/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
outlook expr. betværk
Fra : reiffenstein
Vist : 466 gange
50 point
Dato : 25-04-04 21:52

vi har 2 pcere begge med xp pro koblet som netværk med D link. adsl fra tdc. jeg benytter så outlook express på min
maskine. den er sat op med de oplysninger jeg fik fra tdc med ind og udg, postservere, samt 12 cifret kundenummer.
det kører perfekt.Nu vil min kone så også benyttr oe til sin mail. Ingen problem siger jeg og sætter det hele op med
hendes navn på hendes maskine, med det resultat at hun modtager mine mails. Der sker også det at min maskine
også modtager ms messenger beskeder som egentlig er til vores søn. han benytter min kones pc til msm. jeg har så
fjernet msm. fra min maskine. hvordan laver jeg det så min kone kan benytte oe uden vores post blandes sammen.
på forhånd tak
Reiffenstein

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-04-04 21:55

Det er forhåbentlig 2 forskellige emailadresser.
Sørg for I ikke har hinandens konti/adresser på send/hent

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 25-04-04 22:04

Det er jo ikke nok med hendes navn, i skal have to separate kundenumre.

Kommentar
Fra : reiffenstein

Dato : 25-04-04 22:14

Vi har naturligvis forskellige e mail adresser.

Man kan ikke bare få et extra kundenummer hos tdc,

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 25-04-04 22:18

Hvis de forskellige email adresser er undet op på samme kundenummer vil de også blive modtaget på den samme maskine, det er en såkaldt "Catch all" mail, hvor alle adresser oprettet på kundenummeret er oprettet på samme mail konto.

Den eneste mulighed for at din hustru kan modtage sine egne mails og ikke dine på den maskine er ved at få oprettet en ekstra email på en selvstændig konto.

Det behøver ikke nødevendigvis være hos TDC.

Kommentar
Fra : reiffenstein

Dato : 25-04-04 22:28

hendes e mail er hos ofir og min tdc.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 25-04-04 22:29

En ofir mail, kan den hentes på OE??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-04-04 22:32

Det er da en webmail......

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 25-04-04 22:34

Hvilke oplysninger har du indtastet i OE udover hendes email adresse??

Kommentar
Fra : reiffenstein

Dato : 25-04-04 22:50

Hendes e mail er navn@ofir.dk. Jeg har indtastet hendes navn og email adresse alle steder ligesom med mit navn
osv, på min. der kom også en besked op at jeg havde opgivet alle oplysninger som var nødvendige.
når jeg åbner oe på hendes maskine er det også hendes navn der står øverst på siden, og når jeg sender mails fra hendes maskine står hun også som afsender.

Accepteret svar
Fra : Better_Performance

Modtaget 60 point
Dato : 25-04-04 22:54

Hmm, besynderligt, hvilket brugernavn har du angivet på hendes maskine, det samme som på din?

Det med at hendes navn står som afsender er der for såvidt ikke noget mærkeligt i, men hvilken email adresse står der som afsender når du sender fra hendes maskine??

Kommentar
Fra : reiffenstein

Dato : 25-04-04 23:08

Brugernavnet er det 12 cifrede kundenummer fra tdc og det er det samme som på min

hendes egen adresse står som afsender.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 25-04-04 23:11

Altså hendes ofir adresse??

Det 12 cifrede kundenummer har jo ikke noget at gøre med ofir.

Prøv en gang at sende en mail til mig fra begge maskiner, min adresse er:

ui(snabela)betterperformance.dk

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-04-04 09:12

Filer>identiteter>her skal i på begge comp oprette hver sin identitet.
Så kommer der kun mails til den rette E-mail adresse.
Men jeg kan ikke huske om Ofir kan køres fra OE.
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : reiffenstein

Dato : 30-05-04 19:51

Tak for svaret Better_Performance.