/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
hvilken bil skal jeg købe
Fra : ahtn
Vist : 683 gange
100 point
Dato : 25-04-04 19:21

vi påtænker at købe ny/brugt bil - ofte er vi 6 personer i husstanden, så det skal jo være en lidt større bil.
men der er jo så mange at vælge imellem. jer er sq ligeglad med hvordan bilen ser ud - bare den kan køre, den skal være billig i benzin/diesel, billig i vægtafgift/grøn afgift. selve prisen på bilen betyder lidt mindre, men dog gerne under 200.000 kr.
I behøves ikke at give mig links, for dem kan jeg sagtens selv finde. jeg vil gerne høre netop DIN/JERES mening og erfaringer. hvad kan I anbefale og hvorfor, har du selv en lignende bil, kender du nogle andres erfaringer osv osv.
mvh ahtn.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-04-04 19:32

Jeg kender en der ikke er Fiat-fan mere (10 prs minibus)
Jeg kender flere som er glad for WW minibus
Emesen.

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 25-04-04 19:34

bilen skal være så jeg (med alm. kørekort) kan køre den. er der ikke noget med at der ikke må være over 8 pers. ?
mvh ahtn.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-04-04 19:36

Hvad med en Suzuki.
http://www.suzuki.dk/

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 25-04-04 19:38

Hvis ordet køreegenskaber siger dig noget, så se bort fra minibusser!
Køb en MPV! Der findes flere fabrikater, med sådan en model på programmet!
Som Toyota-mand vil jeg foreslå en Sportsvan

Gert

Kommentar
Fra : oleo1

Dato : 25-04-04 20:07

har du kun 200.000 så køb et buskort, fattigrøv!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-04-04 20:11

hopper af her

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-04-04 20:12

samme her

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 25-04-04 20:15

ole1
ja jeg er en fattigrøv, men et buskort - for dælen da - her i vestjylland er du da towlig. nej jeg vil ha en ny bil...!
mvh ahtn.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-04-04 21:02

Gå ind på www.bilbasen.dk søg på VW busser.

Dem går du ikke forkert af og kan du finde en diesel vil du blive godt kørende.
Du skal selvfølgelig have en der kun er registreret til 9 pers. inkl. fører og dem findes der en del af.
Held og lykke,
Bjarne

Kommentar
Fra : smut

Dato : 25-04-04 22:23

jeg kender en der har købt en fiat multipla den er godt nok grim a h...... til men det er en rigtig god bil at køre i der er 6 sidepladser og så kan de bagerste sæder fjernes (meget nemt) så har man en lille vare bil fiat er ikke nogen dårlig bil længere de laver da motorer til både citroen og peugeot

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 25-04-04 22:37

Ahtn

På arbejdet køre jeg Fiat Multipla og selvom den rigtig nok er meget grim, så er det en lækker bil og vi har ikke haft problemer med den i de 4 år vi har haft den, selvom den køre rigtigt mange kilometer

Vi har da godtnok snakket om at sælge den, men kun fordi vi har behov for en større med flere sæder - ellers kunne vi ikke drømme om at skille os af med dette særprægede køretøj.

// Toupie

Kommentar
Fra : Dyne

Dato : 25-04-04 22:44

Det, der har meget at sige, er vel om der til daglig brug skal sidde mange i bilen/bussen, og hvor gamle de, der skal, er.
Hvis det kun er 1-2 mand til daglig brug, så er en gammel Volvo 240 eller Peugeot 505 (selvom de sidste er ved at være meget gamle...) nogle gode biler, men rigtig, rigtig mange km i. De koster under 50.000, og så kan du bruge resten på at holde dem kørende. - for begge gælder at de to ekstra passer, er fremkommet ved bagudvendte sæder i bagagrummet, og derfor ikke kan bruges til fuldvoksne personer! - du kan sagtens findes Volvoerne inde på bilbasen.dk.
Hvis det er deciderede busser, har jeg ikke anden erfaring end hvis det skal være en lang Nissan Patrol, er det nødvendigt at du enten holder dig fra at køre motorvej, eller holder dig fra at bruge terrændæk... Umuligt at snakke sammen i sådan en med terrændæk ved motorvej!
Mvh Dyne

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 25-04-04 23:01

hejsa smut, toupie og dyne
fiat lyder da ikke dårligt - og vi er i år gamle: 41, 41, 19, 17, 9, 9.
og der er jo slet ikke hver dag vi alle 6 skal afsted. med hvad med økønomi på disse biler, hvor langt kører de på literen, vægtafgift osv.
lige nu har vi en Hyundai Accent, men at proppe 6 og nogle gange 7-8 mennesker ind i den er lidt af et kunststykke - haha.
mvh ahtn.

Kommentar
Fra : PowerRanger

Dato : 25-04-04 23:01

Hvad med den nye VW Caddy? Den kan fås med 7 sæder, og den mindste model koster en knivspids under 200.000 kr.

Kommentar
Fra : Dyne

Dato : 25-04-04 23:03

Så tror jeg ikke at det ville være den store længervarende affære i ville få med de to jeg har nævnt, da to x 9år er lige på grænsen af hvad der vil kunne lade sig gøre. Det er hellerikke de mest økonomiske biler - volvoen kan nok strækkes til at gå 10-12 km/l, men så skal det også være meget forsigtig stil - Peugeot'en nok det samme, men det er kun et gæt. - men det ville da evt. være en løsning for et år eller to, og så spare sammen til noget størrer til den tid?

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 100 point
Dato : 25-04-04 23:15

FIAT Multipla er slet ikke et ringe bud. Den er udstyret med en 1,9 JTD commonrail diesel (Turbo og ladekøler), som jeg kender særdeles godt da jeg har en tilsvarende (neddroslet) motor i min Punto.
Lad være med at købe for småt og du kan da også kigge lidt efter Peugeot Boxer. Hold dig fra 4x4. De er sjove og kan være ganske praktiske for folk der har ærinde off road eller penge nok til at have sådan en for sjov, men de er hundedyre at køre i både med brændstof og vedligeholdelse.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 25-04-04 23:38

Ahtn

"Vores" Fiat er en disel, men hvor meget den køre på l. og hvad den koster i vægtafgift, aner jeg ikke en dyt om, men jeg kan da undersøge sagen

Hvis der skal flere personer med ud at køre end de 6 pladser der ér, så er det nok ikke lige Fiaten du skal købe. Det er faste sæder, så det er svært at være flere medmindre man sidder på skødet af hinanden

// Toupie

Kommentar
Fra : Lasalas

Dato : 26-04-04 12:56

mine forældre har en VW caravelle 2.5 Tdi fra 96. til 8 personer, så den må køres med almindeligt kørekort, den køre rigtig godt! og pladsen er rigtig god! en sådan kan faktisk godt fås til omkring de 200.000 og i tdi version er der mange kilometer tilbage i motoren, evt. kan man købe den som frikørt taxa, og så en lille chip i så bliver den ond! og hvis børnene en gang skal flytte er det jo bare at tage de bagerste sæder ud så er der plads til en hel del!

// Lasalas

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 26-04-04 17:25

det er ikke en decideret bus jeg ønsker, men mere en stationcar/MPV, hvor vi kan være de her 6-7 pers. og nej det behøves ikke at være en helt ny bil, den skal sq bare starte når jeg vil. og igen så billig i benzin/diesel som muligt.
som oleo1 skrev, så er jeg jo en fattigrøv.
mvh ahtn.

Kommentar
Fra : mini07

Dato : 29-04-04 09:27

Hej med dig jeg ved hvad for en bil jeg ville købe hvis jeg var dig jeg ville købe
mazda demio det er en syv pers. som men du kan ligge de to sæder ned bagved så er det lige pludselig en fem pers. mazda

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 25-06-04 10:27

tak for alle de gode bud
nu er det vist på høje tide at lukke spørgsmålet - jeg ved bare ikke hvem jeg skal smide point efter.
mvh ahtn.

Godkendelse af svar
Fra : ahtn

Dato : 25-06-04 10:28

Tak for svaret BjarneD.