/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
HJÆLP, vi er ved at blive vanvittige!!!!
Fra : nh1
Vist : 508 gange
200 point
Dato : 26-04-04 10:35

Gó morgen.....

...til de heldige modsat os, som har sådan noget.

Vi har en ellers super dejlig og kærlig hunkat (Tuller) af gadekrydsracen som er ved at være 10-11 mdr.
Hun blev sterillisert i dec 2003, hun har en legeonkel (vores anden noget ældre hankat, misser), har så godt som altid ren kattebakke, frisk mad og vand og få masser af opmærksomhed.

Hver morgen, og jeg mener hver evig eneste morgen, mijaver hun virkeligt højt og konstant som en gal for at komme ud og det må hun ikke før vi komme hjem fra arbejde da hun nemt kan være ude 1 time til halvanden.
Hertil skal det måske lige siges at til hverdag står vi op lidt i fem og de har aldrig fået lov til at komme ud så tidligt.

Vi bor på landet, så begge katte får lov til at løbe ude om eftermiddagen og først på aften inden det bliver mørkt. De er begge vacineret og alt det der.
Vi har ikke nogen mulighed for at sætte en kattelem op nogle steder, så de bliver lukket ud af havedøren i køkknet, hvor vi for det meste også sidder.
I ferier, weekender o.l. bliver vi vækket ved senest ni' tiden af en galende kat
, som efter at have set på at bakken bliver gjort ren, frisk vand og mad sat frem op, galer igen foran havedøren.

Når vi når til aftnen, og vi sætter os ins i stuen i den anden ende af huset, er der intet. Så lægger hun sig enten ved os eller i hendes kurv i køkknet.

Vi har prøvet flere ting for at få hende til at forstå at hun ikke kan komme ud om morgen, leget, kælet, ignorrert hende, snakket, sprøjtet med vand o.l. men det eneste der hjælper, er hvis vi tager fast i hende, skælder hende ud og lægger hende over i sin kurv. Så gemmer hun sig i 5-10 min og kommer derefter hen og lægger sig på en køkkenstolene ved siden af os.

Vi har være ved Dyrelægen for at få kontrollert om der var noget galt, men han har ikke kunne finde noget.

Vi vil gerne undgå at skulle skælde hende sådan ud, da det hverken er sjovt for os eller hende.

Er der nogle der har oplevet ligende og eller kan give et godt råd, for det er ved at være udholdeligt...

NH.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 26-04-04 10:38

Hvad så med bare at lukke hende ud??

Når hun så har fundet ud af at hun først kommer ind igen når i kommer hjem fra arbejde, så kan det være hun lærer det.

Og ellers så få monteret en kattelem, jeg kan ikke forestille mig at der ikke findes en eneste mulighed for at montere en sådan

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 26-04-04 10:39

Den kunne blive lukket ud med "seletøj" på.
Så har i da ro så længe

mvh
jkakjoe

Kommentar
Fra : legind

Dato : 26-04-04 10:50

jeg vil gi Better_Performance ret jeg har selv kat som bliver lukket ud og er den ikke kommet hjem før vi går i seng må den blive ude den tager ikke skade af at være ude nogle timer

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 26-04-04 10:52

Det er til at gå i hundene over
Gør som Better er inde på... luk dog krapylet ud, hvis hun vil ud.
Tænk tanken, hvis du kun var henvist til at være inde i huset, og når du så påberåbte dig opmærksomhed om at ville ud, fik en balle og så ellers blev smidt ind i dobbeltsengen, når din "herre" blev træt af at høre på dig.
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 26-04-04 10:55

Det bedste, vi nogensinde har gjort i huset, er at få en kattelem.

Både kattene og vi er tilfredse.
frieda

Kommentar
Fra : Flemming17

Dato : 26-04-04 11:01

En kattelem er helt sikkert det bedste. Jeg har kombineret kattelemmen med en lille dørhammer på terrassedøren. Hankat Uffe er en stor misbruger af systemet.
Han går ud af kattelemmen - går 0m til terrassedøren og larmer med dørhammeren indtil vi - hans tjenestefolk - lukker ham ind.
Så går han lidt rundt og inspicerer og kæler lidt, hvorefter han tager turen igen.
Jeg har selv lært ham at bruge dørhammeren (et hængsel med et par raslende skruer i kattehøjde) - så det er min egen skyld. Katte kan være meget underholdende og irriterende.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 26-04-04 11:06

Flemming: ja, det er sørme din egen skyld. katte er sååå kloge.

Accepteret svar
Fra : liseaa

Modtaget 210 point
Dato : 26-04-04 11:29

Hej!
Jeg føler med dig, for jeg har heller ikke kattelem, så jeg bliver vækket tigligt og må agere tjenestepige, med åbning og lukning af døre. Vi bor i et træhus og hvis vi skal lave kattelem vil vi " ødelægge" noget på huset.Har du prøvet med et vindue på klem? Jeg går også ind for at misser skal ud og særlig da du bor på landet....
Hilsen la.

Kommentar
Fra : lykkebo4

Dato : 26-04-04 12:03

til indlægget. Har haft katte indedørs.- men da jeg ikke var interesseret i at have kattelem. Nu ved jeg ikke hvordan du ellers bor. Da jeg af erfaring ved at dyr især katte godt kan være udendørs. Og bare de har et sted hvor de kan komme ind og lægge sig. og opholde sig. det har jeg her. da jeg ikke altid er hjemme- så de kommer alligvel hen til en.- og de får også maden ude i deres opholdssted- og der har jeg en lem, så de kan komme ud og ind.

Godkendelse af svar
Fra : nh1

Dato : 27-04-04 08:07

Tak for svaret liseaa.