/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Toyota corolla. Eftertænder.
Fra : ThomasEp
Vist : 854 gange
100 point
Dato : 25-04-04 11:32

Hej. Jeg er den lykkelige ejer af en toyota corolla fra 1986 med en 12 ventilet motor 1,3. Men den har det med og eftertænde sådan forståes at den bliver ved med og "kører" når jeg har drejet nøglen. Jeg har skiftet tændrør og prøvet forskellige bensin typer men det har ikke hjulpet. Hvad er der galt????
På forhånd tak.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 25-04-04 12:03

Jeg hægter mig lige på her, for min Toyota har haft gjort det samme én gang så jeg er nysgerrig

// Toupie

Kommentar
Fra : johnni

Dato : 25-04-04 13:56

hej tror det er din tænding det galt med det var det på vores og det var samme årgang..

Kommentar
Fra : geu

Dato : 25-04-04 14:41

Jeg vil nu starte med og købe en Bell Add kur ved Toyota. Det er en der renser for koks i forbrændingskammeret. Det var det samme man gjore i gamle dage med en danskvand man hældt i sin motor når den kørte. Hvis man køre på det dyre benzin fra Shell´s V-power og hvad de nu ellers heder. Man kan også købe Redex ved biltilbehør foretninger.

Til slut kan det være en ventil i din kaburator.

VH Toyota tekniker

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 25-04-04 16:53

Til ThomasEp

Som geu skriver, vil jeg også på det kraftigste anbefale Bell Add kuren. Min Toyota Carina har lige været til 110.000 km. service. Efter bilen rundede de 100.000 km, tilsætter mit Toyota værsted det hver gang jeg er til service (10.000 km).
Det har helt sikkert gjort min bil livligere. Det koster hos Toyota kr. 59,00 + moms for en flaske der bruges på én gang til en tankfuld bensin.

Prøv det og lad os høre fra dig senere om det ikke hjalp.

De venligste hilsener
Frank

PS. Min kone har en Toyota Corolla. Hun bruger det også, med stor tilfredshed.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 25-04-04 17:04

Det er tydelig at tendingen er fejl. Hvis du har en "tennings pistol" er det lett og jusere den.Hvis ikke så kan de gøre det på et værksted, detgør de på 10 minutter. Hvis du vl prøve selv så løsner du strøm fordeleren og vrider den mens motoren går. Da kan du høre hvor den går best.så strammer du møtriken du løsnet og da skulle den være god.Men det beste er en tennings pistol, hvis du får fat i en så ta af vakumslangen før du justerer.
alimak

Kommentar
Fra : 9881

Dato : 25-04-04 18:11

Hej Thomas, hvis/når nu alle de råd du har fået ikke fungerer,skal du prøve at købe 2 nye vacuumdåser som sidder på sicen af dit luftfiletr den ene mener jeg er med grøn markering og den anden hvid markering,de er ikke særlig dyre og alle dine problemer er løst. mvh ole

Kommentar
Fra : reiffenstein

Dato : 25-04-04 19:09

Hej Thomas.
Når du har drejet tændingsnøglen kommer der ikke længere gnist fra tændrørerne. benzindampene i forbrændingskam
rene antændes så i stedet af glødende sod . Følgeligt vil det være oplagt at rense soden bort. Men problemet er jo
ikke løst med det. det fjerner kun symtomerne, Få tænding og co indhold justeret efter specifikationerne. endvidere
er det vigtigt at den ikke går for hurtigt i tomgang. den kan justeres når de andre ting er ok. Få også lige kontrolleret
at den automatiske choker slår helt fra når den er varm. Fejl på choker vil give kraftig soddannelse i motoren.
Der er måske en magnetventil i karburatoren , få også lige check på den.

Reiffenstein

Kommentar
Fra : mini07

Dato : 26-04-04 07:58

hey jeg ville se og tjekke tændingen men det kan også være dine tændrør men held og løkke

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 26-04-04 19:42

Han har prøvet at skifte tendrør og med forskellig benzin.
Alimak

Kommentar
Fra : Cordex4l

Dato : 10-05-04 17:31

Jeg vil snubbe an toyota Kur eller prøve med noget Redex Havde samme problem på Min nissan, Der brugte jeg redex