu smutter jeg igen... farvel

Kommentar
Fra : calista

Dato : 26-04-04 13:02

Søde Karla, får du hjælp?
Det er bekymrende, at du søger hjælp i dette forum. Vi er ikke professionelle behandlere, blot almindelige mennesker.
Kan du gå til din egen læge? Du har vitterligt brug for mere hjælp en BP og jeg kan yde lige nu (håber du har samme mening, BP!!)

Kommentar
Fra : calista

Dato : 26-04-04 13:04

Du er IKKE dum!! At du sidder her, viser at du VED inderst inde, at den er helt gal!
Smut ikke, snak med os!

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 26-04-04 13:07

Sidder lige pludselgi her med en led fornemmelse.

Vi har før set en masse "nye brugere" som logger på og stiller et temmelig dybt spørgsmål hvorefter de forsvinder igen, årsagen til at nogen finder det morsomt er svær at gætte, men jeg tror sgu vi lige har oplevet en af slagsen

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 26-04-04 13:07

Søg hjælp her. Det er det bedste du kan gøre for dig selv og din familie.

http://www.anoreksi-bulimi.dk

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : calista

Dato : 26-04-04 13:08

Det håber jeg da ikke!!
Prøver vitterligt, at tage folk seriøse her (undtagen i smalltalk:p)
Men lad os se hvad der sker!!! (tror desværre også du har ret BP)

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 26-04-04 13:09

Ja, undskyld, men du skal se under LINKS på siden.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 26-04-04 13:12

Karla17
Lyt til hvad BP og calista har skrevet til dig. Du kan få yderligere rådgivning her
http://www.spiseforstyrrelser.dk/

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 26-04-04 13:29

Du har sgu nok ret Better_Performance jeg fjerner fluebenet.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 26-04-04 13:33

samme her, det er jo bare trist at man falder i hver gang og rent faktisk bruger energi på det, jeg tager mig selv i en gang imellem at tøve med at skrive på et spørgsmål fordi jeg ikke gider blive til grin.

Nogen der kender historien om Peter og ulven ??

Kommentar
Fra : calista

Dato : 26-04-04 13:34

Den har jeg hørt mange gange.. Bruger den selv overfor mine unger:p

Fjerner også flueben..

Cali

Kommentar
Fra : lykkebo4

Dato : 26-04-04 13:42

ang. anorexi læse bogen af Maria Hirse. og prøv at finde prof. hjælp snak med din læge om det- og gå¨til til en terapeut eller i en gruppe ang. dette- spørg hos lægen.

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 26-04-04 14:10

Hejsa

På disse link kan du vist finde det du søger:

Først lige lidt danske links

http://www.spsnord.dk/Spiseforstyrrelser.htm
http://www.altomspiseforstyrrelser.dk/
http://www.ung-bladet.dk/spiseforstyrrelser/

Og så lige en side fra foreningen ROS der desværre er lukket, men materialet er stadig tilgængeligt:

http://www.anoreksi-bulimi.dk/sites/artikler%20-%20index.htm

Sluttelig lige et par engelsksprogede links:
http://www.resourceterminal.com/apc~pro-ana-comp.html

Dette link har en masse informationer og link til andre engelsksprogede sider
http://www.plagueangel.net/grotto/id5.html

Kærlig hilsen
Henning

Kommentar
Fra : Ana17

Dato : 26-04-04 15:03

Hej karla17!
Jeg tror nu du mener det seriøst, da du bl.a har svaret på et at mine spørgsmål som handler lidt om det samme.
Gå ind på www.google.dk og skriv pro=ana=site I de resultater der kommer op er det bedst at vælge de øverste, da der er størst chance for at de virker....!!
knuz

Kommentar
Fra : karla17

Dato : 26-04-04 15:15

ja jeg mener det jeg skrev seriøst.. Jeg kan lige så godt blive i sygdommen og dø...

Jeg er ikke sådan en bruger der ikke kommer igen... jeg er her da nu... er jeg ikke? i må undskylde med jeg skulle altså til dyrelæge med min hund.men det er måske ikke tilladt?

Jeg får hjælp. har læst maria hirses bog - æblekinder og den 13. jeg går hos en psykiater og spiser lykkepiller.. men overvejer at stoppe, for de har kun gjort det hele værre.

Jeg vil blive i denne sygdom, så kan folk da ikke tror mig også se at der er noget jeg kan... og det er at tabe mig.

ana17.... takker... har du msn?

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 26-04-04 15:23

Hej Karla17

Jeg bryder mig heller ikke om, at du ikke bliver taget alvorlig. Jeg kan ikke hjælpe dig, men vil dog ønske dig al mulig held og lykke.

Kommentar
Fra : calista

Dato : 26-04-04 15:24

Men hvad er formålet med at tabe sig? Hvad er det du vil bevise overfor verden, ved at tabe dig så meget?
Med hvilken begrundelse har din psykiater givet dig lykkepiller? Mig bekendt virker de ikke overvældende godt, på spiseforstyrrelser?!

Kommentar
Fra : karla17

Dato : 26-04-04 15:25

takker...

Kommentar
Fra : karla17

Dato : 26-04-04 15:28

har fået lykkepiller fordi jeg også har udviklet en depression. jeg skal til at på arbejde, så jeg smutter nu.. kommer måske igen i aften

Kommentar
Fra : calista

Dato : 26-04-04 15:32

Kære Karla,
Jeg tager dig seriøst! Så er det vist sat på plads
Det piner mig, at se unge piger (og drenge for den sags skyld) lide af spiseforstyrrelser!

Ana, jeg bryder mig ikke om, at læse disse pro- ana sites. De skræmmer mig (og der skal sgisme meget til!!) Helt ærligt, sider der opfordrer syge piger, til at blive i sygdommen, siderne jeg var inde på giver jo ligefrem opskrifter på hvordan man fortsætter sin sygdom! Vor herre bevars!
Undskyld mit sure opstød! Blev temmelig rystet!

Cali

Kommentar
Fra : karla17

Dato : 26-04-04 15:38

jeg smutter... kommer nok senere.. hygge, fakta kalder på mig. hehe

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 26-04-04 15:40

Ja der må jeg tilslutte mig Calista. Det er bestemt ikke den rette vej - tværtimod!!

Mon ikke det handler om et lavt selvværd. Du skriver-->"Jeg vil blive i denne sygdom, så kan folk da ikke tror mig også se at der er noget jeg kan... og det er at tabe mig."

Du mener altså at du kan kontrollere din vægt, men ikke andet. Du har tydeligvis brug for at få vendt dine tanker til noget mere positivt. Selvfølgelig indeholder du værdier udover din evne til at kontrollere din egen vægt.

god vind til dig

Kommentar
Fra : karla17

Dato : 26-04-04 20:43

jo mit selvværd er lavt.. men jeg må ikke veje så meget for ellers kommer jeg ikke til at forbedre mig til min sport.

Kommentar
Fra : lykkebo4

Dato : 26-04-04 21:17

til Karla17- sørg for at komme i behandling det ville være det bedste for dig. Hav det godt og prøv at tage 1 skridt ad gangen.

Kommentar
Fra : karla17

Dato : 26-04-04 21:27

hjælp jeg kan ikke holde mig selv ud

Kommentar
Fra : mormor

Dato : 27-04-04 01:34

Hej Karla.
Jeg vil lige spørge dig om en ting er der nogen mennesker som du elsker overalt på denne jord,eller er der nogen som elsker dig meget højt? Hvis det er tilfældet søde ven,så prøv at tænke lidt dybt på de personer og deres følelser.
Det er bare så synd for dig og hele din familie,Jeg håber virkelig du får det lidt bedre,for du har det ikke godt lige nu.
Gid lykken må følge dig på din vej,vejen tilbage er lang og svær men til gengæld er den besværet værd.
Knus fra mormor.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 27-04-04 01:36

Karla17 du har brug for mere end vi kan give dig herinde. Få hjælp hos en seriøs faglig og kompetent dygtig behandler, og sig tingene som de er....At dit selvværd er lavt, at du ikke kan holde dig selv ud osv, og GØR det NU.

Kommentar
Fra : nytcam

Dato : 27-04-04 01:55

Karla 17

Jeg har selv haft anoraksi...Jeg vejede 39kg da det var værst-og jeg ved at det er svært at give slip på sygdommen men det er du nød til.
Ellers går du glip af livet hvilket jo er så fantastisk uden sygedommen.
Jeg håber du får hjælp og din mor prøver bare at hjælpe dig når hun vil have dig til at spise.
Du må ikk være sur på hende,hun elsker dig men er sikkert ved at være desparat for hun vil jo gøre alt for at hjælpe dig.
Jeg ved ikk hva jeg skal skrive men jeg følte jeg var nød til at skrive et eller andet da jeg ka se du har det dårligt.
Men hjælp skal du have-NU...
Lad være med at vente og ønsk ikke at blive i sygdommen.
Jeg ka fortælle at jeg var 12-13 da jeg havde sygdommen og i dag er jeg 20,vejer 60kg og ønsker aldrig at vende tilbage til dengang.
Jeg håber du for øjnene op for livet og får hjælp.
jeg ønsker dig alt held og lykke i fremtiden.

Kommentar
Fra : Ana17

Dato : 27-04-04 09:48

Det var ikke for at støde nogen at jeg skrev linket til internetsiderne... slet ikke.
Det kan måske virke uforståeligt for folk som ikke har sygdommen (eller "problemet" som det hedder, for mig der ikke har fået diagnosen: anoreksi) men jeg skrev det for at give hende håb. Nu tænker i nok: HÅB???? HVAD???? men jeg mener bare at det er bedre at hun får håb for at hun stadig kan tabe sig, i stedet for at begå selvmord. Ja, hun er tynd, men ikke meget faretruende, så hun kan stadig nå at få hjælp. til gengæld - hvis hun begår selvmord - så er der jo bare for sent at få hjælp!!!

Jeg er selv 163,5 cm og vejer 48 kg, hvilket jeg synes er alt for meget....

Dette var bare min mening. Jeg er godt klar over at der vil være mange som ikke er enige med mig...-Men det kan jeg godt leve med!

Knuz

(Karla17: nej.. Har ikke msn! Desværre)

Kommentar
Fra : nytcam

Dato : 27-04-04 15:42

Ana17

Du har en spiseforstyrrelse.Du vejer for lidt om du selv synes det eller ej..så gør du...!
Du burde os snakke med din familie og læge så du ka få nået hjælp.
Jeg ved hvordan det er med det der "HÅB" men det er ikk det værd.
I (karla17 og ana17) er nød til at få hjælp.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 27-04-04 15:57

Ja, jeg tænker præcis Håb for hvad????? når jeg kigger på det link Ana17 henviser til.
At du Ana mener der er håb for Karla om at tabe sig yderligere, fortæller mig blot, at du selv har et kæmpe problem...Det er IKKE løsningen for hverken dig eller Karla at tabe jer. I skal derimod have hjælp og "værktøjer" til at dreje tankerne 180 grader den modsatte vej.

Kommentar
Fra : karla17

Dato : 27-04-04 21:02

jeg ved slet ikke hvad jeg skal skrive...

Kommentar
Fra : nytcam

Dato : 29-04-04 22:58

karla17

Søg hjælp-Snak med din mor/en læge/din lærer,en eller anden så du kan få hjælp i en fart.
Det er ikk spor sundt at have anoraksi-Du ødelægger langsomt din krop og nogen af skaderne er ikk til at rette op på.
Du skal ha hjæp men vi herinde har slet ikk den viden om tingene som der skal til for at hjælpe dig korrekt så du skal gå til din læge.

Kommentar
Fra : nytcam

Dato : 29-04-04 22:58

karla17

Søg hjælp-Snak med din mor/en læge/din lærer,en eller anden så du kan få hjælp i en fart.
Det er ikk spor sundt at have anoraksi-Du ødelægger langsomt din krop og nogen af skaderne er ikk til at rette op på.
Du skal ha hjæp men vi herinde har slet ikk den viden om tingene som der skal til for at hjælpe dig korrekt så du skal gå til din læge.

Kommentar
Fra : Rune454

Dato : 01-05-04 12:22

Jeg kender en anoretiker. Hun er 190 høj og vejer 45 kg, det er til gengæld en ren katastrofe. Men hun har dog fået det bedre. Hvordan? Jo som det er generelt for alle anoretikere har de problemer med at spise, men har det nemmere ved at drikke.

Hende jeg kender begyndte at drikke proteindrikke, og det hjalp kanon meget, det burde du virkelig overveje, for det har du måske ikke så vanskeligt ved! Snak med din læge om hvordan det foregår for det vil gøre det nemmere for dig at få noget næring.

Kommentar
Fra : karla17

Dato : 03-05-04 06:37

jeg skal muligvis indlægges.

Kommentar
Fra : Ana17

Dato : 03-05-04 11:33

Hej Karla17!
Læste lige at du muligvis skal indlægges.. Det er selvfølgelig godt at d får hjælp, men jeg kan godt forstå hvis du ikke har lyst til det... Har du været indlagt før???
Hvor i landet er du egentlig fra??

Kommentar
Fra : strid

Dato : 09-05-04 00:09

Hejsa

jeg har været syg i mange år men har nu holdt min vægt i 10 år. Jeg vil meget gerne hjælpe dig hvis du ønsker at jeg skal. Jeg har været hele det igennem du taler om, og skriv endelig til mig. asa@devent.dk.
Jeg håber du kan bruge det til noget.

mange gode tanker

Astrid

Kommentar
Fra : karla17

Dato : 08-06-04 08:35

hejsa, ´jeg ville bare lige fortælle at jeg er hjemme igen

Kommentar
Fra : M.E.

Dato : 14-06-04 15:49

Hej Karla.
Var du indlagt, siden du skrev at du er hjemme igen?
Hjalp det dig at være det?
Knuz

Kommentar
Fra : ktkt

Dato : 13-10-04 13:30

Jeg mener : Til alle jer unge piger og drenge ... Lad vær med at sulte jer selv, det er måske nemere at sige end at gøre..Men i vil kun skade jer selv mere og dem der holder af jer...Ønsker i ikke et langt og lykkeligt liv ?? Så STOP det i er i gang med...Og lad vær med at kalde det en livstil, for det er det ikke..Prøv at tænke jer rigtig godt om ,, hvad med alle de mennesker i verden som bliver syg af nartulige åresager, så som kræft o.s.v ...Tænk jer en gang om før i stikker en finger i halsen eller begynder at faste ...Men jeg ved godt hvorfor i får den sygdom eller kald den hvad i vil ...
Et par grunde til at i får ana eller mia...

Fordi i ikke får nik opmærksomhed.

Fordi i ser op til det uopnålige, kendte mennesker..

Der er så mange grunde til det. Elsk jer selv for den i er.

Lad vær med at ladde vægten overtage jers liv... Vis i er stærkkere end den ... Tag en dag af gangen ...Men lad vær med at sulte jer selv ....FOR DET BLIVER JERS DØD...... Ønsker i ikke en dag at få børn ??? Det kan i sku ikke hvis i sulter jer selv... Eller at finde den eneste ene i livet ??? Han eller hun ønsker iverfald ikke et skelet...Heler lidt for meget end lidt for lidt.``huske det``. Og til dem som måske har fundet den eneste ene,,, i vil nok aldrig bilve i stand til at blive gravide...Eller gøre en anden gravid..........Og allle de sider der er lavet til at støtte piger/drenge til at begynde med spigseforstylser eller har det, det er folk der prøver at tage røven på jer ...Køb vores produkter, og den hopper i på mens en eller anden sider og tjæner en masse penge på i bliver syge....TÆNK JER NU OM ...I ER VELKOMMEN TIL AT SKRIVE TIL MIG OG JEG VIL SVARE TILBAGE PÅ ALLE BRAVE MEN MAIL ER : kristina.kryger@e-mail.dk

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 27-01-05 16:25
Kommentar
Fra : InziderGirl

Dato : 18-02-05 00:04
Kommentar
Fra : Ana17

Dato : 30-10-05 14:26

Kan ikk huske hvad hjemmesiden hedder, men søg på google (på danske sider) under ordet "jikes"
Det er en hjemmeside for spiseforstyrrede, hvor man hjælper og støtter hinanden for ikke at falde i sygdommen igen. Altså hjælpe hinanden for at blive rask.
Folk derinde er super søde, og man kan skrive alt hvad man tænker på.
man må bare ikke nævne noget med kcal, vægt bmi osv..

Prøv den