/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Hjertebladet sværplante?
Fra : food_life
Vist : 453 gange
50 point
Dato : 23-05-02 11:22

Hjertebladet sværplante?

Mine planter får meget lyse og svage skud – og der sætter sig grønalger på bladene pletvis; hvad skal der gøres? Plantegødning – giver det ikke bare algerne mere næring så de får bedre fat? Skifter ca. 1/3 af vande hver 14. dag! Andre planter ser ud til at trives, dog vokser de meget langsomt!

Accepteret svar
Fra : nocom

Modtaget 60 point
Dato : 23-05-02 12:12

Hejsa
Det kunne tyde på, at du måske har forkert belysning. Farven på dine rør er muligvis forkert. Tjek det hos en dyrehandel og få den rigtige "lysfarve".
Mvh
Nocom.

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 23-05-02 12:23

Hej

Grønalger kommer netop i forbindelse med, at der er for meget næring i dit Akvarie,--så vent med plantegødningen til du er kommet af med Grønalgerne.
Du kan vælge i en periode på feks. 1 Md at nedsætte lystiden i dit Akvarie med 2 Timer,--det kan algerne ikke lide.
Du kan også indkøbe nogle meget hurtigvoksende planter,--så får algerne sværere ved at få næring.
Har du ikke et et andet akvarie hvor du kan plante dine sværdplanter for at få "gang" i dem igen ?
Prøv i en perioe at skifte 1/4 af vandet hver 14 dag.
Du har vel ikke dit akvarie stående så sollyset kan ramme det ?? Hvis ---er det en sikker kilde til vækst af alger.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-05-02 12:08

food_life <food_life.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:_s2H8.18140$4f4.723032@news000.worldonline.dk...
> Hjertebladet sværplante?
>
> Mine planter får meget lyse og svage skud - og der sætter sig grønalger
> på bladene pletvis; hvad skal der gøres? Plantegødning - giver det ikke
> bare algerne mere næring så de får bedre fat? Skifter ca. 1/3 af vande
> hver 14. dag! Andre planter ser ud til at trives, dog vokser de meget
> langsomt!

Alle sværdplanter skal have MEGET jern. Du kan få nogle gødningkugler
som du kan
presse ned i bundlaget, så det kun er den plante med behovet der får
næringen(næsten).

Carsten