/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Køb af ny ovn
Fra : Tulletine
Vist : 3535 gange
100 point
Dato : 23-04-04 21:58

Hej,
Jeg skal købe ny indbygningsovn og vil derfor gerne have gode råd.
Hvad skal jeg lægge vægt på ?
Prisnivau ?
Afhentning i Tyskland ?
Mærker ?
Reperation ?
Rengørring ?
Og alt andet som jeg bare ikke ved.

Kh.
TulleTine

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 23-04-04 22:50

Hej TulleTine

Jeg ved bekendte har købt en vaskemaskine her og var udmærket tilfreds, og de skulle også have masser
af andre billige produkter, bla. ovne, men om de har indb.ovne ved jeg ikke!, men tjek det dog lige, da det efter sigende skulle være billigt.

http://www.shopman.dk/shop.htm

mvh

Bantam

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 100 point
Dato : 23-04-04 23:05

Hej

Forbrugerinformation har en test af indbygningsovne på

http://fi.dk/test/haardehvidevarer/komfurer_ovne_emhaetter/indbygningsovne.pdf/

Den er godt nok gammel (1998) men giver vel satdig nogle gode fingerpeg om hvad man skal kigge efter.

Og så ville jeg også kigge på

http://www.hvidevarepriser.dk/index_produktgrupper.asp

så du får en A-mærket (energimærkning) til laveste pris. Mærkeligt nok vil de store kæder ikke være med, det er altid nogle små firmaer der har de bedste priser, oftest langt billigere end UUUDSALGSPRISEN fra de store, Underligt, ikke?

Men hvis jeg selv skulle ud og købe ovn ville jeg ud over det fra hjemmesiderne lægge vægt på katalytisk selvrens, (ovnen bliver faktisk ren af det), at den er købt et sted hvor du kan være sikker på at de sender en reparatør hjem til dig hvis den går i stykker, at den ikke har overflødige dikkedarer, du aldrig bruger, men som bare koster ekstra og gør den mere kompliceret og derved udsat for at gå i stykker (fx automatisk start og stop, for hvor tit er det lige man har lyst og tid til at sætte en steg i ovnen når man går på arbejde for at den er næsten færdig når man jommer hjem? For en del år siden oplevede jeg nogle dage efter at have haft nogle børn på besøg at min ovn overhovedet ikke virkede og brugte en times tid på at flå den ud af væggen, skille den ad, måle alle vegne for så at komme i tanker om, at en af underne havde stået og pillet ved ovnen. Så kunne jeg dreje den lille knap, hvor ungen havde sat den til AUTO i stedet for MANUEL. Så lige ½ time på at samle den igen, og så virkede den fint. Knapper man aldrig bruger gør de bare mere indviklet). Og så check engang, om ovnrummet er stort nok til at du kan have gæster, de nye højisolerede ovne har tit et mindre ovnrum end de gamle, så der ikke er plads til en gås og to flæskestege samtidig. Og så betyder udseendet vel også lidt, den sakl vel passe til resten af køkkenet.

God fornøjelse

Vagnr

Kommentar
Fra : 25

Dato : 24-04-04 10:43

Det var gode link, jeg kunne også bruge dem, da min indbygningsovn er kaput, og synger på sidste vers.

Kommentar
Fra : Tulletine

Dato : 04-05-04 21:05

ØØØØØØØØØØØØV var det alt ? Jeg ville ønske der var nogen der havde erfaringer med bla. damp o.lign.
Lader den altså lige stå åben lidt endnu.
Kh.
TulleTine

Godkendelse af svar
Fra : Tulletine

Dato : 05-05-04 20:31

Tak for svaret vagnr.
Vi har i dag valgt at købe en Bosch. Vi fandt nettets billigste pris, præsenterede den for Punkt 1 og fik den for samme pris. Derved sparede vi portoen.
Kh. Tulletine