/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Styre kamera fra computeren
Fra : w3ird0.dk
Vist : 427 gange
150 point
Dato : 24-04-04 00:18

Jeg har et Minolta dimage Z1. Til A1 og A2 kan man få et program hvor man kan styre alle kameraets funktioner fra computeren. Er der nogen der kender lignende programmer som vil kunne bruges til dette kamera?

Kommentar
Fra : olehermann

Dato : 24-04-04 06:43

Hvad mener du med styre funtionerne? Som web cam?Overvågning eller vil du tage et billede kl 17 ??????

Kommentar
Fra : Clausen

Dato : 24-04-04 07:28

Kender ikke dit kamera, men så vidt jeg ved ligger alle tilgængelige funktioner i den medfølgende software. Kun nogle digicams egner sig f.eks. som Web-kamera og så står det under specifikationerne.

Kommentar
Fra : w3ird0.dk

Dato : 24-04-04 07:43

Ikke som web cam. Man kan f.eks bruge det til portræt foto. Man kan se billedet i stor størrelse på skærmen før man tager det. Styre alle funktioner som lukkertid blænde m.m. fra computeren

Kommentar
Fra : 25

Dato : 24-04-04 10:46

Man plejer at læsse indhodet fra kameraet ind i computeren, herfra kan man printe ud, rette billdet, vende afkorte o.s.v.

Kommentar
Fra : w3ird0.dk

Dato : 24-04-04 14:56

@25. det er også sådan jeg gør nu. Det jeg tænker på er noget som det her http://www.dimagecapture.com/english/ (tryk på A1)

Kommentar
Fra : 25

Dato : 24-04-04 16:31

Neej - desværre ikke, vi kender det ikke.

Kommentar
Fra : w3ird0.dk

Dato : 24-04-04 16:37

Det letteste var selvfølgelig at købe det andet kamera. Men det er jo en anden pris..

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 150 point
Dato : 25-04-04 02:06

Hvis ikke den software du selv henviser til kan bruges, så tror jeg ikke du vil kunne finde andre programmer.
Du skal også huske at dit nuværende kamera's indbyggede software også skal kunne lade sig styre af en extern computer for at ovenstående kan lade sig gøre.
Så med mindre at du kan opdatere kameraets indbyggede software tror jeg det bliver svært.

//bentjuul

Kommentar
Fra : w3ird0.dk

Dato : 19-05-04 22:25

Jeg undskylder at jeg har været væk et stykke tid. Der er ikke rigtig noget klart svar men jeg har spurgt minolta som siger at det ikke er muligt med den software der er i kameraet så pointene må gå til bentjuul..

Godkendelse af svar
Fra : w3ird0.dk

Dato : 19-05-04 22:26

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-05-04 22:38

Jeg takker for points, og desværre er man bundet af kameraets software, men måske kan Minolta opdatere sofwaren.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Clausen

Dato : 29-05-04 12:59

Det tror jeg næppe, at Minolta kan opdatere softwaren. Nærmere også et hardware-problem.
Jeg havde før et Epson kamera. Den kunne ikke bruges som WEB, men som portrait-kamera og tilsluttes til den bærbare, som jeg havde dengang. Men det er ja som w3ird0.dk også siger et nyt kamera igen?!?!? Sorry!