/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Blanding af olie benzin
Fra : Viktor_PM
Vist : 602 gange
20 point
Dato : 23-04-04 18:02

Hej alle sammen...

Hver gang jeg fylder min maxi tank op benzin, så ryger den som en sindsyg. Jeg blander selfølgelig benzinen med olie, men hvr meget olie skal der i pr. liter? Håber i har et nogenlunde svar....

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 23-04-04 18:09

Der skal præcis 2,5% olie i din benzin... Det vil sige 25ml pr liter benzin så vidt jeg lige kan regne ud...

Jon - Moped.dk

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-04-04 19:07

HVis du blander i en 5 liters dunk skal der 1/5 liter olie og resten benzin

Accepteret svar
Fra : nilsg

Modtaget 20 point
Dato : 23-04-04 20:15

Du kan roligt bruge 2% blanding hvis du bruger en god olie fx, Castrol.
2 dl olie til 10 l. benzin
Refi anbefaler 4 % --så bliver det til en rigtig oliebrænder!
Kun 2 % 2% 2%
/nilsg

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-04-04 20:51

"nilsg"

Du har helt ret - der skulle have stået 10 liter.........

Godkendelse af svar
Fra : Viktor_PM

Dato : 24-04-04 13:03

Tak for svaret nilsg.

Det skal nok hjælpe mig. Jeg har nok haft en lidt for stor olieblanding... Men mán lære jo af sine fejl.....!

Kommentar
Fra : Zypres

Dato : 30-04-04 15:18

En specielt god olie er husqvarna motorsavs to-takst olie... Det bruger jeg og den kører som en drøm....(har en puch maxi 2-gears)