/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Neddrosling af ældre MC
Fra : nilsg
Vist : 767 gange
200 point
Dato : 23-04-04 20:23

Jeg skal til syn med en gt380 med 37 hk.
Kan jeg selv neddrosle så den kun har max. 34 Hk?
Jeg vil lave spærre så karburatorspjældene kun kan åbnes 3/4.
Vil bilinsektionen godkende dette ?
Eller skal droslingskittet være med dokumentation fra importør eller fabrik?
/nilsg

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-04-04 20:38

Hvis det er lavet sådan at man ikke lige kan ændre på det når man er derjet rundt om hjørnet på synspladsen så går det måske men jeg ville da kontakte Dem telefonisk og spørge som du gør her i tråden Jeg tror da ikke det er noget de vil gå så højt op i ???
Mvh sune

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 23-04-04 21:14

Hej Niels
Jeg er for så vidt enig med Sune, men hvis du bare stopper galspjældsåbningen (eller åbningen af samme) med en flok spændeskiver, ja så er jeg bange for du "taber".
Der findes forskellige kits til alle modeller, og prosen på disse godkendte kit (eller sæt) ligger i området af 1000-2000 men gør dog som Sune er inde på... ring til dem og få en seriøs snak - Lad nu være med at snuppe bilinspektørens croissant og dyppe den i hans kaffe
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 23-04-04 21:15

prisen - sorry! Ikke prosen... det går godt i dag, men du fanger nok meningen

Accepteret svar
Fra : xt600e

Modtaget 200 point
Dato : 30-04-04 21:50

Ved "neddrosling" af en motorcykel skal der ved syn fremlægges dokumentation fra et anerkendt prøveinstitut med en effektmåling.
Ændringen skal være af en karakter, så der ikke umiddelbart kan "ændres tilbage".
Du må gerne selv foretage ændringen.
Mere information hos bilsyn.dk "teknisk hotline.
XT600e

Godkendelse af svar
Fra : nilsg

Dato : 01-05-04 07:03

Tak for et præcist og rigtigt svar xt600e.