/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Trykladning af Opel Vectra
Fra : MacDaddy
Vist : 1000 gange
50 point
Dato : 23-05-02 22:05

Hejsa

Er der nogen, der ved, hvordan man får 150-160 hestekræfter ud af en Opel Vectra 2.0i fra 1990...?

Jeg har selv en ide om at få sat en mindre turbo på, der skal køre med et lille ladetryk - måske 0.3 bar. I så fald er det vel ikke nødvendigt at få sænket kompressionen ved f.eks. at sætte andre stempler i, er det?

Jeg vil gerne gøre det så billigt som overhovedet muligt - menes: Under 10.000 kroner.

Hvad med køling af motoren. er det nødvendigt at gøre noget ved kølesystemet, som det er nu, eller er det i orden...?

Og i det hele taget - hvilke ændringer skal der laves, før skidtet holder?

Jeg lægger afgørende vægt på, at motoren skal være lige så pålidelig, som den er i dag. Ikke noget med at skidtet er færdigt efter 2.000 km..

Al kvalificeret hjælp modtages gerne: Webadresser, håndværkere, der kan hjælpe med/udføre arbejdet, telefonnumre osv.

Altså: Hvis du virkelig ved noget om turboladning af Opel-motorer, så giv et godt råd. Hvis du ikke ved en masse om emnet, så lad være med at fylde rubrikken med alt muligt snak - og nyd istedet at vende tilbage og læse, hvad dem, der virkelig ved, hvad de taler om, skriver...

MacDaddy

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-05-02 21:08

"MacDaddy" <MacDaddy.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:NTbH8.3230$N46.210279@news010.worldonline.dk...

> Altså: Hvis du virkelig ved noget om turboladning af Opel-motorer, så
> giv et godt råd. Hvis du ikke ved en masse om emnet, så lad være med at
> fylde rubrikken med alt muligt snak - og nyd istedet at vende tilbage og
> læse, hvad dem, der virkelig ved, hvad de taler om, skriver...
*********

Ok..jeg venter med spænding....

Troede egentlig ca. 150 HK var standard i 2.0 motorer ??

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-05-02 21:21

"MacDaddy" <MacDaddy.news@kandu.dk> skrev :

>Er der nogen, der ved, hvordan man får 150-160 hestekræfter ud af en
>Opel Vectra 2.0i fra 1990...?

billigste og nemmeste måde, er da vel at smide motoren fra en 2.0i 16v
i svinet , den er født med ca. de heste du efterspørger.

>Hvis du ikke ved en masse om emnet, så lad være med at
>fylde rubrikken med alt muligt snak

sådan fungerer dk.fritid.bil ikke, folk bidrager med det de finder
brugbart, det må du leve med ;)

--

jan@stevns.net - www.stevns.net

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.stevns.net/dkfritidbil

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-05-02 22:33

> Ok..jeg venter med spænding....
>
> Troede egentlig ca. 150 HK var standard i 2.0 motorer ??
>
Ja i 2.0 16v udgaven (C20XE)
hans er en C20NE med 115 Hk som standard
--
Med venlig hilsen
Christian Hansen
www.nmweb.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-05-02 00:26

Hey CSH :)

> Ja i 2.0 16v udgaven (C20XE)

forøvrigt en god motor til tuning

/C

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 50 point
Dato : 24-05-02 11:14

"MacDaddy" <MacDaddy.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:NTbH8.3230$N46.210279@news010.worldonline.dk...
> Hejsa
>
> Er der nogen, der ved, hvordan man får 150-160 hestekræfter ud af en
> Opel Vectra 2.0i fra 1990...?

GIK Turbo i Sverige har et komplet byggesæt til 15150 skr. Det er 12.345,73
dkr.
Det giver ca 165 - 175 Hk.
Du skal ikke forvente at få noget meget billigere.

Hvis du vil tune motoren på traditionel måde skal du ikke regne med mere en
130 - 135 Hk, da indsprøjtningen og tændingsanlægget sætter en stopper for
flere Hk.
Hvis du ikke vil have turbo, skal du bruge tændingsanlægget fra en 1,6 SH
eller 1,8 GSI motor, som kører med strømfordeler du kan stille på.
Indsprøjtningen kan bygges sammen med et anlæg fra en 1,8 GSI motor, hvor du
skal bruge luftmængdemåler, ledningsnet og box.
Eneste problem er så tomgangsjustering, hvor du selv skal bore et hul i
manifolden ved gasspjældet.
Jeg har haft lavet en 2,0 NE motor med anden knast, 2,5 udstødning, ombygget
indsprøjtning og topstykke fra en 2,0 GSI motor.
Den ydede 165 HK ved 5400 omd, og et drejningsmoment 237 NM ved 2600 omd.
Det kostede ikke over 5000,- ialt.

M.v.h.
Fr@nk
E-mail Frank.opel@gmx.net
Opel is best, fuck the rest.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-05-02 11:58

Er der forskel på en kadet GSI 2,0i (2SE) og en Omega 2,0i (2SE) motor??
syntes de ser ens ud.(udover der er oliekøler på GSIen)?
/Gert

"***Fr@nk***" <Frank.opel@gmx.net> skrev i en meddelelse
news:3cee12c1$0$78770$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "MacDaddy" <MacDaddy.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:NTbH8.3230$N46.210279@news010.worldonline.dk...
> > Hejsa
> >
> > Er der nogen, der ved, hvordan man får 150-160 hestekræfter ud af en
> > Opel Vectra 2.0i fra 1990...?
>
> GIK Turbo i Sverige har et komplet byggesæt til 15150 skr. Det er
> dkr.
> Det giver ca 165 - 175 Hk.
> Du skal ikke forvente at få noget meget billigere.
>
> Hvis du vil tune motoren på traditionel måde skal du ikke regne med mere
en
> 130 - 135 Hk, da indsprøjtningen og tændingsanlægget sætter en stopper for
> flere Hk.
> Hvis du ikke vil have turbo, skal du bruge tændingsanlægget fra en 1,6 SH
> eller 1,8 GSI motor, som kører med strømfordeler du kan stille på.
> Indsprøjtningen kan bygges sammen med et anlæg fra en 1,8 GSI motor, hvor
du
> skal bruge luftmængdemåler, ledningsnet og box.
> Eneste problem er så tomgangsjustering, hvor du selv skal bore et hul i
> manifolden ved gasspjældet.
> Jeg har haft lavet en 2,0 NE motor med anden knast, 2,5 udstødning,
ombygget
> indsprøjtning og topstykke fra en 2,0 GSI motor.
> Den ydede 165 HK ved 5400 omd, og et drejningsmoment 237 NM ved 2600 omd.
> Det kostede ikke over 5000,- ialt.
>
> M.v.h.
> Fr@nk
> E-mail Frank.opel@gmx.net
> Opel is best, fuck the rest.
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-05-02 16:27

"PCkurt" <oz1hdl@hotmailFJERN.com> skrev i en meddelelse
news:o1pH8.53$JQ4.1928@news.get2net.dk...
> Er der forskel på en kadet GSI 2,0i (2SE) og en Omega 2,0i (2SE) motor??
> syntes de ser ens ud.(udover der er oliekøler på GSIen)?

Ja der er lidt forskel på dem.
Jeg mener at det er boxen, og knastakselen der er forskel på.
Omegaen har 122 Hk ( 2,0 SE ), og GSI motoren har 130 Hk ( 2,0 SEH ).

M.v.h.
Fr@nk
E-mail Frank.opel@gmx.net

Godkendelse af svar
Fra : MacDaddy

Dato : 24-05-02 19:17

Tak for svaret ***Fr@nk***.

Det var fornuftig snak fra een, der skriver noget, der kan bruges til noget.. Mellem de der vrøvler for meget, var det et solidt slag i bolledejen..

MacDaddy

Kommentar
Fra : MacDaddy

Dato : 24-05-02 19:25

> Ok..jeg venter med spænding....
>
> Troede egentlig ca. 150 HK var standard i 2.0 motorer ??

Fjols..!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-05-02 23:48

"MacDaddy" <MacDaddy.news@kandu.dk> wrote in message
news:iDuH8.22823$4f4.784556@news000.worldonline.dk...
>
> > Ok..jeg venter med spænding....
> >
> > Troede egentlig ca. 150 HK var standard i 2.0 motorer ??
>
> Fjols..!

Rooooliiiig nu... Der er ingen grund til at "fjolse" folk på grund af et hul
i deres viden...!

/H3nrik!

Kommentar
Fra : MacDaddy

Dato : 25-05-02 01:54

> Rooooliiiig nu... Der er ingen grund til at "fjolse" folk på grund af et hul
> i deres viden...!
>
> /H3nrik!

Hi-hi... Nej, Henrik.. Det har du ret i.. Jeg "fjolser" ham heller ikke, fordi han "troede" bilen allarede havde 150 hk. Mere fordi han skriver ligegyldigheder kun for at trodse min ide om, man ikke skulle svare, hvis man i virkeligheden ikke kunne bidrage med nooget. Det vil du kunne se helt oppe i toppen af emnet.. I øvrigt er det altså lettere irriterende med meget vrøvl.. Jeg har en ide om at fyre, som nu ham Frank,der skriver en masse gode ting, ikke nødvendigvis gider at svare, hvos der allerede er 75 indlæg...

(Næsten" Altid glade MacDaddy

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-05-02 01:56

"MacDaddy" <MacDaddy.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:iDuH8.22823$4f4.784556@news000.worldonline.dk...

KLIP

> Fjols..!

Ved gennemlæsning af dit indledende indlæg samt dette, tror jeg oprigtigt
talt, du får en lille bitte svært ved at få kvalificerede svar.

Dit sprogbrug lægger li´som ikke op til det....hvilket vi ikke er
"fortrolige" med i NG´en.

Moderer dit sprogbrug, så vil du kunne hygge dig iblant os som alle andre!

--
Mvh
Hr. Bjørn

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-05-02 02:14

MacDaddy skriver:

>
> > Ok..jeg venter med spænding....
> >
> > Troede egentlig ca. 150 HK var standard i 2.0 motorer ??
>
> Fjols..!

"What is your major malfunction!?"

- Citat fra Full Metal Jacket

--
NS
-----
Husk at fjerne *SLET* fra min e-mailaddresse i addressefeltet.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-05-02 06:21

MacDaddy wrote:
>>
>> Troede egentlig ca. 150 HK var standard i 2.0 motorer ??
>
> Fjols..!

Det er vist ikke studenter-huen der trykker hva....

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/
Anonyme usenet brugere opfattes useriøst, indtil det modsatte er bevist

Kommentar
Fra : MacDaddy

Dato : 25-05-02 15:42

"> >
> > Fjols..!

Hvis jeg bare ville sludre, ringede jeg til "kontakt-linien" hos TeleDanmark.. Er det ikke 0059, det hedder..?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-05-02 16:26

> Det var fornuftig snak fra een, der skriver noget, der kan bruges til
> noget.. Mellem de der vrøvler for meget, var det et solidt slag i
> bolledejen..
>

Støj haves.....signal ønskes!!!

Henrik