/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
brug af .SHTML
Fra : ajohansen
Vist : 386 gange
30 point
Dato : 24-04-04 15:16

Hej
Hvornår bruger man extension SHTML?

//anne

Kommentar
Fra : lykkebo4

Dato : 24-04-04 16:11

det ville jeg også gerne vide noget om da der jo stadigvæk er noget nyt indenfor dette og man er ny

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 24-04-04 16:43
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 24-04-04 16:47

Citat
> Så åbnes index.html i notepad, jeg siger gem som og vælger at
> kalde den index.shtml, men når jeg ser på den gemte fil bagefter
> heder den index og over under under type siger den shtml, men er
> det meningen at den skal ligne en tekst fil,

Ja. Shtml-filer er tekstfiler helt på samme måde som html-filer,
css-filer, asp-filer, php-filer og de fleste andre filformater til
webbrug.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 24-04-04 16:48

Vil I vide mere, så er der en hel masse at finde på denne dejlige hjemmeside http://www.html.dk/default.asp

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 30 point
Dato : 24-04-04 18:13

Jep, kort fortalt : SHTML tolkes og afvikles på serveren og resultatet vises hos klienten i modsætning til HTML der downloades, tolkes og afvikles på brugerens maskine.

S'et står for SERVER.
HTML for : HYPER TEXT MARKUP LANGUAGE.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : ajohansen

Dato : 24-06-04 08:55

Tak for svaret molokyle.

//anne