/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows XP, Problem med bmp/jpeg.
Fra : bullit
Vist : 471 gange
100 point
Dato : 23-05-02 13:06

Jeg har stort set været tilfreds med XP, men iikke i øjeblikket.Når jeg er på nettet og vil gemme et billed, vil den kun gemme i bmp uanset hvilken af mine mapper jeg vælger, jeg bruger normalt jpeg format, det kan jeg ikke, jeg har heller ikke nogen valgmulighed selvom jeg prøver i filtype, der er kun bitmap og ikke andre valg.
Hvad gør jeg???

Kommentar
Fra : McOle

Dato : 23-05-02 13:16

Fortsat: "Delete files ligger i fanebladet "general" Temporary internet files

Kommentar
Fra : dk

Dato : 23-05-02 13:27

Hej

Grunden til du ikke kan vælge andre filformater ligger i at den side du henter fra
har lagt billedet ud som "bmp" for at du kan gemme i et andet format
skal du selv konvertere til det ønskede format.

Accepteret svar
Fra : McOle

Modtaget 110 point
Dato : 23-05-02 13:38

Beklager dk, men det er ikke rigtigt.
Systemet viser alle billeder som bmp hvis der er for mange temporære internetfiler.
Derfor er løsningen at slette dem, og i øvrigt gøre det med jævne mellemrum.
Hilsen Olé

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-05-02 12:08

On Thu, 23 May 2002 11:05:48 GMT, "bullit" <bullit.news@kandu.dk>
wrote:

>Jeg har stort set været tilfreds med XP, men iikke i øjeblikket.Når jeg
>er på nettet og vil gemme et billed, vil den kun gemme i bmp uanset
>hvilken af mine mapper jeg vælger, jeg bruger normalt jpeg format, det
>kan jeg ikke, jeg har heller ikke nogen valgmulighed selvom jeg prøver i
>filtype, der er kun bitmap og ikke andre valg.
>Hvad gør jeg???

Det er nok samme problem som med IE i Windows 98.

Du skal have tømt "Temporary Internet Files" mappen.
Det gøres inde fra indstillingerne i IE. Din IE er sikkert
sat til bare at fylde i mappen så længe der er plads på
harddisken og det er skyld i problemet. Sæt max størrelsen
ned til et eller andet fornuftigt, f.eks. 25 MB.

Når du har ryddet op i "Temporary Internet files" genstarter
du maskinen og så burde problemet være løst.

mvh Mogens

Kommentar
Fra : User

Dato : 23-05-02 14:29

Giv billedet et navn du kan huske, gem som du plejer i internet explorer, gå ind i denne computer/stifinder tryk F3 for at åbne søgefunktionen, find dit billede, højreklik på det og vælg åben med og vælg paint. Så kan du i paint gemme billedet i det format som du ønsker.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-05-02 12:42

Thu, 23 May 2002 11:05:48 GMT, skrev "bullit"
<bullit.news@kandu.dk>:

>Jeg har stort set været tilfreds med XP, men iikke i øjeblikket.Når jeg
>er på nettet og vil gemme et billed, vil den kun gemme i bmp uanset
>hvilken af mine mapper jeg vælger,

Tøm Temporary Internet Files i funktioner =>
internetindstillinger i IE og genstart.

Problemet som sådan ligger ikke i XP, men i IE fra version 5 og
opefter.
--
Knud - http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-05-02 13:24

> Det er nok samme problem som med IE i Windows 98.
>
> Du skal have tømt "Temporary Internet Files" mappen.
> Det gøres inde fra indstillingerne i IE. Din IE er sikkert
> sat til bare at fylde i mappen så længe der er plads på
> harddisken og det er skyld i problemet. Sæt max størrelsen
> ned til et eller andet fornuftigt, f.eks. 25 MB.

Been there, done that

Har du evt. en forklaring på fænomenet?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-05-02 13:38

On Thu, 23 May 2002 14:24:28 +0200, "Henrik Steen Larsen"
<SLEThsl@adslhome.dk> wrote:
>
>Har du evt. en forklaring på fænomenet?
>
Det er jo et Microsoft produkt.
Er det ikke forklaring nok ?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-05-02 15:27

> >Har du evt. en forklaring på fænomenet?
> >
> Det er jo et Microsoft produkt.
> Er det ikke forklaring nok ?

LOL

Godkendelse af svar
Fra : bullit

Dato : 23-05-02 17:00

Tak for svaret McOle.
Det sidste svar du kom frem til funkede, da jeg havde Win 98 se, ryddede jeg jævnligt op i nævnte oversigt, jeg må erkende, at efter jeg gik over til XP´n, har jeg undladt dette, det er nu taget til efterretning.
Til din orientering, har jeg fået mange svar på nuværende tidspunkt, flere af svarene overlapper lidt dit svar, jeg vil forsøge at besvare dem, men jeg valgte dit da du var hurtig på tasterne, et stort tak for hjælpen.
Hilsen Bullit.

Kommentar
Fra : bullit

Dato : 23-05-02 17:05

"Mogens" skrev d. 23-05-02 12:08 dette indlæg :
> On Thu, 23 May 2002 11:05:48 GMT, "bullit" <bullit.news@kandu.dk>
> wrote:
>
> >Jeg har stort set været tilfreds med XP, men iikke i øjeblikket.Når jeg
> >er på nettet og vil gemme et billed, vil den kun gemme i bmp uanset
> >hvilken af mine mapper jeg vælger, jeg bruger normalt jpeg format, det
> >kan jeg ikke, jeg har heller ikke nogen valgmulighed selvom jeg prøver i
> >filtype, der er kun bitmap og ikke andre valg.
> >Hvad gør jeg???
>
> Det er nok samme problem som med IE i Windows 98.
>
> Du skal have tømt "Temporary Internet Files" mappen.
> Det gøres inde fra indstillingerne i IE. Din IE er sikkert
> sat til bare at fylde i mappen så længe der er plads på
> harddisken og det er skyld i problemet. Sæt max størrelsen
> ned til et eller andet fornuftigt, f.eks. 25 MB.
>
> Når du har ryddet op i "Temporary Internet files" genstarter
> du maskinen og så burde problemet være løst.
>
> mvh Mogens

Kommentar
Fra : bullit

Dato : 23-05-02 17:55

Win XP, bmp/jpg?
Tak til alle med forslag til afhjælpning af problemet, som nu er løst, jeg valgte det første svar fra McOle, her er svar til alle, samt til Microsoft monopol, som jeg er modstander af, men gør det nu ikke værre ind det er.

dk. filformat var synlig, den viste fil var i jpg, men tak.

mogens, , du var inde på på det rigtige, yderligere kommentarer fremgår af ovennævnte, men tak.

Henrik Steen Larsen, min kommentar finder du i mine ovennævnte svar, men et tak for hjælpen.

Mvh
Bullit

Kommentar
Fra : bullit

Dato : 23-05-02 18:00

Til user.
Jeg havde nær glemt dig, men tak for dit svar, problemet er løst som du kan se her på siden.
Mvh. Bullit