/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Vægtvogterne/vægtkonsulenterne
Fra : mormor
Vist : 4007 gange
50 point
Dato : 25-04-04 07:08

Er der nogen der kender til begge foreninger,og kan fortælle forskellen.Jeg ved godt det ene er med poient.
Har nogen eventuelt prøvet begge,eller kender nogen der har,og derfor ved hvilket der er bedst og nemmest.

Kommentar
Fra : k.j.k

Dato : 25-04-04 09:07

Jeg har prøvet begge dele, men har ikke fulgt deres kur, kun kommet der for at blive vejet. For jeg har fundet ud af at det er denne "vejning" der gør at jeg kan tabe mig. Man gider jo ikke betale 50 kr. for at få at vide at man har taget på.

Jeg har været på så mange slankekure i mit liv, at jeg udmærket ved hvad der feder .....

Karin

Kommentar
Fra : eddie_skov

Dato : 25-04-04 09:14

>>kjk godt du ved hvad der feder, men som jeg ser dit svar, så snakker du da vist for at holde dig vågen
Mormor spørger hvad der er bedst, du svarer at du har prøvet begge og derudover ved du hvad der feder
der burde kunne fratrækkes point på din konto.
Go Søndag

Kommentar
Fra : lykkebo4

Dato : 25-04-04 09:21

selv går jeg til kontrol hos min egen læge og passer på hvad jeg spiser- spiser lige inden jeg bliver rigtig sulten. og har gerne noget med i en taske - som jeg lige kan spise.- Sørger for at ¨få meget væske- især dansk vand- køber i forretningen i plastikflaskerne- så jeg ½ l. med i min taske. Spis meget grønt- nu kommer der en masse purløg. man kan komme ovenpå sin mad. og en kartoffelmad- uden smør under- men det gør ikke noget med at det er et skrabet brød- og så et enkelt stykke pålæg ovenpå. og et stykke fedtfattig ostemad. Held og lykke fra en der har tabt sig fra 134 kg. og ned til 112 siden 2000-

Kommentar
Fra : 25

Dato : 25-04-04 11:11

Jeg bliver også vejet hos lægen, jeg gider heller ikke give 50,- kr. for at få at vide man har taget på o.s.v. Madlavning laver jeg efter 303 slankeopskrifter, så der er noget at gå igang med.

Accepteret svar
Fra : sidal26

Modtaget 50 point
Dato : 25-04-04 11:29

Efter at have set min kæreste benytte begge, kan jeg konkludere at vægtkonsulenterne gav hende de bedste værktøjer.
Vægtkonsulenterne kan virke en smule mere "streng", idet man ikke må spise fx. slik og andre usunde ting. Ved vægtvogterne må man godt spise fx slik og is, bare man ikke overskrider dagsforbruget af points.

Alt i alt har hun tabt 25 kg. hvilket ikke var lykkedes uden kostomlægningen og specielt vægtkonsulenterne.

HELD OG LYKKE MED KOSTOMLÆGNINGEN

Kommentar
Fra : mormor

Dato : 25-04-04 11:30

Tak til jer allesammen,MEN MEN,suk, jeg ville jo så gerne vide forskellen.
Det er der flere grunde til.
Jeg har et barnebarn på 9 år som under ingen omstændigheder må tage mere på,hun bruger
voksen størrelse i tøj,størrelse medium,samtidig trænger både jeg og hendes mor til at smide
x antal kilo,så det var mest for at finde ud af hvad der er bedst (og måske nådigst).
Vi bor heller ikke i samme kommune,så det gør det også lidt svært. Men tak alligevel.Mormor.

Kommentar
Fra : mormor

Dato : 25-04-04 11:34

Hej sidal.
Tusind tak,det var dejligt med et konkret svar.
Tillykke med det flotte resultat,det får man ikke uden støtte på hjemmefronten.FLOT.mormor.

Kommentar
Fra : lykkebo4

Dato : 25-04-04 11:51

til mormor,
og jeg vil også ønske dig held og lykke med at du tager fat på overvægten. Og det vil også gavne på hjemmefronten . min afdøde mand støttede også mig, da jeg skulle have kostomlægningen. Han var den type der ikke tog på men det gjorde jeg. Så se mit andet svar.Lykkebo

Kommentar
Fra : mormor

Dato : 25-04-04 11:58

Hej lykkebo.
Jeg vil sige dig tusind tak for svaret,det er rigtigt godt gået af dig,flot.
Det er det samme der gælder her,min mand kan spise alt,kager slik osv,uden at tage et gram på,men mig,pyha,det går hurtigt.
Det er meget dejligt med så mange søde svar.
Det er flot at du kan klare sådan en kostomlægning efter det med din mand.
Al lykke til dig fremover.Mormor.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 25-04-04 12:03

Jeg skal også gå til slankespinning hos Nautilus, der har de også slankekonsulenter, jeg har også et meget sort antal X kilo, som skal tabes i løbet af 1 år. Jeg bruger også vandrestave når jeg går ture i skoven hver dag, hvis man går 5 km svarer det til 7 km når man går med stave.

Kommentar
Fra : mormor

Dato : 25-04-04 12:16

UPS 25.sorry jeg har glemt at fortælle jer alle at jeg er prolaps opereret og er på stærk medicin,bla.morfin,så alt det med at gå til en masse må jeg ikke for lægen.mormor.

Kommentar
Fra : lykkebo4

Dato : 25-04-04 12:20

til de forskellige ang. dette- Da der er nogle som har nemt med at komme nogle steder- har ikke selv kørekort og er afhængig af andre- så må man tænke kreativt. Og er ikke så mobil mere. så der skal jeg også tænke på.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 25-04-04 14:31

I og med det handler om et barn på 9 år vil jeg ikke anbefale hverken vægtvogterne eller vægtkonsulenterne.

Børn har andre behov og et andet forbrændingsmønster end voksne, og derfor skal der også en helt anden diæt til, i øvrigt vil det være et stort slag for et barn at skulle droppe alt hvad der hedder slik, tænker her på gruppens dynamik i forhold til f.eks skolen hvor der givetvis bliver spist slik blandt kammeraterne.

Så en snak med en diætist vil nok være den bedste løsning

Kommentar
Fra : lykkebo4

Dato : 25-04-04 14:42

ang. det sidste af Better_Permonance. vil jeg komme med et forslag her. prøv at få klassen med ang. slik og at tabe sig ¨så dem der er lidt for store kan få den støtte der skal til også fra forældrenes side. Det vil være en god hjælp til alle også på arbejdspladserne- Det er ikke rart at blive moppet ang. størrelse udseende og i tilfælde af handicap- smøg ærmerne op.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 25-04-04 15:03

lykkebo4

Ideen er fin, men hvad tror du slev odds er for at få det gennemført?

Kommentar
Fra : lykkebo4

Dato : 25-04-04 15:14

til ovenstående - jeg tror at det er ¨både hos voksne og børnene ligeledes skolen der skal prøve at lave en uge som kaldes emneuge over dette problem- for det kan sagtens gå i begge retninger. For de voksne kan også se hvor skoen trykker- mange gange- Og så få en dialog med klassens lærer - ang. slik er det en er fordi de ikke har maden med hjemmefra og det skal helst se lækkert ud. Vi i vores kommune er igang med mad til skolen. som kommer rigtig igang efter sommerferien.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 25-04-04 16:20

ja, det er også der man skal begynde, hvis man giver sine børn gode madvaner, vil det uden tvivl præge dem, og så bliver de ikke så hvalpede, det hvalpefedt er nemlig svært at komme af med.
jeg har selv som barn været noget hvalpet i det, min mor lavede meget gammeldags mad, jeg har derfor altid været kraftig, det har fulgt mig som voksen, jeg laver ikke samme mad som min mor, jeg har også prøvet at lave sund mad til mine 3 sønner, der i dag er voksne, den ene har familie og barn, han er åleslank, og spiser sundt o.s.v. Sommentider ville jeg ønske det var mig, der havde så let ved at holde vægten, desværre er det ikke sådan, jeg kæmper med vægten, prikken over ièt blev, da jeg ikke cyklede til arbejdet mere. Jeg begyndte en uddannelse og skulle derfor til Hillerød hver dag i 9 uger, i den periode tog jeg 10 kg på - MEGET surt.

Kommentar
Fra : mormor

Dato : 25-04-04 18:21

Jeg siger endnu engang tak for interressen for mit spørgsmål,det varmer når så mange lige har tid til et lille godt råd.
Som jeg skrev før bor vi ikke i samme kommune,men vi kunne jo prøve at støtte hinanden.
Angående den lille,hun er ikke hvalpet,for på trods af sine bare 9 år er hun også meget høj,jeg mener skostørrelsen er 38-39 nu.Jeg mente heller ikke at hun skulle på kur,men med en kostomlægning hos os andre vil det jo påvirke hende også.Hun skal jo ikke tabe sig,bare ikke tage mere på lige nu.
Tusind tak for den store interresse.mormor.

Kommentar
Fra : lykkebo4

Dato : 25-04-04 18:32

endnu smøg ærmerne op kære mormor, du er inde på det rigtige spor.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 25-04-04 19:10

der er masser ideer på nettet på google kan man bruge søgeordet: altomkost, der står hvad man har brug for o.s.v og så er der også
.http://slankigen.webbyen.dk/

Hvis man ikke er mobil kan man bruge vægtvogterne på nettet.

Jeg indrømmer blankt det er svært at tabe sig, men når det er nået så vidt at man får dårligt helbred, ja - så er man altså nødt til at gøre noget ved det.
EN DER KÆMPER MED AT SMIDE DE OVERFLØDIGE KILO.

Kommentar
Fra : lykkebo4

Dato : 25-04-04 19:20

før i´tiden var ens mor jo hjemmegående i nogle familier. hvor man fik morgenmad inden man gik i skole og når man kom fik man også gerne et eller andet- ligeledes have en lækker madpakke med. Men tiderne skifter jo, det er nok derfor at , mange børn og voksne har taget på.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-04-04 19:38

Hej mormor

To af mine veninder har prøvet både Vægtkonsulenterne og Vægtvogterne.
Begge holdt op med at gå os vægtkonsulenterne. De blev dårlige af alt det som de skulle spise. Ondt i maven og opkastninger.
Den ene af dem går nu hos Vægtvogterne og er meget tilfreds. Hun taber sig det hun skal. Følger med glæde pointsystemet. For hende er det de 50,- kr. værd pr. måned.

Held og lykke med jeres forehavende.

mvh ans

Kommentar
Fra : 25

Dato : 25-04-04 19:44

w.google.dk/search?q=altomkost&ie=ISO-8859-1&oe=ISO-8859-1&hl=da&btnG=Google-s%F8gning&meta=

Kommentar
Fra : callidus

Dato : 26-04-04 14:09

Hej mormor

Jeg har prøvet både vægtkonsulenterne og vægtvogterne, og der er en verden til forskel.

Hos vægtkonsulenterne får man en kostplan, som man SKAL følge, altså 300 g. grøntsager frokost og aften, lever 1 gang pr. uge m.m.
Hos vægtvogterne sammensætter man selv sin kostplan, og kan derfor spise det man godt kan lide. Selvfølgelig kan man ikke leve af chokolade, men jeg får et stykke chokolade hver aften, og har nu tabt mig 25 kg. Jeg hverken kan eller vil undvære det søde, og det hjælper vægtvogterne mig med.

Vægtvogterne har et specielt program til børn, da de jo har særlige ernæringsmæssige behov, det kan den lokale konsulent hjælpe med.

Mvh.
Tine

Kommentar
Fra : mormor

Dato : 26-04-04 19:47

Tusind tak for den store interresse.Især vil jeg sige tillykke til jer som har tabt jer meget.
En meget stor tak vil jeg sende til dem som har givet mig nogle konkrete svar på mit spørgsmål.
Jeg har først talt med datteren om emnet i dag,ja jeg ville jo lige høre jer her først,og hun er også
med på en plan,så vi håber på at noget vil lykkedes for vor lille familie.
Jeg ved godt at man skal spise lever en gang om ugen hos vægtkonsulenterne,jeg har fået fortalt at det er fordi
overflødig hud skal kunne følge med på plads.
Hilsner til alle fra mormor.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 26-04-04 21:18

mormor

Du kan nok ikke undgå at gå ture, da motion sætter forbrændingen igang, det kan bare være almindelige gåture, det hjælper utroligt meget!!

Godkendelse af svar
Fra : mormor

Dato : 02-05-04 00:25

Tak for svaret sidal26.