/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
SE Z600 MMS
Fra : oleeliassen
Vist : 545 gange
110 point
Dato : 26-04-04 12:14

Jeg har købt en sony ericsson Z600 med tilhørende Sonofon abonnement. Efterfølgende har jeg konstateret at jeg kun kan sende og modtage MMS'er til/fra andre telefoner med Sonofon abonnement. Er det fordi at telefonen er sim-låst, eller er det gprs-opsætningen der skal laves om for at kunne sende til andre opratører end Sonofon? Da jeg ikke i øjeblikket kender nogen som har Sonofon-MMS har jeg ikke fået afprøvet min nuværende opsætning, men der er to opsætninger i mobilen at vælge imellem, nemlig "Sonofon MMS" og "Sonofon wap GPRS". Jeg går ud fra at det er "Sonofon MMS" jeg skal bruge, eller hvad?

-Ole

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-04-04 12:29

Du kan gå ind her og få den sat op via selvbetjening
http://mobilethink.sonofon.dk/spor1/pages/enter_mobile_number.jsp?privat

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-04-04 12:32
Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 26-04-04 12:45

Hej refi

Jeg har sat den op via sms, men har bare ikke fået det afprøvet endnu. Det med de andre selskaber må være noget nyt, for jeg mener at have læst i de papirer som jeg fik med at man kun kan sende/modtage fra andre sonfoner. Pyt med det, bare jeg kan sende til hvem jeg har lyst til. Så kan du måske også svare på hvordan jeg sætter den op til email's? skal jeg have et specielt abonnement for det, for der bliver spurgt efter brugernavn og adgangskode når jeg prøver via sonofon.dk

-Ole

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-04-04 12:54
Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 26-04-04 13:25

Hej refi

Har lige prøvet med emailopsætningen og det virker stadig ikke. "GPRS parametre understøttes ikke" skriver den. Jeg går ud fra at det er min email og brugernavn og adgangskode fra min stationære pc jeg skal bruge, eller hvad?

-Ole

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-04-04 13:34

Du skal først oprettes som bruger - der går ca 24 timer
Før du bruger Automatisk opsætning

Hvis du ikke før har brugt GPRS 2-Go eller MMS på dit telefonnummer, skal du både oprettes i vores system, og opsætte din mobiltelefon med vores automatiske opsætning.

Trin 1: Du opretter dig i vores system
Trin 2: Du opsætter din mobiltelefon med vores automatiske opsætning
Sådan opretter du dig

Du kan oprette dig til MMS og GPRS 2-Go ved at sende en SMS med teksten "opret MMS GPRS" til nummer 1221. Oprettelse er gratis.

Efter at du har oprettet dig går der op til 24 timer, inden du kan benytte MMS og GPRS 2-Go. Brug ventetiden til at opsætte din mobiltelefon med vores automatiske opsætning (Trin 2).

Hvis det er en webmail adresse kan du ikke bruge den.

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 26-04-04 13:43

Jeg kan sagtens selv læse hvad der står på hjemmesiden. De spørgsmål som jeg stiller er dem som jeg umildbart kan læse mig til (eller forstå). Jeg havde en forventning om at du læste mit sørgsmål og forstod det, i stedet for at spilde vores begges tid ved blot at kopiere fra den side som jeg sidder og kigger på i forvejen, og som ikke besvarer mine spørgsmål eller oplevelser. Er der andre der kan hjælpe?

-Ole

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-04-04 13:53

Hvis du har gjort som der står virker det vel også.
Hvis ikke må du jo have fat i SONOFON.
Virker det heller ikke - ja så må telefonen jo være defekt.
Det kan da ikke nytte noget at skyde mig - det er ikke mig der har et problem.

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 26-04-04 13:57

Det er ikke for at skyde dig, det er blot generende hvis folk svarer i B når man spørger i A i stedet for at skrive at de ikke har forstået spørgsmålet hvis de vil hjælpe.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-04-04 14:12

Dit spørgsmål var om du kunne sende og modtage MMS fra/til andre net - og det har jeg svaret på ( ja )
Du svarede sågar at det vidste du ikke.

Næste spørgsmål var hvordan du satte emails op - er også besvaret (det gør du fra samme side)(det må ikke være webmail)

Hvilke andre spørgsmål har du stillet?