/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Opdeling af harddisk?
Fra : jkrjk2
Vist : 381 gange
50 point
Dato : 24-04-04 11:47

Jeg vil gerne have mit styresytem på C og alt andet på på to andre drev på hardisken.
Jeg har XP og en masse ting liggende.
Skal jeg gøre, som anbefalet i svaret i:
http://www.kandu.dk/dk/spg/32676

Skal jeg brænde indholdet over på CD-rommer og lægge det tilbage bagefter?

Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 24-04-04 13:11

Hvis du har install styresyst i forvejen kan du bruge Partition Magic
http://www.softpedia.com/public/cat/13/8/13-8-2.shtml
Hvis ikke så lægger du cdén i og partitionerer

Accepteret svar
Fra : mickey777

Modtaget 50 point
Dato : 24-04-04 14:01

En mulighed er at anvende partition magic, en anden er at anvende XP's eget partitionerings program.

Brug "Hjælp og support funktionen" og søg efter partition, så vises efterfølgende udførlige guides til hvordan du får oprette dine ønsket antal partititioner.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-04-04 14:35

Du kan med technet's diskette opdele HD i flere patitioner.
Du kan flytte filer og dokumenter over.
Du kan ikke flytte programmer over til anden partition (det kan et andet program)
Filsystmet NTFS kan se Fat32 men ikke omvendt.
Til dit spørgsmål - ja hvis HD ikke er fyldt op (se denne comp C: >egenskaber)
Der sker ikke noget ved at bruge disketten til at se på HD.
Ellers spørg bare.
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : jkrjk2

Dato : 29-04-04 20:22

Jeg prøver lige mickey777´s råd. Så må jeg jo se om det virker.
Hilsen Jeannie