/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Kloakrør skal monteres i palletank.
Fra : kokjenen
Vist : 1409 gange
100 point
Dato : 25-04-04 20:41

Jeg skal have monteret et kloakrør (rød 110 mm wavin) på/igennem siden af en palletank. Det er vigtigt at overgangen er tæt, hvorfor jeg ikke bare kan skære et hul og proppe røret ind. Jeg efterspørger en ide til en for for flanche, gerne i et materiale der kan tåle at være i forbindelse med jord.
Har nogen et godt foreslag kvitteret jeg med 100 points.

Mvh Kokjenen

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 25-04-04 20:50

Jeg har brugt sillicone,det holder på 2år.
hilsen keldd.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 25-04-04 21:23

Hej

Wavin har et påboringssæt til 110 mm som er beregnet til formålet og det er tæt. Du kan downloade brucure på adressen www.wavin.dk.
Disse haves i næste alle byggemarkeder. Du kan ikek lave det meget bedre selv
Det består at en kraftig gummibøsning.
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 25-04-04 21:23

adressen var www.wavin.dk men det ved du jo nok

Kommentar
Fra : kokjenen

Dato : 25-04-04 21:47

Hejsa begge to, og foreløbig tak. Sig mig Benjamin, jeg har søgt overalt på Wavins hjemmeside, men kan ikke finde noget der hedder "påboringssæt". Hvad bliver det kaldt der??

På forhånd tak

kokjenen

Kommentar
Fra : smut

Dato : 25-04-04 22:17

jeg vil foreslå dig at kigge lidt i byggemarkedet efter gulvafløb der er beregnet til vinyl det burde være tæt da vinylen bliver klemt mellem 2 flanger med en gummipakning her er underdelen http://www.vvs-eksperten.dk/catalog/product_info.php/cPath/126_127/products_id/1522
her er overdelen http://www.vvs-eksperten.dk/catalog/product_info.php/cPath/126_127/products_id/1529
det burde virke og så er det tæt

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 25-04-04 22:21

Du har helt ret - jeg kan ikke finde den på deres side.
Men det er tilbehør til de almindelige 110 mm rør og påboringer i brønde mm.
Men det er bøsning i kraftig sort gummi bøsning.
Man bore et hul jeg mener at kunne huske at hullet man bore er på 140mm
- herefter trykker du bøsningen i og skubber rørret ind til stopet i gumibøsningen så er det tæt. Den bruges til regnvandsbrønde mm. De har dem i byggemarkeder, der er 100 % sikkert.
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : kokjenen

Dato : 25-04-04 22:40

Tak Benjamin... checker lige i morgen....så får du pointene...

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 25-04-04 23:01

Det hedder anboringssæt,hvis det skal være så fint.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : kokjenen

Dato : 26-04-04 03:15

Hej Keldd.
Ja jeg ved jo ikke om "anboringssæt" skulle lyde særlig fint, jeg synes det ikke. Nærmest lidt akavet... Men jeg har heller ikke kunnet finde noget om anboringssæt nogen steder....

Kommentar
Fra : kokjenen

Dato : 26-04-04 03:15

Hej Keldd.
Ja jeg ved jo ikke om "anboringssæt" skulle lyde særlig fint, jeg synes det ikke. Nærmest lidt akavet... Men jeg har heller ikke kunnet finde noget om anboringssæt nogen steder....

Kommentar
Fra : kokjenen

Dato : 26-04-04 03:15

Hej Keldd.
Ja jeg ved jo ikke om "anboringssæt" skulle lyde særlig fint, jeg synes det ikke. Nærmest lidt akavet... Men jeg har heller ikke kunnet finde noget om anboringssæt nogen steder....

Kommentar
Fra : kokjenen

Dato : 26-04-04 03:15

Hej Keldd.
Ja jeg ved jo ikke om "anboringssæt" skulle lyde særlig fint, jeg synes det ikke. Nærmest lidt akavet... Men jeg har heller ikke kunnet finde noget om anboringssæt nogen steder....

Kommentar
Fra : kokjenen

Dato : 26-04-04 03:15

Hej Keldd.
Ja jeg ved jo ikke om "anboringssæt" skulle lyde særlig fint, jeg synes det ikke. Nærmest lidt akavet... Men jeg har heller ikke kunnet finde noget om anboringssæt nogen steder....

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 26-04-04 06:48

kokjenen

prøv at spørge om en insuto sæt, så har du hvad du skal bruge.

per

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 26-04-04 06:49

kokjenen

hvor i landet bor du ? jeg har dem liggende til 110 mm

per

Kommentar
Fra : kokjenen

Dato : 26-04-04 13:06

Hej Per, jeg bor i København, og skal bruge det i Herlev....

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 26-04-04 13:13

kokjenen

mail mig din adresse og navn så skal jeg sende en til dig

bibs@c.dk

per