/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
oversættelsen
Fra : butterfly1
Vist : 310 gange
60 point
Dato : 25-04-04 14:05

Hej
Er der nogen der kan oversætte eller fortælle hvad denne tekst handler om! Jeg skal bruge den til mit projekt...

TAk

..........................................
Japan's postwar economy developed from the remnants of an industrial infrastructure that suffered widespread destruction during World War II. In 1952, at the close of the Allied Occupation, Japan was a "less-developed country," with per capita consumption roughly one fifth that of the United States. Over the following two decades, Japan averaged an annual growth rate of 8%, enabling it to become the first country to move from "less-developed" to "developed" status in the postwar era. The reasons for this include high rates of both personal savings and private-sector facilities investment, a labor force with a strong work ethic, an ample supply of cheap oil, innovative technology, and effective government intervention in private-sector industries. Japan was a major beneficiary of the swift growth attained by the postwar world economy under the principles of free trade advanced by the International Monetary Fund and the General Agreement on Tariffs and Trade, and in 1968 its economy became the world's second largest, behind that of the United States.
..................................

TAK

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 25-04-04 14:27

Den handler om at Japan har sparket røv i efterkrigstiden, og deres økonomi har udviklet sig fra det rene ingenting til verdens næststørste kun overgået af USA.

Dette skyldes flere ting, men bl.a. arbejdsstyrkens høje etik, erhvervslivets investeringvillighed, billig olie, innovativ teknologi, og effektive indgreb fra regeringen i forhold ti lden private sektor.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 19-07-04 10:54

Skulle vi få lukket spørgsmålet?