/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Sony vs. Samsung
Fra : mfauerby
Vist : 466 gange
20 point
Dato : 24-05-01 15:51

Jeg er fotograf og skal købe en god skærm. Valget står pt mellem Samsung 1200 NF og Sony e500 begge 21". Hvilken skal jeg vælge...Prisen er den samme.

Accepteret svar
Fra : Wobert

Modtaget 20 point
Dato : 25-05-01 11:56

Samsungs SyncMaster 1200NF er en 22" skærm med et 20" viewable area. Højeste opløsning er 2048 x 1536 @75Hz. Den har fået kanon god kritik.
Sonys e500 er en 21" med et 19.8" viewable area. Max opløsning er 2048 x 1536 @ 65Hz men de anbefaler 1600 x 1200 @ 85Hz. Sony får altid god kritik på deres monitorer.

Med tanke på alle de priser som 1200NF har fået, ville jeg uden at have set dem vælge Samsung, men hvis du har mulighed for at se dem sat op, så lad det være den afgørende faktor!
Wobert

Kommentar
Fra : pixel

Dato : 31-05-01 12:13

Jeg har pt. haft to samsungskærme, som jeg kun har positive ting at sige om. Der har aldrig været problemer.
Sony har selvfølgelig et godt image mht. skærme, men hvis jeg var dig ville jeg helt sikkert vælge samsungskærmen.

Udfra ovenstående data kan man også se, at der er nogle faktorere som hælder ud til samsungs side bl.a. viewable area og hz.

Anyways. Bare en tanke.

pixel

Kommentar
Fra : jdjespersen

Dato : 03-06-01 20:48

Jeg har nu ejet to Sony skærme, den første var ok, men ikke fantastisk.
Så købte jeg en nyere model, og blev slemt skuffet.

Næste gang køber jeg i hvert fald ikke en Sony.

Mit trofaste 20'' Samsung TV har dog tjent mig uden problemer i 8 år.

/jeppe