/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Unlock Mobiltelefon / Spørgsmål
10  Squanto 646
unlock af en nec e313
Fra : sweet112
Vist : 519 gange
20 point
Dato : 23-04-04 22:22

nogen der ved hvor man kan få undkockt en nec e313 fra 3

Kommentar
Fra : openphone_unlock

Dato : 23-04-04 22:32

http://sws-redbox.com/e_redbox.html
prøv her
har selv lige fået link
men ikke nået at kikke på det
hilsen
www.Openphone.dk

Kommentar
Fra : UnLocker.NooB

Dato : 23-04-04 22:52

endnu en der vil unlocke en 3 telefon, jeg ER ikke den eneste der var lidt naiv?

- sorry, men du kan slet ikke bruge nogen af telefonenes tjenester hvis du sætter en anden operatør i!! - Så det gør telefonen stortset værdiløs

Kommentar
Fra : sweet112

Dato : 23-04-04 23:14

nu er det sådan jeg har købt den på qxl helt ny men har debitel og vil ikke skifte og der er jo kamra i den og man kan høre mp3 på den også derfor jeg har købt en

Kommentar
Fra : openphone_unlock

Dato : 23-04-04 23:17

du kan finde en unlocker her www.dkunlock.dk

hilsen Bjarne
www.Openphone.dk

Kommentar
Fra : fisk2202

Dato : 28-04-04 22:22

1) Indsæt et normalt Simkort i telefonen
2) Nu vil telefonendisplayet vise: [please insert correct usim card]
3) Tryk [#4960*xxxxxxxx#] xxxxxxxx er tilfældige cifre
fx. 12345678
4) Tryk [*4960*xxxxxxxx*xxxxxxxx#] xxxxxxxx er et 8-cifret tal. som er det samme som skrevet lige før.
5) Den viser nu: [sim card lock off], Nu kan du bruge "ikke-usim" simkort i telefonen efter du har restartet den..

**) Hvis du vil bruge dit usim kort igen, så bare gentag processen.
Denne metode kan også bruges med en nec c313.

Kommentar
Fra : jumpik

Dato : 05-05-04 15:40

Hej igen!

Ja men er der nogen metoder som er helt GRATIS og sådan at man kan brug sin NEC s313 med ALLE andre kort også?!

Jumpik

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 06-05-04 12:48

kig hvad fisken skrev enten bruger du simkort eller usimkort den kan ikke bruge dem samtidig som jeg forstår det... og det er gratiss

Kommentar
Fra : sebu3

Dato : 13-05-04 17:16

vor dan kan jeg unlock min mobil

nec e313

Kommentar
Fra : fisk2202

Dato : 13-05-04 17:20

Check lige ovenstående beskrivelse......

Det virker kanont, og jeg havde ingen problemer med at bruge mit Telmore-kort i min 313...

Kommentar
Fra : sadaam4

Dato : 16-05-04 10:53

jeg vil unlock til mobil nec e313 plaes jælper mig

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 16-05-04 12:36

hallo det er den beskrivelse der står der oppe fra
fisk2202 Dato : 28-04-04 22:22
1) Indsæt et normalt Simkort i telefonen
2) Nu vil telefonendisplayet vise: [please insert correct usim card]
3) Tryk [#4960*xxxxxxxx#] xxxxxxxx er tilfældige cifre
fx. 12345678
4) Tryk [*4960*xxxxxxxx*xxxxxxxx#] xxxxxxxx er et 8-cifret tal. som er det samme som skrevet lige før.
5) Den viser nu: [sim card lock off], Nu kan du bruge "ikke-usim" simkort i telefonen efter du har restartet den..

**) Hvis du vil bruge dit usim kort igen, så bare gentag processen.
Denne metode kan også bruges med en nec c313.

Kommentar
Fra : Danoh

Dato : 20-05-04 12:13

Jeg har tastet den der kode ind men når jeg når til:
1) Indsæt et normalt Simkort i telefonen
2) Nu vil telefonendisplayet vise: [please insert correct usim card]
3) Tryk [#4960*xxxxxxxx#] xxxxxxxx er tilfældige cifre
Viser den at sim lock er fra men når jeg genstarter den er den ikke fra. Og når jag taster resten af koden viser den at den ikke er korekt. Hjælp mig! TAK..

Kommentar
Fra : niyazi

Dato : 24-05-04 01:13

meget nemt........indtast 00000000 også virker det........men menuerne er stadig låst

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 24-05-04 18:55

hmm jeg kan også kun ringe og ikke overfører tlf-numre fra kort til tlf. som egentlig var planen... skod

Kommentar
Fra : jamera

Dato : 14-07-04 16:06

hmm....

Ja jeg har også købt en E313 og kan ikke finde ud af ovensatående "procedure"....hvad trykker man på når der på displayet står .....USIM osv ??? Nederst står der SOS og når jeg trykker på den så kan jeg komme til menu med indtastning af kode mhp at bruge andre kort, og shit ja, så er der ingen af menuerne der virker!!?? .......kan den ikke unlockes så den er brugbar??

Århusianeren

Kommentar
Fra : fisk2202

Dato : 15-07-04 10:14

Prøv evt. at kigge inde på mobildebat.dk, der er der et 3g forum...

Kommentar
Fra : HadjaHadja

Dato : 16-07-04 10:21

Hej jeg kan godt forstå hvis man frustreres over at unlock-proceduren (den med #4960*xx.. osv) ovenfor ikke virker, men det gør den! Blot kræver det måske lidt mere information! Jeg har en Nec e313 og den er oplåst nu vha proceduren og LIDT mere! Den kører nu fint med telmore. :)

Jeg har indsat lidt flere punkter i proceduren, som for mig var nødvendige for at det virkede - håber det er til hjælp!

Som Fisk2202 skrev - plus lidt tilføjelser:
1) Indsæt et normalt Simkort i telefonen.

2) Nu vil telefonendisplayet vise: [please insert correct usim card]

2.5) Vent til der kommer en skærm frem som spørger efter en unlock-kode og tast 00000000 (det er 8 nuller) og ok/accepter.

2.7) Nu vil du være kommet ind til startbilledet på telefonen men næsten ingen af menuerne virker! (ikke for mig ihvertfald).

3) Tryk [#4960*xxxxxxxx#] - xxxxxxxx er tilfældige cifre. fx. 12345678 (Bemærkning: Du skal kun taste det der står indenfor [ ] og xxxxxxxx skal være de samme tal hele vejen igennem proceduren.)

4) Tryk [*4960*xxxxxxxx*xxxxxxxx#] - xxxxxxxx er et 8-cifret tal. som er det samme som skrevet lige før. (Bemærkning: Også her skal du kun taste det som står indenfor [ ] og xxxxxxxx skal være det samme tal som før!)

5) Den viser nu: [sim card lock off], Nu kan du bruge "ikke-usim" simkort i telefonen efter du har restartet den..

6) MÅSKE skulle jeg gentage punkt 3) for at det virkede! Så prøv dig lidt frem, hvis det ikke lige lykkes første gang!

Ps: Jeg kan stadig sætte mit 3-simkort i og bruge det!! Men det gør jeg ikke! :)

Kommentar
Fra : HadjaHadja

Dato : 16-07-04 10:38

Ang.: Unlock Telmore og Nec e313.
Efter at jeg har unlocket min nec e313 med *#4960 osv koden, kan jeg ikke umiddelbart sende/(modtage) MMS, hvilket er logisk nok eftersom telefonen jo er konfigureret til telmores netværk. Jeg spurgte derfor telmore om de ikke kunne sende mig deres indstillinger for MMS, hvilke er:
***************************************************************************************
Indstillingsnavn: Telmore MMS
Startside / MMS Relayserver: http://192.168.241.114:8002
Sessionstilstand: Kontinuerlig / Permanent
Databærer: GPRS
GPRS-adgangspunkt / APN: mms
IP-adresse: 194.182.251.015 (Nogle 194.182.251.15)
Godkendelsestype: Normal

Brugernavn og password skal være blankt.
*****************************************************************************************
Jeg har dog ikke kunnet få det til at virke - endnu!
Hvis der er andre der har lyst til at rode med det kunne det være fedt! Eller som allerede har det fungerende med et telmore-sim eller andet.

Jeg kan sige så meget som at APN / (GPRS-adgangspunkt) på en nec e313 indstilles under Indstillinger -> Netværksindstillinger -> APN og den tredie af disse kan ændres - de to første kan ikke (for at ændre APN skal man bruge telefonkoden. telefonkoden er "0000" (uden ping'er) hvis den ikke er blevet ændret af dig - telefonkoden er IKKE den samme som pin1 eller pin2).

Det er så lidt uklart, hvor adresserne ovenfor (MMS Relayserver: http://192.168.241.114:8002 og IP-adresse: 194.182.251.015) skal indsættes i nec e313!

Jeg har gjort følgende:
APN = 194.182.251.015
MMS proxy (Beskeder ->indstillinger ->MMS indstillinger->MMS proxy) = 194.182.251.015
MMS center (Beskeder ->indstillinger ->MMS indstillinger->MMS-center) = http://192.168.241.114:8002

Men det virker desværre ikke!

GPRS skulle (ifølge telmore) ikke være påkrævet for at få det til at virke!

Kommentar
Fra : Tinachr

Dato : 12-10-04 12:08

Hej Hadjahadja!

Fungerer kameraet i din NEC e313 med unlock koden.

Som jeg forstår det udfra din beskrivelse er det eneste du ikke kan få til at virke: send/modtag MMS ??

Kommentar
Fra : michael999

Dato : 23-02-05 21:15

hej
der er rar at folk som jer der har kode til 3mobil giver dem vide for der da ikke til at snakke med over ved 3mobil kende i en der måske har kode til en sony ericsson z1010 også 3mobil så ville mor da blive glad