|
| Toyota corolla. Eftertænder. Fra : ThomasEp | Vist : 854 gange 100 point Dato : 25-04-04 11:32 |
|
Hej. Jeg er den lykkelige ejer af en toyota corolla fra 1986 med en 12 ventilet motor 1,3. Men den har det med og eftertænde sådan forståes at den bliver ved med og "kører" når jeg har drejet nøglen. Jeg har skiftet tændrør og prøvet forskellige bensin typer men det har ikke hjulpet. Hvad er der galt????
På forhånd tak.
| |
| Kommentar Fra : geu |
Dato : 25-04-04 14:41 |
|
Jeg vil nu starte med og købe en Bell Add kur ved Toyota. Det er en der renser for koks i forbrændingskammeret. Det var det samme man gjore i gamle dage med en danskvand man hældt i sin motor når den kørte. Hvis man køre på det dyre benzin fra Shell´s V-power og hvad de nu ellers heder. Man kan også købe Redex ved biltilbehør foretninger.
Til slut kan det være en ventil i din kaburator.
VH Toyota tekniker
| |
| Kommentar Fra : Franksp |
Dato : 25-04-04 16:53 |
|
Til ThomasEp
Som geu skriver, vil jeg også på det kraftigste anbefale Bell Add kuren. Min Toyota Carina har lige været til 110.000 km. service. Efter bilen rundede de 100.000 km, tilsætter mit Toyota værsted det hver gang jeg er til service (10.000 km).
Det har helt sikkert gjort min bil livligere. Det koster hos Toyota kr. 59,00 + moms for en flaske der bruges på én gang til en tankfuld bensin.
Prøv det og lad os høre fra dig senere om det ikke hjalp.
De venligste hilsener
Frank
PS. Min kone har en Toyota Corolla. Hun bruger det også, med stor tilfredshed.
| |
| Kommentar Fra : alimak |
Dato : 25-04-04 17:04 |
|
Det er tydelig at tendingen er fejl. Hvis du har en "tennings pistol" er det lett og jusere den.Hvis ikke så kan de gøre det på et værksted, detgør de på 10 minutter. Hvis du vl prøve selv så løsner du strøm fordeleren og vrider den mens motoren går. Da kan du høre hvor den går best.så strammer du møtriken du løsnet og da skulle den være god.Men det beste er en tennings pistol, hvis du får fat i en så ta af vakumslangen før du justerer.
alimak
| |
|
Hej Thomas.
Når du har drejet tændingsnøglen kommer der ikke længere gnist fra tændrørerne. benzindampene i forbrændingskam
rene antændes så i stedet af glødende sod . Følgeligt vil det være oplagt at rense soden bort. Men problemet er jo
ikke løst med det. det fjerner kun symtomerne, Få tænding og co indhold justeret efter specifikationerne. endvidere
er det vigtigt at den ikke går for hurtigt i tomgang. den kan justeres når de andre ting er ok. Få også lige kontrolleret
at den automatiske choker slår helt fra når den er varm. Fejl på choker vil give kraftig soddannelse i motoren.
Der er måske en magnetventil i karburatoren , få også lige check på den.
Reiffenstein
| |
| Kommentar Fra : mini07 |
Dato : 26-04-04 07:58 |
|
hey jeg ville se og tjekke tændingen men det kan også være dine tændrør men held og løkke
| |
| Kommentar Fra : alimak |
Dato : 26-04-04 19:42 |
|
Han har prøvet at skifte tendrør og med forskellig benzin.
Alimak
| |
| Kommentar Fra : Cordex4l |
Dato : 10-05-04 17:31 |
|
Jeg vil snubbe an toyota Kur eller prøve med noget Redex Havde samme problem på Min nissan, Der brugte jeg redex
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|