/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Lakering Af Plastic
Fra : fred280188
Vist : 683 gange
100 point
Dato : 25-04-04 13:40

Jeg skal male min melody, jeg har en kompresor og malepistol. hva ska jeg gøre?

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 25-04-04 16:20

Skaf noget maling

Hvis det er blød plast, så skal lakken være til det. Da jeg kørte modelbil med benzinmotor, var karossen
af slagfast plast og lakken revner og falder af. derfor bruger man noget lak der kaldes ackryll-plast-lak
den kan holde sig fast på bløde overflader.
Men jeg tror nu nok at jeg lige ville rådføre mig med en, forhandler eller flere, og så selv danne mig en ide om
hvad jeg skulle bruge.

Kommentar
Fra : karsten77

Dato : 25-04-04 17:40

for det første skal du gøre den HELT ren først. alt kan bare ses på plastic..

Derefter skal den have noget man sprøjter på for at maling vil hænge i plastic.. derefter farve. også evt Klarlag

Mvh Karsten

Kommentar
Fra : dmN

Dato : 28-04-04 23:17

Hvis du skal male skal du nok slibe skjoldene ned eller fjerne gammel maling med syre. Derefter skal du give det plastik grunder, så maler du, lader den tøre, og giver et par lag mere. Så giver du den lige lidt klar lak til sidst. Og polere det måske.