/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Montering af autostero??
Fra : Bragesvej
Vist : 513 gange
50 point
Dato : 25-04-04 08:47

"Leveres komplet med ISO DIN chassis og ISO kabler."

Det står der på de fleste modeller, men jeg mener ikke der er iso kabler, der hvor min cd skal side, der ligger antene højtaler og strøm kabler, hvad gør man så?

Bilen er fra 93.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 25-04-04 09:46

kontakter forhandleren, eller kikker på modelens hjemmeside
eks. http://www.blaupunkt.dk

Kommentar
Fra : 888

Dato : 25-04-04 11:13

Klip stikket af og saml ledningerne... Der plejer at stå i manualen til anlæget hvad farve ledninger der er til hvad.

Kommentar
Fra : H2

Dato : 25-04-04 11:35

Man kan få nogle overgangs stik der passer til de forskeldige ældre biler. Ellers er det en god ide at købe en tilfældig overgangs stik og klippe i den i stedet for ledningerne på radioen. Bøde pga garenti og hvis den senere skal sættes i en bil hvor der er iso stik.
Hel og lykke
Henrik

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 25-04-04 11:52

Hvordan ser et iso stik ud?

Kommentar
Fra : H2

Dato : 25-04-04 11:58

Det er 2 firkantet stik på ca 1,5cm X 3cm hvor der er 8 ben i hver.
Det ene er til højtaler og det andet er strøm .
Henrik

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 25-04-04 12:02

Evt et billede?

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 25-04-04 12:18

Citat
ISO-tilslutningsteknik
Almindelig mekanisk tilslutningsnorm inden for CarHiFi, hvor alle elektriske tilslutninger er samlet i 3 blokke. Elektrisk kan kontaktbelægningen afvige fra hinanden hos de enkelte radio- og bilproducenter, således at det på trods af optisk identiske stik kan være nødvendigt at anvende et adapterkabel

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 25-04-04 13:37
Accepteret svar
Fra : H2

Modtaget 50 point
Dato : 25-04-04 13:48

http://www.thansen.dk/product.asp?c=242764328&n=911423163&pn=517555012
Her kan du se et billed af strømstikket i et Iso strøm stik.
Højtaler stikket er magen til bortset fra at den klemme det holder dem sammen sidder lidt anderledes for at man ikke kan forbytte dem.

Dette stilk er den del der passer ind i radioen.
Henrik

Kommentar
Fra : 9881

Dato : 25-04-04 18:25

hej bragesvej ,for at gøre det nemt for dig selv skal du købe et overgangsstykke f.eks.ved et af de reservedelsfirmaer der er i din by eller hos TOYOTA så er du sikker påat du hverken ødelægger dit nye stereo eller din bil, overgangstykker koster ca.en "hund" mvh ole

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 26-04-04 09:58

Tak for svaret H2.

Kommentar
Fra : H2

Dato : 26-04-04 18:50

Det var så lidt. Held og lykke med din radio.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 27-04-04 07:20

Hvad betyder dette:

Pre-cut x 1
• Drive-S
4 x 50 watt (S-MOSFET)